Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Rampini Prahu nedobyl, štěstí zkusí SORka

PRAHA - Ojedinělý elektrobus Siemens Rampini byl v druhé polovině ledna testován v Praze. Vůz byl půjčen od vídeňského dopravního podniku, kde je tento typ vozů pravidelně nasazován na linky.

Pomalé dobíjení či drobné technické potíže byly ale příčinou, proč nebyl vůz pražským dopravním podnikem kladně hodnocen.


Elektrobus Rampini při dobíjení na Bořislavce (24. ledna 2014).

Vůz byl v Praze poprvé prezentován v úterý 21. ledna na společné tiskové konferenci Dopravního podniku hlavního města Prahy a společnosti Siemens, která vozidlo vyrobila. Na akci nechyběli novináři ani zástupci odborné veřejnosti.

Čtěte také...
- Pražský dopravní podnik zkouší Rampiniho (vydáno 23. ledna 2014)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Kvůli zajištění dobíjení se po letech na Bořislavku vrátily troleje (24. ledna 2014).

Siemens Rampini je výjimečný především technologií nabíjení. To probíhá pomocí polopantografu, díky kterému vůz odebírá energii z trolejového vedení na konečných zastávkách. Tato metoda umožňuje mnohem rychlejší dobíjení elektrobusu.

Autobus v Praze pobyl ve dnech od 20. až 26. ledna. Deponován byl ve střešovické vozovně a jezdili s ním řidiči řepské garáže.


Siemens Rampini při staničení u střešovické vozovny (24. ledna 2014).

Elektrobus byl testován na vloženém pořadí minibusové linky číslo 216 v trase z Bořislavky okolo střešovické vozovny k poliklinice na Petřinách. Dobíjení vozu bylo prováděno vždy v obratišti Bořislavka.

Před Prahou mohli unikátní elektrobus vyzkoušet cestující v Brně a Pardubicích, z Prahy pak vůz putoval do Českých Budějovic.


Přeprava cestujících na vloženém pořadí byla bezplatná (24. ledna 2014).

Vyhodnocení provozu elektrobusu Siemens Rampini pražskými dopravním podnikem nebylo kladné, protože vozu se během zkušebního provozu nevyhnuly poruchy. Největší problém tvořilo pomalé dobíjení a nutnost vynechání spojů.

Na druhou stranu je však nutné dodat, že tento typ vozu se nikdy nevyskytoval v obtížnějších podmínkách, jako právě v Praze, kde mu provoz ztěžovalo nejen nepříjemně chladné počasí, ale i obrovský nával příznivců dopravy či zvědavých jedinců.


Elektrobus se v pražském provozu neosvědčil (24. ledna 2014)

Situace využil libchavský výrobce autobusů SOR a Dopravnímu podniku hlavního města Prahy proto nabídl svůj elektrobus. Cestující jej budou moci zhodnotit od pátku 7. do pondělí 10. února na téže lince číslo 216.


Svůj elektrobus pražským dopravákům propůjčí český SOR (23. září 2013).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!