Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Dopravní fandové si objednali Bzuka a vyjeli si

ÚSTÍ NAD LABEM - Bzuk. To je přezdívka, kterou si pro svůj nezaměnitelný zvuk jízdy vysloužil trolejbus Škoda 14Tr. A právě tento trolejbus si vybrali dopravní fanoušci k uspořádání soukromé fotojízdy.

Trolejbus křížem krážem projel takřka celým Ústím, nechyběly ani tzv. fotozastávky pro pořízení brzy již netradičního snímku...


První cesta vedla na obratiště Holoměř (14. listopadu 2015, David Koritenský).

Akce pro pozvané účastníky se uskutečnila uplynulou sobotu v Ústí nad Labem od 10.00 hodin. Sraz byl před všebořickou trolejbusovou vozovnou. Pár minut po 10 hodině se vyjelo ze Všebořic. A na první fotozastávku se dlouho nečekalo, hned po výjezdu se na přání zastavilo v zastávce Dukelských Hrdinů.

Odtud se přes Bukov trolejbus vydal na bývalé obratiště Holoměř, kde současně jezdí linka 60. Obratiště Holoměř bylo první obratiště v ústecké síti, kde se od 1. července 1988 obracely trolejbusy linky číslo 51.


Vůz zajel i do Starých Předlic, zastávka U Vozovny (14. listopadu 2015, David Koritenský).

Z Holoměře se pokračovalo po trase linky 60 ve směru Mírová s tím, že se stavělo v zastávkách Vinařská a Masarykova nemocnice. Z obratiště Mírová se jelo zpět na točnu Severní Terasa. Zajímavostí je, že v počátcích provozu se toto obratiště používalo jako provizorní vozovna, a to až do dokončení vozovny Všebořice v roce 1990. Zpět spoj jel jako linka číslo 55 až do centra a dále jen k Uhlozbytu.

Z Uhlozbytu se vyjelo na Klíši, kde současně jezdí linky 52, 58 a 59. Při cestě na Klíši účastníky akce a fotografy nemile překvapila rychlá sprcha v podobě malé přeháňky. Po Klíši následovaly Staré Předlice a poté obratiště Pod Vyhlídkou, kde ústečtí šotouši potkali pražské kolegy, kteří si objednali fotojízdu s vozem ev.č. 521.


Dříve zastávka Obvodová, dnes U Studánky (14. listopadu 2015, David Koritenský).

Na Vyhlídce se akce chvíli zdržela, neboť návštěvníky překvapil déšť. Poté se trolejbus Škoda 14Tr ev.č. 403, jediný svého typu v Ústí, vydal přes Jungmannovu a speciální tzv. povodňovou stopu k Autoškole a dál na obratiště Žežická a dále přes manipulační stopu přes Pivovar na Skalku. Ze Skalky sjel trolejbus ke křižovatce u OD Květ, kde samospádem sjel na Hlavní ulici do Mojžíře.

Na závěr své jízdy se pak trolejbus podíval ještě do Dobětic a přes obratiště Panská pak také na Střekov, nejmladší trolejbusovou trať v Ústí nad Labem. Na trase byly na přání dopravních fanoušků prováděny fotozastávky, aby si fotografové mohli trolejbus vyfotit na netradičních místech, kam běžně nejezdí nebo nejezdil.


Jízda na DObětice také nemohla chybět (14. listopadu 2015, David Koritenský).

Trolejbusy typu 14Tr v roce 1988 zahajovaly ústecký provoz na první trolejbusové lince číslo 51, která vedla ze Stříbrníků na Holoměř. Provoz na lince tehdy zajišťovaly tři trolejbusy, další dva byly určeny jako provozní záloha a školení řidičů. Čtyři z pěti vozů (ev.č. 401, 402, 404 a 405) byly v roce 2001 prodány do maďarského Szegedu, kde jezdí do dnes. Vozy mají nátěr tamního podniku a dosazeny byly informační panely.

Posledním vozem, který v Ústí nad Labem zůstal, je právě trolejbus ev.č. 403. Pravidelně býval nasazován spolu s vozem 15Tr ev.č. 543 na linku číslo 62 z centra Ústí ke Globusu. Dnes jezdí jen na několika ranních spojích linky číslo 62 od Globusu na Mírové náměstí, jinak je po zbytek dne odstaven ve vozovně.


Při zátahu se zastavilo v bývalé zastávce Poliklinika (14. listopadu 2015, David Koritenský).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!