Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Pražský dopravní podnik zkouší Rampiniho

PRAHA - Cestující se mohou na lince číslo 216 až do neděle svéz elektrobusem od společnosti Siemens. Pražský dopravní podnik jej nasadil na linku pro ověření jízdních vlastností, přeprava ve voze je zdarma.

Elektrobus Siemens-Rampini se dobije díky zdviženému pantografu během 15 minut a pak může zase pokračovat na lince.


Elektrobus Siemens-Rampini na Mariánském náměstí (21. ledna 2014).

Elektrobus byl slavnostně představen v úterý 21. ledna na společné tiskové konferenci dopravního podniku a výrobce. Vůz po krátkém představení dojel na obratiště Bořislavka, které je dočasně vybaveno několika metry trolejového vedení.

Díky němu je možné elektrobus během přestávek na konečné dobíjet. Bořislavka byla vybrána především díky blízkosti měnírny.


Dobíjení probíhá skrze zdvižený pantograf na Bořislavce (21. ledna 2014).

"Díky rozsáhlé tramvajové síti, jaká v Praze je, lze pro provoz elektrobusu Siemens-Rampini zajistit bez zásadních investic přímé dobíjení z vlastní energetické sítě. Při čekání na konečné stačí zdvihnout sběrač na 10 až 15 minut a dobíjet. Pak může elektrobus vyrazit na další trasu a dojezd vozidla je tak prakticky neomezený," uvedl generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.

Jeho slova potvrdil i Roman Kokšal, ředitel dopravních divizí společnosti Siemens. "Elektrobus Siemens-Rampini je unikátní v tom, že představuje zcela čistý provoz bez přídavného naftového topení. Vozidlo se v zimě elektricky vytápí a v létě klimatizuje.“


Na Bořislavce kvůli tomu vzniklo několik metrů trolejového vedení (21. ledna 2014).

Dopravní podnik má nyní díky zápůjčce od vídeňského dopravního podniku možnost vyzkoušet technologicky vyspělý a plně ekologický elektrobus. Hlavními přínosy elektrobusové dopravy jsou nízké provozní náklady a bezhlučný a bezemisní provoz.

"Elektromobilita může do dalších let výrazně změnit naše vnímání a využívání elektrické energie. Elektrobusy jsou jen malou ukázkou z našeho portfolia chytrých technologických řešení, které jsme schopni městům nabídnout v oblasti zvyšování komfortu jejich obyvatel," dodal Eduard Palíšek, generální ředitel společnosti Siemens v České republice.


Během představení vůz zajel i k Nemocnici pod Petřínem (21. ledna 2014).

Vozidlo je od středy až do neděle nasazeno na autobusovou linku číslo 216 spojující Bořislavku a Vozovnu Střešovice s Poliklinikou Petřiny, na které jsou standardně nasazeny minibusy. Jezdí přibližně od 7.00 do 22.00 hodin na vloženém pořadí a deponován je ve střesovické vozovně. Administrativně spadá pod provozovnu Řepy, která také zajistila řidiče.

Stáhněte si...
- Zastávkové jízdní řády linky číslo 216 ze zastávek Bořislavka a Poliklinika Petřiny si stáhněte zde.
  (zdroj: Tiskové oddělení dopravního podniku)


Média zpovídala zástupce firem, podniku i samotného řidiče (21. ledna 2014).

První midibusy se v Praze objevily v roce 2003. Hlavním důvodem bylo zajištění dopravní obslužnosti v lokalitách, kde není možné vzhledem k šířkovým parametrům komunikací provozovat standardní autobusy. Již od počátku byl kladen velký důraz zejména na ekologičnost provozu.

V lednu 2010 byly na lince číslo 292 v provozu dva elektrobusy, které ale kvůli poruchovosti byly o dva roky později staženy.


Běžně je provoz linky číslo 216 zajišťován midibusy značky SOR (21. ledna 2014).

Dlouhodobým cílem je podle radního pro oblast dopravy Jiřího Pařízka co nejvíce dopravně odlehčit středu města. "Jedním z kroků je zavádění ekologické hromadné dopravy mezi obtížně dostupná místa. Dopravní podnik téměř před jedenácti lety zavedl první takový spoj mezi zdravotnickými zařízeními na Praze 2. Linka byla od počátku vytížena," uvedl Pařízek.

V současné době připravuje Ropid výběrové řízení na provozování ekologické linky v oblasti Starého Města s možným prodloužením na Malou Stranu, kde v minulosti už byly elektrobusy zavedeny.


Pohled do interiéru elektrobusu (21. ledna 2014).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!