Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Trasa metra D je stavebně propojena s céčkem

PRAHA - Stavba trasy metra D je propojena s trasou C. Dělníkům se podařilo trasy propojit hned na dvou místech. Tímto krokem byly zároveň dokončeny veškeré ražby v mezistaničním úseku.

Dále se bude razit už jenom v samotných stanicích Pankrác na trase D a Olbrachtova. Stavba prvního úseku metra D běží už zhruba 30 měsíců...


Průkop mezi trasou C a D pražského metra (4. října 2024, DPP/Petr Hejna)

Téměř půl kilometru dlouhý jednokolejní spojovací tunel mezi trasami C a D, který byl v těchto dnech doražen, bude sloužit pro obsluhu linky D a služební jízdy vlakových souprav až do doby, než bude v Písnici pro Déčko postaveno vlastní depo. Do té doby budou vlaky vypravovány ze současného depa Kačerov. Spojka C a D ústí do pravého traťového tunelu stávající trasy C, do rozbočovací vidlice, která byla vybudována zhruba 30 metrů za samotnou stanicí Pankrác C ještě na začátku 70. let v době výstavby nejstaršího úseku pražského metra mezi Kačerovem a Florencí.

V místě probourání se do části stropní konstrukce neveřejné části stanice Pankrác C vznikne nový přestupní koridor mezi stanicemi Pankrác C a D, navazující na eskalátorový tunel přestupu. Obě místa prorážky do trasy C jsou půdorysně od sebe vzdálena pouhých zhruba 50 metrů. I přesto, že je déčko nově propojeno se stávající trasou C, stavební část je na obou místech od provozované z bezpečnostních a technologických důvodů oddělena dočasnými stěnami, které zhotovitelé vybudovali ještě před prorážkou, a to nejen kvůli zamezení pronikání hluku a prachu ze stavby do traťového tunelu a samotné stanice, ale také kvůli zamezení neoprávněného vstupu nepovolaných osob do kolejiště trasy C, nebo naopak do prostor stavby.


Průkop mezi trasou C a D pražského metra (4. října 2024, DPP/Petr Hejna)

"Jedná se o historický milník na stavbě metra D, což je aktuálně největší dopravní investice v České republice. Dokončili jsme ražbu všech traťových tunelů a nyní nás čekají ražby již pouze v samotných stanicích Pankrác a Olbrachtova. Novým spojovacím tunelem budou až do doby zprovoznění depa Písnice na lince D jezdit každý den vlaky do depa Kačerov. Z tohoto důvodu musí být zajištěna kompatibilita vlaků na obou linkách, a právě proto také připravujeme automatické metro bez strojvedoucích pro obě dvě trasy," uvedl Zdeněk Hřib, náměstek pražského primátora. 

Ražby budou v dalších měsících probíhat pouze v obou stanicích – Pankrác D a Olbrachtova. V první jmenované je v současnosti vyraženo 55 procent celkového objemu ražeb. Dokončeny nicméně byly například ražby obou výstupních eskalátorových tunelů, jak do OC Arkády, tak k administrativní budově Gemini . Do konce letošního roku bude vyražen také eskalátorový tunel pro přestup mezi stanicemi Pankrác D a C v délce včetně přístupové chodby 26 metrů. Na Olbrachtově byly na konci září dokončeny ražby obou staničních tunelů, každý v délce 210 metrů včetně poslední propojky mezi nimi. Z celkového objemu ražeb stanice je v současnosti dokončeno 76 procent.


Průkop mezi trasou C a D pražského metra (4. října 2024, DPP/Petr Hejna)

V ulici Na Pankráci mezi OC Arkády a administrativní budovou Gemini stavaři dokončují strop první polovinu podchodu, který po celkovém dokončení bude spojovat vestibul stanice Pankrác C s tramvajovými zastávkami Pankrác a budovou Gemini, a zde umístněným výstupem, resp. vstupem do stanice Pankrác D. Po dokončení stropu podchodu bude možné položit kolejnice i v těchto místech a prodloužit trať ke křižovatce s ulicí Na Strži. Výstavba druhé poloviny podchodu až ke Gemini bude pokračovat v roce 2026. Zprovoznění tramvajové tratě DPP předpokládá v druhé polovině letošního prosince.

"Na začátku ledna 2025 pak bude následovat zhruba roční uzavření stanice Pankrác C kvůli budování přestupu s déčkem a její rekonstrukci. Stanice bude pro cestující uzavřena, vlaky metra ji budou pouze projíždět," doplnila tisková mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Aneta Řehková. Jako náhradní doprava pro místní obyvatele a návštěvníky oblasti budou sloužit tramvajové spoje.

Čtěte také
Trasa metra D má za sebou první rok výstavby (vydáno 26. dubna 2023)
Praha zahájila výstavbu čtvrté trasy metra D (vydáno 17. června 2019)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Průkop mezi trasou C a D pražského metra (4. října 2024, DPP/Petr Hejna)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!