Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Linka 147 odloží cyklonosiče, vrátí se na jaře

PRAHA - Již tento víkend skončí provoz cyklonosičů na lince 147 v Praze. Dopravní podnik hlavního města Prahy tuto možnost cestujícím nabízí již devátým rokem a na nezájem si rozhodně stěžovat nemůže. 

Prakticky hned od roku 2016, kdy byla služba nabídnuta vůbec poprvé, se především o víkendech s kolem svezou i desítky cestujících...


Pohled na zadní čelo autobusu s cyklonosičem (26. září 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Upravené autobusy SOR s cyklonosiči na zádi vozidla jsou na linku číslo 147 mezi Dejvickou a Výhledy nasazovány od jara do podzimu. Konkrétní spoje, kde je přeprava kola na cyklonosiči možná, jsou označeny piktogramem jízdního kola na čelním informačním panelu a jejich plánované nasazení je vyznačeno v zastávkovém jízdním řádu. Stávající režim provozu je nastaven tak, že v pracovních dnech jsou autobusy nasazovány na 37 vybraných spojů s tím, že jde o každý druhý spoj linky. O víkendech pak jde o 33 spojů s tím, že do 20.00 hodin jde o všechny spoje dané linky.

Jízdní řád je uzpůsoben tak, že cestující si kolo připevní do cyklonosiče sám. Nástup s kolem je možný jen v zastávkách Dejvická a V Podbabě, výstup s ním je možný pouze v zastávkách Suchdolské náměstí a na konečné ve Výhledech. Letošní sezona skončí v neděli 17. listopadu posledním spojem ve 21.28 hodin z Dejvické na Výhledy. 

Stáhněte si...
- Zastávkový jízdní řád linky 147 z Dejvické do 17. listopadu si stáhněte zde.
- Zastávkový jízdní řád linky 147 z Dejvické od 18. listopadu si stáhněte zde.
  (zdroj: www.dpp.cz)


Že je spoj vybavený cyklonosičem informuje čelní panel (26. září 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Novinku poprvé médiím představili v květnu 2016 na pražském výstavišti zástupci Dopravního podniku hlavního města Prahy i zástupci magistrátu. Dopravnímu podniku se již tou dobou podařilo v několika etapách zavést a následně rozšířit přepravu jízdních kol v metru a tramvajích. Vzhledem k omezeným prostorovým podmínkám v interiéru autobusů a jejich odlišným provozním charakteristikám však byla přeprava jízdních kol uvnitř autobusů bez zásadních úprav nevhodná, ať už z důvodu omezení přepravy kočárků a invalidních vozíků, rizika znečištění či zranění v případě nutnosti náhlého brzdění.

"Osvědčí-li se zkušební provoz cyklobusů, poslouží jako vzor pro další kroky v tomto směru," uvedl po oficiálním představení novinky tehdejší generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš. Provoz autobusů s cyklonosiči si tehdy cestující velmi oblíbili. Největší zájem o přepravu kol byl evidován v letních měsících, kdy v pracovních dnech autobusy vozily v průměru 4 kola denně, o sobotách pět kol a o nedělích šest kol. O víkendech byl naopak největší zájem o přepravu kola v průběhu září, kdy v sobotu bylo přepravováno v průměru 11 kol a v neděli dokonce 12 kol.

Čtěte také...
V Praze spouští provoz cyklobusů. Zkušebně (vydáno 5. května 2016)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Spoje dojezdí v polovině listopadu, pak vyjedou na jaře (26. září 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!