Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Příští rok vyjedou tramvaje do Libuše. Možná

PRAHA - Tramvajová síť se prodlouží o další necelé dva kilometry, tramvajová trať z Modřan do Libuše totiž dostala pravomocné stavební povolení. Dopravní podnik brzy vypíše soutěž na zhotovitele stavby.

Trať bude dlouhá 1,7 kilometru a bude mít 4 zastávky. Stavba začne v říjnu a její dokončení se předpokládá na konci příštího roku...


Projekt nové tramvajové tratě se čtyřmi zastávkami (vizualizace, DPP)

Nová tramvajová trať Modřany - Libuš bude dvoukolejná, naváže na stávající obratiště Sídliště Modřany odkud dále povede podél ulice Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí, do které odbočí. Po Novodvorské ulici pak povede k budoucí stanici metra D Libuš, do úrovně současné autobusové zastávky Pavlíkova, kde bude ukončena úvratí. Po dokončení stavby se zastávka Pavlíkova přejmenuje na Libuš. Dopravní podnik vybuduje zastávky Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a již zmiňovanou Libuš. Poslední dvě jmenované umožní cestujícím přestup na místní autobusové linky. 

Původní projekt počítal s vybudováním tramvajové smyčky u stanice metra D Libuš, ve které by trať Modřany - Libuš končila. Rada hlavního města Prahy ale loni rozhodla o dalším prodloužení tramvajové tratě o 1,8 kilometru až k budoucí stanici metra D Nové Dvory. U stanice metra D Libuš proto vznikne pouze smyčka dočasná, která by měla po prodloužení na Nové Dvory zaniknout.

Čtěte také...
- Praha má většinu pozemků pro trať do Libuše (vydáno 30. října 2020)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Pohled na podobu u zastávky Sídliště Libuš (vizualizace, DPP)

"Samotná stavba potrvá 15 měsíců, první cestující by se na ní mohli svézt na konci příštího roku," uvedl technický ředitel pražského dopravního podniku Jan Šurovský s tím, že u budoucí stanice metra D Libuš dopravní podnik připravuje na základě dohody s majiteli tamních pozemků vybudování dočasné smyčky. "Rádi bychom ji stihli postavit ideálně současně s novou tratí do Libuše do konce příštího roku. Smyčka zde bude sloužit pouze do doby, než zprovozníme prodloužení tratě na Nové Dvory. Tohle řešení nám umožní nasazovat na trať do Libuše jednosměrné tramvaje místo obousměrných," dodal Šurovský.

Celkové náklady na samotnou stavbu nové tratě bez provizorní smyčky dopravní podnik vyčíslil na 350 milionů korun. "Pražskou tramvajovou síť nerozvíjíme jen na papíře. Jsou za námi vidět konkrétní výsledky. Od našeho nástupu na magistrát je to již třetí povolení pro novou tramvajovou trať v Praze. Konkrétně to jsou tratě Pražského povstání - Pankrác, Barrandov - Slivenec a nyní z Modřan do Libuše," podotkl závěrem náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.


Úvraťové zakončení nakonec nebude realizováno (vizualizace, DPP)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!