Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Prahu čeká další loučení. S tramvajemi KT8

PRAHA - Cestující v Praze nejspíš nic nepoznají, ale odborná veřejnost zapláče. V úterý 21. května se totiž uskuteční rozlučková jízda s tramvajemi typu KT8, konkrétně na zvláštní lince číslo 15.

Právě na této lince spojující Florenc s Lehovcem téměř před třiceti lety tyto tramvaje vyjely do ostrého provozu s cestujícími.


Tramvaj KT8 na Evropské třídě v Praze. Foceno 13. května 2013.

Dopravní podnik v současnosti provozuje už jen dvě tramvaje typu KT8 bez jakýchkoli modernizačních zásahů, jde o vozy 9030 a 9048. Obě tyto tramvaje budou naposledy do běžného provozu nasazeny v úterý 21. května na linku číslo 15.

Stáhněte si...
- Kompletní jízdní řád linky číslo 15 si stáhněte zde.
- Zastávkový jízdní řád linky číslo 15 ze zastávky Lehovec si stáhněte zde.
- Zastávkový jízdní řád linky číslo 15 ze zastávky Florenc si stáhněte zde.
  (zdroj: www.dpp.cz)


Tramvaj ev.č. 9048 přijíždí do zastávky Olšanské hřbitovy. Foceno 13. května 2013.

Linka bude v provozu v době od 12.30 do 16.30 hodin a bude vykonáno 6 párů spojů. Provoz bude zajištěn uvedenými vozy.

Po ukončení provozu zatáhne vůz 9030 do vozovny Hloubětín (v 16.32 odjíždí z Lehovce). Vůz 9048 vykoná spoj v 16.01 z Lehovce na Florenc, odkud bude pokračovat přes Vltavskou a Letenské náměstí rovnou do vozovny Střešovice.


Linka číslo 5 s tramvají KT8 v zastávce Náměstí Republiky. Foceno 13. května 2013.

Tramvaje KT8 byly do Prahy dodány v letech 1986 až 1990 ve třech dodávkách. Dnes je většina vozů již modernizována.

Jejich předností, od všech dalších tramvají provozovaných v Praze, je jejich obousměrnost, která umožňuje společně s instalací povrchové výhybky Kalifornien (samostatnou reportáž připravujeme) jejich obrat i na širé trati bez použití smyčky.


Interiér tramvaje ev.č. 9048, která zůstane v Muzeu MHD. Foceno 13. května 2013.

Pražská doprava tak přichází o další legendu svého provozu, i když s určitými modifikacemi se s vozy budeme setkávat ještě řadu let. Připomeňme, že v druhé půli dubna se odborná i laická veřejnost loučila s autobusy Karosa B732...

Čtěte také...
Karosa B732: Konec legendy pražské dopravy (2. května 2013)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Tramvaj ev.č. 9048 stanicující v zastávce Masarykovo nádraží. Foceno 13. května 2013.

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!