Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Praha zahájila výstavbu čtvrté trasy metra D

PRAHA - Dolováním díry dnes dotáhneme debut důležité dopravní dostavby, zarýmoval před slavnostním zahájením výstavby trasy metra D primátor hlavního města Zdeněk Hřib. Po verších a přípitku pak i on sám symbolicky kopnul do země.

Samotné zahájení výstavby je diskutabilní. Začal sice pouze geologický průzkum, vrty ale nové trase metra později skutečně poslouží...


První  zaboření zbíječek v rukou představitelů města (19. června 2019, František Živnůstka).

Za osm let by mohli Pražané využívat první část nové trasy metra D. Padlo to na dnešní tiskové konferenci, která se uskutečnila při příležitosti symbolického zahájení výstavby nové trasy metra. Kritici tvrdí, že jde pouze o zahájení geologického průzkumu, hlavní město ale oponuje, šachty a štoly vybudované v rámci geologického průzkumu v oblasti Pankráce poslouží téměř do posledního metru pro budoucí tunely linky metra D vedoucí ze stanice Náměstí Míru do Depa Písnice.

Aby té symboliky nebylo málo, primátor města se proměnil v poetu a svůj proslov obsahoval samá 'déčka'. "Dámy, džentlmeni, děti. Déčko dáme. Dolováním díry dnes dotáhneme debut důležité dopravní dostavby. Dlouho děděný dluh domácí dopravy dořešíme. Deklarujeme důsledný development Déčka. Doceňujeme danou důvěru. Díky," zarýmoval primátor hlavního města Zdeněk Hřib. Pro metropoli je zahájení stavby klíčové, jelikož jižní část Prahy se potýká se stále rostoucí dopravou a nová linka metra by měla usnadnit cestování milionům lidí ročně.

Rozšíření sítě stávajících tras pražského metra je zásadní

"Neexistuje moc zásadnějších zlepšení dopravní infrastruktury ve městě, než je rozšíření stávajících linek metra. A na takovém zlepšení fakticky začínáme pracovat. Za zahájením stavby metra D geologickým průzkumem stojí tisíce hodin práce desítek lidí, kteří si, stejně jako já, přejí, aby se Praha neustále modernizovala a rozšiřovala se stejně jako linky jejího metra," prohlásil Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu.


Výstavba trasy metra D byla slavnostně zahájena (19. června 2019, František Živnůstka).

Zahájení geologického průzkumu předcházely roky práce s odkoupením důležitých pozemků, kudy nová trasa metra povede. V tuto chvíli zbývají dojednat u zbylých několika pozemků pouze detaily. "Díky slušnosti a zdravému rozumu se nám úspěšně daří vykupovat pozemky, nacházet kompromis se soukromými subjekty, které budou výstavbou zasaženy, a využijeme 90 procent šachet a tunelů z dnes odstartovaného geologického průzkumu při budování tunelů a stanic linky metra D," dodal náměstek Scheinherr.

Nová trasa plánovaná ze stanice Náměstí Míru do Depa Písnice pomůže navíc nejen Pražanům, ale také Středočechům. "Dnešek je pro Prahu a její hromadnou dopravu skutečně dnem s velkým D. Po letech diskusí a plánování jsme dnes zahájili geologický průzkum metra D, tedy faktickou výstavbu čtvrté linky pražské podzemní dráhy, která po zprovoznění zrychlí a zjednoduší dopravu nejen obyvatelům a návštěvníkům Krče, Libuše, Písnice, Kunratic, sídlišť na Lhotce, Kamýku, ale také desetitisícům obyvatel Středočeského kraje na jihovýchod od Prahy dojíždějících do hlavního města za prací, vzděláním a zábavou," okomentoval Petr Witowski, generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy.

Metro bude bez strojvedoucích, personál ale chybět nebude

Technologie použité na této lince budou navíc pro Prahu zcela nové a hlavní město se tak posune na tu nejvyšší celosvětovou úroveň. "Na nové trase metra D počítáme s plně automatizovanými soupravami bez strojvedoucích, které jsou v mnoha evropských metropolích samozřejmostí. To ovšem neznamená, že se cestující v případě potřeby nebudou mít na koho obrátit," ubezpečil Witowski. Doplnil, že metro bude vybaveno plným pokrytím signálem rychlých sítí nové generace, občanskou vybaveností ve stanicích metra a jednotnou výtvarnou koncepcí, jejíž výsledky pro stanice Pankrác a Olbrachtova plánuje Praha brzy vyhlásit. 


Ze stanice Pankrác se stane za osm let přestupní stanice (19. června 2019, Filip Vlček).

Důvody samotného geologického průzkumu jsou podle Witowského jasné. "Zatímco stanice Pankrác a trase C je hloubená z povrchu, stanice na trase D bude ražená. Průzkum se proto dělá, aby se předešlo sesedání trasy metra C," vysvětlil generální ředitel dopravního podniku a připomněl propad zeminy ve Stromovce při ražení tunelu Blanka. Na stavbě se také podílí odborné firmy, které nejen v metropoli, ale i po celém světě stavěly desítky moderních staveb. „Naše společnost byla k výstavbě pražského metra téměř před padesáti lety založena. Těší nás, že jsme dostali příležitost podílet se na výstavbě linky D, i když zatím pouze v režimu geologického průzkumu," uvedl dále také generální ředitel společnosti Metrostav Pavel Pilát.

Podle výsledků průzkumu bude hlavní město schopno zajistit, aby nedocházelo k deformacím metra C, ale byla zachována jeho plná obslužnost. Pokud půjde vše bez problémů, zahájení staveb nových stanic by se Pražané mohli dočkat už v druhé polovině příštího roku a obyvatelé metropole by se mohli poprvé svézt celou trasou nové linky metra D na konci roku 2027. 

Doprava nebude omezena, metro na trase C jen zpomalí

Během ražeb těsně pod stanicí metra Pankrác trasy C bude nucen Dopravní podnik hlavního města Prahy dočasně snížit rychlost průjezdu souprav metra v úseku mezi stanicemi Pankrác a Budějovická na 40 kilometrů za hodinu. "Chceme během ražeb snížit míru vibrací a otřesů a minimalizovat tak dopady na nestabilitu podloží. Ale současně chceme zachovat maximální provozuschopnost metra C," doplnil generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski s tím, že snížení rychlosti bude mít pro cestující minimální dopad.


Význam stanice Pankrác výrazně vzroste (19. června 2019, Filip Vlček).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!