Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Karosa B732: Konec legendy pražské dopravy

PRAHA - Dopravní podnik hlavního města Prahy si do své bohaté historie zapsal další velmi důležité datum. V pátek 19. dubna totiž do pravidelného provozu naposledy zasáhly autobusy Karosa B732.

Zájem o svezení byl tak obrovský, že za autobusem ev.č. 5885 musel jezdit ještě posilový vůz, aby spoje cestující pobraly.


Zajímavé setkání na obratišti Depo Hostivař. Foceno 19. dubna 2013.

Poslední kilometry si autobusy Karosa typu B732 najížděly po celé Praze. Ve čtvrtek 18. dubna byly nasazeny na linky číslo 175, 201 a 256. Opravdu poslední symbolické nasazení do provozu se pak událo v pátek 19. dubna.


Jedna z Karos B732 nasazená na lince číslo 201. Foceno 18. dubna 2013.

Autobus Karosa B732 ev.č. 5885 byl ve 14.00 vypraven z provozovny Hostivař na obratiště Depo Hostivař, kde bylo umožněno jeho fotografování. Ve 14.45 hodin pak vůz vyjel na 32. pořadí linky číslo 122, aby poté naposledy zatáhl do garáže Řepy v 17.06 hodin.

Během provozu na lince číslo 122 bylo nutné uvedené pořadí posílit, neboť cestující projevili velký zájem o svezení.


Obratiště Nádraží Holešovice s vozem ev.č. 5915. Foceno 18. dubna 2013.

A co čeká autobusy teď? Dopravní podnik hlavního města Prahy je nabízí k prodeji. Pokud se je nepodaří prodat, čeká je šrot. Do Muzea MHD se s žádným autobusem tohoto typu nepočítá, Karosa je již zastoupená.

Stáhněte si...
- Jízdní řády posledního nasazení Karos B732 si stáhněte zde.
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Poslední výjezd Karosy B732 ev.č. 5885 z hostivařské garáže. Foceno 19. dubna 2013.

Autobusy Karosa B732 se poprvé u dopravního podniku objevily v roce 1987, kdy jich bylo dodáno 107 a v dalších letech přibývaly další. Vozy byly s mechanickou převodovkou a dodávaly se až do roku 1994, kdy inventární stav čítal už 860 autobusů tohoto typu.


V sevření zájemců o poslední svezení. Foceno 19. dubna 2013.

Později byly autobusy Karosa B732 dodávány od výrobce s řadou vylepšení, například byl dosazen katalyzátor výfukových plynů, nová provedení sedaček, podlahové krytiny, retardérů a hlavně nových motorů splňujících emisní normu EURO 1 (E 1) a EURO 2 (E 2).

Jako zajímavost uveďme, že v roce 1990 bylo pět autobusů B 732 přestavěno zkušebně na pohon zemním plynem.


Zastávka Kovošrot s plně obsazeným spojem linky číslo 122. Foceno 19. dubna 2013.

Ve druhé polovině devadesátých let se s úspěchem v hostivařské opravně autobusů prováděly celkové opravy těchto vozů, čímž mělo dojít k prodloužení jejich životnosti o pět až šest let při vynaložení jen 40 až 50% ceny nového autobusu.

Realita ale byla taková, že některé autobusy po těchto opravách vydržely v provozu deset nebo dokonce i dvanáct let.


Typické sedačky pro autobusy Karosa B732. Foceno 19. dubna 2013.

Autobusy dosahovaly maximální rychlosti 80 km/h. Sedadla měla až na několik výjimek latexové polštáře potažené koženkou. Do autobusů Karosa B732 se vešlo 31 sedících a 63 stojících cestujících.

Na facebookové stránce Vlčoun.cz najdete krátké video sestavené z fotografií posledních dnů Karos B732 (přímý link ZDE).


Setkání Karos v zastávce Kovošrot. Foceno 19. dubna 2013.

S posledními autobusy Karosa B732 se Dopravní podnik hlavního města Prahy rozloučil proto, aby nepřekročil průměrné stáří autobusů (9 let) a jednotlivé stáří autobusů 20 let. Vyřazením vozů Karosa B732 současně skončil provoz městských autobusů s mechanickou převodovkou. Výjimkou je vůz ev.š. 7096 v netypickém modrém nátěru.


Za autobusem ev.č. 5885 jezdil ještě posilový vůz. Foceno 19. dubna 2013.

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!