Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Dvoupatrové autobusy
vyjely do ulic Ostravy

 Pražské tramvaje už jezdí
opravenou Nádražní ulicí

 Píseckou MHD čekají
od prosince velké změny

Do Krče se po padesáti letech vrátí tramvaje

PRAHA - Dopravní podnik v rámci opravy tratě mezi Pražského povstání a Vozovnou Pankrác staví i novou tramvajovou trať. Ta na Pražského povstání naváže na tu stávající a přivede tramvaje až k metru na Pankráci. 

Trať bude mít zhruba 250 metrů a bude končit kolejovým přejezdem u Arkád Pankrác, náklady na stavbu dosahují 68 milionů...


Pohled na nově budovanou křižovatku na Pankráci (24. října 2020, Filip Vlček)

V současné době probíhá rekonstrukce tramvajové tratě mezi zastávkami Pražského povstání a Vozovna Pankrác. Dopravní podnik hlavního ěsta Prahy během prací, které skončí 27. listopadu, soustředí na výměnu velkoplošných panelů za pevnou jízdní dráhu s upevněním typu W-tram. "Současně s tím v tramvajové trati nainstaluje protihluková opatření ve formě antivibračních rohoží a kolejových mazníků," informovala tisková mluvčí Dopravního podniku hlavního Města Prahy Aneta Řehková. Doplnila, že práce dopravní podnik využije k výměně kolejových konstrukcí a oblouků před samotnou vozovnou.

Tramvajová linka číslo 18 je ve směru z centra zkrácena do zastávky Pražského povstání, kde se vozy otáčí na kolejovém přejezdu. V důsledku toho jsou na linku číslo 18 nasazovány výhradně obousměrné tramvaje. Noční linka číslo 93 je zkrácena a ukončena na Náměstí Bratří Synků. Pouze v nočním provozu je zavedena náhradní autobusová doprava X93 v trase z Náměstí Bratří Synků na Pražského povstání, v denním provozu je doprava zajištěna pravidelnými autobusovými linkami. 


Tramvaje linky 18 končí v zastávce Pražského povstání (24. října 2020, Filip Vlček)

Dopravní podnik současně s rekonstrukcí tratě instaluje také kolejovou křižovatku v ulicích Na Pankráci a Na Veselí a přibližně 250 metrů dlouhou trať směrem ke stanici metra Pankrác. Na konci úseku vznikne kolejový přejezd a nová tramvajová zastávka Pankrác určena současně pro nástup i výstup cestujících. S pravidelným využíváním nově vybudovaného úseku tratě ke stanici metra Pankrác dopravní podnik počítá na konci jara příštího roku po dokončení všech etap rekonstrukcí tramvajových tratí v oblasti Prahy 4. Hned, jak to počasí na jaře dovolí, plánuje dopravní podnik zrekonstruovat také tramvajovou trať mezi Pražského povstání a Nuselskou radnicí. Do té doby dopravní podnik plánuje nový úsek využívat pro náhradní tramvajovou dopravu.

"Nově budovaný úsek tramvajové tratě je unikátní ze dvou důvodů. Vede přesně v místech historické tramvajové tratě, která byla opuštěna v roce 1974 v důsledku zahájení provozu metra na trase C a prosazování tehdejší koncepce provozovat v Praze jen metro a autobusy. Druhé unikum je, že budeme na jediném místě v Praze v pravidelném provozu trvale využívat kolejový přejezd. Bude to právě v nové tramvajové zastávce Pankrác," uvedl technický ředitel Jan Šurovský. 


Kolejová křižovatka umožní jízdu do všech směrů (24. října 2020, Filip Vlček)

Tramvajová konečná na Pankráci nebude ale definitivní konečnou zastávkou. Pražští radní schválili záměr zřízení nové tramvajové trati situované v ulici Na Pankráci a částečně ulici Budějovická, a to v úseku od křižovatky s ulicí Hvězdovou po křižovatku s ulicí Bystřická přibližně do úrovně dnešních autobusových zastávek Zelená Liška. Prodloužení tratě bude dlouhé celkem 700 metrů, trať by mohla být zprovozněna do tří let. Projekt prodloužení tratě počítá s umístěním jedné tramvajové zastávky přímo v centru lokality a následně druhé tramvajové zastávky na počátku Budějovické ulice určené k místní obsluze. 

"Schválením radou se tato trať prodlouží až ke křižovatce ulic Budějovická a Bystřická. Tramvaj v této oblasti bude při výluce stanice Pankrác v rámci stavby metra D sloužit jako náhradní doprava a po dokončení prací na Pankráci výrazně zlepší dopravní obsluhu pro místní. Lidé nebudou muset do metra, když budou potřebovat kousek popojet," řekl náměstek primátora hlavního města Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.


Červená: stávající. Želená: budovaná. Černá: projektovaná. (schema, openstreetmap.cz)

Zastávka Pankrác bude přímo v ulici Na Pankráci napojena bezbariérovým přechodem pro chodce a současně i z podchodu pod ulicí Na Pankráci. Navržená poloha stanice Pankrác podle náměstka Scheinherra významně zlepší přestupní vazbu tramvaj a metro proti stavu po obnovení tramvajové trati před ulicí Hvězdova. Koncová zastávka s pracovním názvem Bystřická je situována na počátku Budějovické ulice u stejnojmenné boční ulice přibližně v místech stávající autobusové zastávky Zelená Liška. Zastávka bude řešena jako úvrať pro provoz obousměrných vozů.

"Napravujeme chyby ze sedmdesátých let, kdy se v Praze rušily tramvajové tratě s tím, že nebudou potřeba. Dnes už víme, že to samozřejmě není pravda a je radost, že po devíti letech začínáme v Praze stavět novou tramvajovou trať. Navíc se nám jen během dvou let podařilo projekt dostat od zpracování projektové dokumentace po samotnou realizaci. Chceme nadále vracet tramvaje do oblastí, kde historicky jezdily, a kde dávají smysl. Konkrétně zde budeme trať navíc potřebovat pro náhradní tramvajovou dopravu během výluky stanice metra Pankrác kvůli stavbě nové stanice Pankrác trasy D," doplnil Scheinherr.


Pohled na osu prodloužení směrem do Krče (24. října 2020, Filip Vlček)

Tramvaje na Pankráci a v Krči nejsou vlastně žádnou novinkou. Tramvaje začaly na Pankrác jezdit před 95 lety díky prodloužení tratě z Nuslí na dnešní náměstí Hrdinů. O pět let později v roce 1930 byla trať prodloužena z náměstí Hrdinů přes Lísek, později nazývaný Budějovické náměstí, až na Kačerov. V roce 1938 byla zprovozněna větev Budějovické náměstí - Ryšánka. Původní tramvajová trať vedla až po autobusové nádraží Pankrác ulicí 5. května, ale v důsledku stavby jižní části magistrály a dálnice D1 byla přeložena do paralelní ulice Na Pankráci.

Zprovoznění trasy C pražského metra a prosazování koncepce MHD postavené na metru a autobusech znamenal konec tramvajového provozu v oblasti Kačerova, Krče, Budějovického náměstí a Pankráce obecně. Zvláštní kapitolou je zrušení tramvajového provozu na Ryšánku. Tato trať byla ještě v roce 1967 nákladně zrekonstruována, o tři roky později byl provoz na ní kvůli výstavbě metra a mostu Antala Staška dočasně přerušen. Nikdy se však už nevrátil, protože na samotném mostě nebyly položeny koleje. Dalších zhruba třicet let tramvajová trať v oblasti Pankráce chátrala, než byla zlikvidována.


Dočasný kolejový přejezd v zastávce Pražského povstání (24. října 2020, Filip Vlček)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Michal Fořt
- Jakub Lachout
- Ondra Kašpárek
- Vojta Beneš
- Antonín Jelínek

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Bylo zrušení papírových jízdenek v Ostravě dobré rozhodnutí?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!