Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Na Pankrác vedou koleje, tramvaje ale zatím ne

PRAHA - Dopravní podnik dokončil rekonstrukci tramvajové tratě v ulicích Na Veselí a Soudní. Kromě toho postavil 250 metrů dlouhý nový úsek, díky kterému prodloužil stávající trať v ulici Na Pankráci ke stanici metra Pankrác.

Příští rok se pak uskuteční rozsáhlá rekonstrukce tramvajové tratě v úseku mezi zastávkami Pražského povstání a Nuselská radnice...


Historická tramvaj na úvraťové konečné Pankrác (27. listopadu 2020, DPP/Daniel Šabík)

V rámci první etapy rekonstrukčních prací dopravní podnik nahradil stávající velkoplošné panely pevnou jízdní dráhou s upevněním typu W-tram. Současně s tím na tramvajové trati nainstaloval protihluková opatření ve formě antivibračních rohoží a kolejových mazníků a vyměnil kolejové konstrukce a oblouky před samotnou vozovnou Pankrác, které byla od zahájení prací mimo provoz. Zastávka Na Veselí je nově bezbariérová.

Zároveň pražský dopravní podnik vybudoval i kolejový trojúhelník u odbočky stávající tramvajové tratě z ulice Na Pankráci do ulice Na Veselí. Na ten navazuje a následně zhruba 250 metrů dlouhý úsek nové tramvajové tratě ke stanici metra Pankrác, konkrétně ke křižovatce s Hvězdovou ulicí. Na konci nové tratě dopravní podnik postavil kolejový přejezd a novou zastávku Pankrác, která bude sloužit současně pro nástup i výstup cestujících. "Po více než 45 letech vrátíme tramvaje na Pankrác. Trať prodloužíme až k ke křižovatce ulic Budějovická a Bystřická," řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.


Po desítkách let obnovená křižovatka Na Veselí (27. listopadu 2020, DPP/Daniel Šabík)

Prodloužení tratě Praha plánuje postavit, než začne stavba stanice metra D. "Tuto tramvajovou trať budeme potřebovat pro náhradní dopravu během výluky stanice metra C. Na novém úseku zahájíme provoz tramvají na začátku června příštího roku, až Dopravní podnik hlavního města Prahy dokončí všechny rekonstrukce v oblasti," dodal Scheinherr s tím, že nejde o jedinou investici do tramvajové dopravy.

"Po vybudování prvních metrů nové tratě do Holyně, po založení kolejového trojúhelníku pro budoucí Dvorecký most u Lihovaru na Zlíchově, zahájení stavby nového energocentra v Hloubětíně, je prodloužení tramvajové tratě ke stanici metra Pankrác dalším důležitým mezníkem letošního roku pro tramvajovou síť v Praze. Máme úspěšně za sebou první etapu prací," informoval Jan Šurovský, technický ředitel úseku Povrch Dopravního podniku hlavního města Prahy.


Pohled do dočasné úvraťové konečné Pankrác (27. listopadu 2020, DPP/Daniel Šabík)

Od 27. března příštího roku se ale uskuteční rozsáhlá rekonstrukce tratě v ulicích Na Pankráci, Táborské a Vladimírově, a to od odbočky do ulice Na Veselí až po křižovatku Táborské, respektive Vladimírovy a Nuselské ulice. Rekonstrukční práce ve druhé etapě potrvají do 4. června příštího roku. "Dopravní podnik během nich nahradí současnou dožitou konstrukci z velkoplošných panelů za novou tramvajovou trať na betonové desce s upevněním W-tram," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Aneta Řehková.

Čtěte také...
- Do Krče se po pdaesáti letech vrátí tramvaje (vydáno 5. listopadu 2020)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Nová konečná bude využita při stavbě stanice metra (27. listopadu 2020, DPP/Daniel Šabík)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!