Výluka dnes končí, od zítřka zase trolejbusem
ÚSTÍ NAD LABEM - Největší výluka trolejbusové dopravy v Ústí nad Labem od zahájení provozu v roce 1988, která začala 13. července z důvodu výstavby a napojení nového obratiště Panská, dnes končí.
Protože ale samotné práce prováděla najatá firma, vlastní pracovníky dopravní podnik během výluky využil na jiných místech sítě...
Teplické trolejové věže u Hraničáře (23. července 2015, Ladislav Grepl).
Výluka je rozdělena do dvou etap, přičemž první etapa v termínu od 13. do 28. července byla soustředěna do centra města a vyžadovala úplné přerušení trolejbusového provozu v celém síti.
Nové obratiště Panská částečně souběžné s ulicí Masarykova bude sloužit k odklonům trolejbusů zejména při mimořádných situacích, například při povodních nebo dopravní nehodě. Za zmínku stojí i osazení nových sloupů trakčního vedení s výložníky v Masarykově ulici a demontáž převěsných lan a kotev z přilehlých domů.
Práce se v prvních dněch rozeběhly u Divadla (13. července 2015, Ladislav Grepl).
Další částí projektu je rekonstrukce točny Mírová, která bude probíhat v měsíci srpnu. Práce budou rozděleny na dvě části, přičemž první část si vyžaduje částečné a druhá část úplné přerušení trolejbusové dopravy v oblasti Severní Terasy. O výluce na Severní Terase budeme čtenáře také informovat.
Náhradní dopravu zajišťovaly autobusy všech provozovaných typů dopravního podniku, ale i tři Citybusy zapůjčené od Dopravního podniku města Liberce a Jablonce nad Nisou.
Pohled na napojení smyčky na Masarykovu ulici (24. července 2015, Ladislav Grepl).
Ve výběrovém řízení na zhotovitele prací na obou místech zvítězila firma Strabag, která stavbu a rekonstrukci provádí. Tím došlo mimo jiné také k situaci, že v Ústí je k vidění montážní věž z Teplic.
Překvapením pro mnohé se stala demontáž trolejbusové stopy od Západního nádraží k Hraničáři. Tato stopa totiž umožňovala zachování trolejbusového provozu v případě neprůjezdnosti Mírového náměstí či křižovatky na Předmostí, a sice odkloněním linek z Předlic a od Globusu směrem k Hraničáři a jejich obrat na Klíši.
Náhradní dopravu zajišťovaly autobusy různých typů (23. července 2015, Ladislav Grepl).
Ústecký dopravní podnik však současnou výluku využívá časově i k vlastní plánované akci pod Městským stadionem. Zde probíhá výměna výhybek a trolejí a jejich posun blíže ke středu vozovky, zejména ve směru do centra, kdy z důvodu automobilů parkujících ve dvou řadách docházelo často ke značnému zpomalení trolejbusů a téměř maximálnímu vybočení sběračů.
Protože práce byly rozsáhlé, tak jsme situaci dokumentovali takřka každý den. Fotografie budeme průběžně vydávat na naší facebookové strnce Vlčoun.cz v samostatné fotogalerii...
Dopravní podnik upravoval troleje pod stadionem (24. července 2015, Ladislav Grepl).
Tento týden se budeme tématu smyčky Panská i k jednotlivým úsekům ještě vracet. Připomeňme, že výstavba nového obratiště byla plánována v rámci Integrovaného plánu rozvoje města Ústí nad Labem již několik let. Nová smyčka zvýší operativní možnosti trolejbusové sítě při mimořádných událostech v centru města.
Čtěte také...
- Vznikne nové obratiště, Mírová se rozšíří (vydáno 1. prosince 2014).
- Kvůli výluce si v Ústí půjčili autobusy z Liberce (vydáno 10. července 2015).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Rozjezdová výhybka u městských lázní (23. července 2015, Ladislav Grepl).