Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Kamiony a podjezdy: Letos už škoda 7 milionů

PRAHA - Železniční podjezdy jsou z hlediska plynulosti tramvajového provozu v Praze nejkritičtějším místem. Jen v letošním roce pražští dispečeři řešili již 13 mimořádných událostí, většinou stržené trolejové vedení.

Kuriozitou pak jsou stejné mimořádnosti, které se staly dva dny po sobě v podjezdu mezi Zahradním Městem a Na Padesátém...


Mimořádná událost v Nádražní ulici (18. dubna 2017, DPP).

Od začátku ledna do konce června řešil Dopravní podnik hlavního města Prahy celkem 10 mimořádných událostí, které dopravci způsobily škodu dosahující téměř sedmi milionů korun. V přehledu ještě nejsou zahrnuty a vyčísleny další tři mimořádné události, které se staly v průběhu července.

Ze souhrnu je patrné, že s celkem čtyřmi mimořádnými událostmi letos vede podjezd Na Padesátém na Zahradním Městě, kam dispečeři museli vyjíždět již čtyřikrát. Třikrát pak museli vyjíždět k podjezdu u mezi zastávkami Plzeňka a Na Knížecí v Nádražní ulici a dvakrát k podjezdu u Výstaviště Holešovice. Jednu události pak vyšetřovali v podjezdech mezi Výstavištěm Holešovice a Nádražím Holešovice, mezi Výtoní a Podolím a u Divadla Na Fidlovačce.


Trolejové vedení tehdy poškodilo jednu z tramvají (18. dubna 2017, DPP).

Nízký počet mimořádných událostí je naopak v letošním roce vykompenzován mimořádně vysokou škodou u události, která se stala na Smíchově 18. dubna. I tady za nehodou stojí kamion, který špatně odhadl průjezdní výšku a poškodil nejen trolejové vedení. "Celková škoda je vysoká z důvodu poškození tramvajového vozu 15T ev.č. 9366, kdy byly poškozeny všechny kontejnery trakčních jednotek A-B-C," vysvětlila tisková mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Aneta Řehková s tím, že celková škoda dosáhla 6,2 milionu korun.

Nehoda tehdy byla provoznímu dispečinku nahlášena v 7.28 hodin, likvidace události pak byla ukončena ve 14.20 hodin. Kromě zmíněné tramvaje byla poškozena ještě jedna jedna, a samozřejmě také trolejové vedení. Dopravní podnik eviduje poškození 80 metrů nosného lana, 60 metrů trolejového vedení a dalších komponent trakčního vedení. Likvidace mimořádné události se kromě dispečerských vozidel účastnili také podnikoví hasiči.


Další mimořádná událost poblíž Výstaviště Holešovice (26. ledna 2017, Filip Vlček).

Ve srovnání s minulými lety je tak ten letošní s ještě neúplnou celkovou škodou 6,7 milionu korun na první příčce pomyslného žebříčku. Loni eviduje pražský dopravní podnik jen 14 událostí se škodou 523 tisíc korun, v roce 2015 to pak bylo 25 mimořádností v podjezdech s celkovou škodou 515 tisíc korun. Naopak nejvíce mimořádných událostí řešil dopravní podnik v roce 2014, kdy se stalo 27 mimořádností se škodou převyšující jeden milion korun.

Letošní rok by se tak mohl co do počtu mimořádných události řadit mezi ty slabší. Nikdo mu ale již nevezme prvenství co se týče škod. Většinou se totiž v době vzniku mimořádné události v místě nehody tramvaj nenachází. 


Místo tramvají opět zaskočil jeden autobus (26. ledna 2017, Filip Vlček).

Sled událostí je po vzniku takové nečekané situace stejný. Po nahlášení poškozené troleje řidičem tramvaje provozní dispečink vyhodnotí situaci a ihned odklání tramvaje do takových směrů, aby se v daném místě nekumulovaly a co nejdříve se napojily na svou pravidelnou trasu. Pokud závada troleje dovoluje opatrnou jízdu, jsou tramvaje z úseku vyvedeny pod dohledem dispečerů. Pokud to ale nejde, jsou tramvaje odvlečeny do úseku s napětím pomocí autojeřábu a dále se napojí na svoji trasu.

Pachatel, kterým obvykle bývá řidič nadměrného vozidla, si obvykle 'vydělá'. "Do celkového vyčíslení škody se se započítává zajištění náhradní autobusové dopravy, materiál použitý na opravu troleje a mzda pracovníků během opravy, výjezd pohotovostních vozidel a také následné poškození tramvajových vozů," doplnila Řehková.


Pohld do podjezdu u zastávky Zahradní Město (27. července 2017, Jakub Lachout).

Již tři případy má za sebou podjezd ve Švehlově ulici mezi Zahradním Městem a zastávkou Na Padesátém. První mimořádná událost tady tramvaje i autobusy zastavila 7. února přes zahájením ranní přepravní špičky. Dopoledne se pak totožná událost stala také dva dny po sobě 26. a 27. července. Tento týden pak tramvaje několik hodin nejezdily ani na křižovatce Výtoň, i tady trolejové vedení strhl kamion.

Čtěte také...
- Troleje v podjezdu Švehlova poškodil kamion (vydáno 27. července 2017).
- Kamion na Výtoni strhl trolej, tramvaje stály (vydáno 8. srpna 2017).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Montéři dopravního podniku při opravě trolejí (27. července 2017, Jakub Lachout).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!