Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Praha má většinu pozemků pro trať do Libuše

PRAHA - Praha získá do svého vlastnictví nejdůležitější pozemky pro stavbu tramvajové trati z Modřan dále do Libuše. Smění je s nynějšími vlastníky za jiné a rozdíl ceny, který činí 677 tisíc korun, město doplatí.

Stavba bude rozdělena na dvě etapy, v první bude trať ukončena jen úvratí, až v druhé etapě bude dobudována plnohodnotná točna...


Pohled na novou trať v oblasti zastávky Sídliště Libuš (vizualizace, Metroprojekt)

Jedná se o dobrý příklad kvalitní spolupráce mezi hlavním městem Prahou a Dopravní podnikem hlavního města Prahy, který je investorem stavby. Pražský dopravní podnik však nemá ve svém vlastnictví pozemky vhodné k uskutečnění takové směny. Ty dodalo právě hlavní město. Nyní zbývá získat do vlastnictví ještě dva poslední pozemky, potřebná jednání o nich již začala.

"Spousta investičních akcí se neobejde bez předběžného majetkoprávního vypořádání. Ukazuje se, že u velkých investiční akcí, jako je například prodloužení této tramvajové trati, není možno dojít k úspěšnému cíli bez součinnosti města a městských společností. Město v tomto případě nabídlo ke směně pozemky za pozemky ve vlastnictví subjektu, na kterých bude stát tramvajová trať. Ukazuje se, že efektivní součinnost všech složek města přináší kýžený cíl a službu občanům, a to je právě prodloužení a výstavba nových tramvajových tratí," uvedl radní pro oblast majetku Jan Chabr.


Konečná Libuš v první etapě řešená úvraťovým zakončením (vizualizace, Metroprojekt)

"Praha se postupně blíží do cílové rovinky před zahájením stavby tramvajové trati Modřany - Libuš. Plánovaná trať má územní rozhodnutí a probíhá stavební řízení, přičemž k dokončení přípravy chybí právě několik posledních pozemků. Proto je každý krok v této oblasti významným posunem směrem k realizaci stavby, na kterou hledáme prostředky z fondů Evropské unie," řekl Adam Scheinherr, náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

Prodloužení povede z obratiště Sídliště Modřany podél ulice Generála Šišky a dále ulicí Novodvorskou do koncové zastávky Libuš, která bude v blízkosti budoucí stanice metra D, ROPID počítá s prodloužením poloviny spojů linky číslo 17. "Nová tramvajová trať Modřany - Libuš nabídne obyvatelům sídliště Libuš více možností spojení do centra města tramvajovou linkou přes Braník a Podolí, rovněž zajistí lepší dopravní obslužnost v městské části Praze 12, například k úřadu městské části či zdravotnickým zařízením," dodal Scheinherr.


Zákres nové tramvajové tratě včetně koncové smyčky (vizualizace, DPP)

Navržená tramvajová trať je podle podkladů Dopravního podniku hlavního města Prahy dvoukolejná, její trasa začíná napojením na stávající obratiště Sídliště Modřany, odkud pokračuje v boční poloze podél ulice Generála Šišky. V tomto úseku jsou navrženy zastávky Modřanský vodojem, Observatoř Libuš a Sídliště Libuš, přičemž poslední jmenovaná již zajišťuje obsluhu sídliště a možnost přestupu na autobusové linky u stejnojmenné autobusové točny.

Tramvajová trať následně vstupuje do osy Novodvorské ulice, kde je v první etapě umístěna úvraťová koncová zastávka Libuš, v rámci první etapy jde o úsek dlouhý 1,7 kilometru. Na trať tak budou moci jezdit pouze obousměrné tramvaje, neboť ještě nebude postavená definitivní smyčka. Ve druhé etapě výstavby bude místo této zastávky zřízeno smyčkové obratiště napojené na stanici trasy metra D Libuš v poloze východně od Novodvorské ulice. Stavbou tramvajového obratiště a s tím souvisejícího prodloužení se délka tratě prodlouží o dalších 200 metrů na celkové 1,9 kilometru.


Prodloužení ze stávající smyčky Levského směrem k Libuši (vizualizace, Metroprojekt)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!