Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Červnové zkoušky SORky? Pomalá do kopce

ÚSTÍ NAD LABEM - Vyzkoušet si svezení autobusem SOR s pohonem na zemní plyn si mohli cestující i řidiči v červnu také v Ústí. Šlo o předváděcí vůz, který jinak vozí cestující na příměstských linkách na Kladensku.

Vůz byl podle některých cestujících pomalý při jízdě do kopce. Řidiči pak postrádali rádio, klimatizaci nebo odkládací skříňky.


Autobus během zkoušek na lince číslo 19 na Mírovém náměstí (27. června 2014).

Autobus najezdil během provozu v Ústí nad Labem celkem 2.850 kilometrů. Jeho jízdní vlastnosti byly zkoušeny na linkách číslo 1, 2, 6, 12, 15, 18 a 19, takže dopravce jej zkoušel jak v rovinném, tak kopcovitém terénu. Průměrná spotřeba plynu v Ústí byla 34,32 kg/100 km.

Zatímco ze strany cestujících dopravní podnik nezaznamenal žádné připomínky, od řidičů jich bylo poměrně dost.


Pohled na zadní část plynového autobusu (27. června 2014).

"Vedení dopravního podniku udělalo mezi řidiči průzkum spokojenosti s tímto vozidlem. Negativem byly velmi intenzivní brzdy, kdy se na tom shodli všichni řidiči, kteří s vozem jezdili," uvedl jeden z nedostatků výkonný ředitel dopravního podniku Radek Chobot. Vozidlo bylo v základní verzi, takže chyběla řada věcí, které dopravní podnik požaduje ve standardu. "Šlo například o klimatizaci, rádio, či malé schrány na odkládání," dodal.

Naopak kladně bylo hodnoceno sedadlo řidiče a malá zabudovaná lednička. Provedení autobusu bylo spíše příměstské, takže se podle Chobota v několika případech ukázalo, že šířka uličky mezi sedadly je malá.


V rámci zkoušek byl vůz nasazen také na linku číslo 12 (29. června 2014).

Na facebookové stránce Vlčoun.cz jsme před časem čtenáře požádali o názor na tento autobus. Například Lenka Šífka napsala, že s ním jezdila do práce. "Hezké svezení, jen do kopce na Chvalov byl prý pomalejší," uvedla.

Čtenář Michal Vitvera pak vůz okomentoval, že zvenku se mu vůz líbil. Interiér ho ale zklamal. "Je to první SOR ve kterém jsem jel, tudíž nedokážu říci, jestli jiná vozidla například u DP Praha jsou lepší či ne. Dát si vedle sebe SOR a Solaris, bylo by těžké si vybrat, i když SOR je alespoň české vozidlo," napsal.


Problémy byly nejčastěji na lince číslo 6 - jízda do kopce (29. června 2014).

Autobus SOR NBG 12 jezdí v běžném provozu na příměstských linkách mezi na Kladensku, jde však o předváděcí autobus společnosti SOR Libchavy. V minulosti se s ním mohli svézt cestující v Tišnově či Havířově, nejčastěji jej má ale ve stavu právě kladenské ČSAD.

Výrobce autobusů a trolejbusů SOR Libchavy vznikl v roce 1991 a už o dva roky později představil první prototyp autobusu.


Nejrozšířenější varianta autobusů SOR pro pražský dopravní podnik (30. března 2013).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!