Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Po půlroční výluce se rozjela lanovka na Petřín

PRAHA - Návštěvníci hlavního města opět mohou po půlroční výluce dojet na Petřín lanovou dráhou. Omlazovací kůrou prošel most a samotná stanice na Nebozízku, zkrátka nepřišly ani samotné kabinky.

Lanovka na Petřín je v rámci Pražské integrované dopravy nedílnou a turisticky vyhledávanou součástí turistického ruchu...


Lanová dráha po půlroční výluce opět jezdí (21. března 2016, DPP Jan Arazim).

Petřínská lanová dráha se dočkala především nového prefabrikovaného železobetonového mostu ve stanici Nebozízek. Původní most na lanové dráze se totiž vlivem špatného podloží pohyboval směrem ke stanici Újezd a mírně se nakláněl směrem ke Smíchovu. Po výstavbě nové mostní konstrukce a nástupiště na Nebozízku byly položeny kolejnice, následovaly elektroinstalační práce. Nástupiště i most získaly nové osvětlení, přístupové schody a zábradlí, zastávka Nebozízek novou vstupní bránu. Prostor mezi jednotlivými mostními díly byl vyplněn kompozitem s protiskluzovou úpravou.

V úterý 15. března byla úspěšně provedena první orientační zkouška pojezdu vozu po trati a kontrola průjezdnosti kolem stanice Nebozízek. Opravy souběžně proběhly také v horní stanici Petřín, konkrétně jejího bezpečnostního systému a technologického zázemí. Ve dnech 22. až 24. března proběhla odborná kontrola všech lan, čtyř náprav vozů a revize provozu dráhy. Úspěšně pak proběhlo řízení o povolení zkušebního provozu.

Obnovy se dočkaly kabinky, dostaly nové podlahy i lak

Ve stanici Újezd byla zrekonstruována vstupní hala, nástupiště i toalety pro cestující, dále bylo opraveno a dovybaveno zázemí pro zaměstnance. Na trati byla namontována nová úsporná LED svítidla. Odstávku podnik využil i k pravidelné revizi dráhy i vagónů, kde byly vyměněny podlahy a upraven vnější lak.


Výrazně byla rekonstruována také stanice Nebozízek (21. března 2016, DPP Jan Arazim).

"Úspěšně jsme završili dosud nejrozsáhlejší a zároveň nejdelší rekonstrukci petřínské lanové dráhy, která zajistí především větší stabilitu, bezpečnost a komfort pro cestující. Náklady na rekonstrukci mostu v souladu s plánem nepřesáhly 24 milionů korun," uvedl generální ředitel pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.

V prostorách horní stanice Petřín se návštěvníkům opětovně zpřístupnila stálá expozice mapující historii lanové dráhy na Petřín a (dnes již zaniklé) lanové dráhy na Letnou. Expozice byla nově rozšířena o několik panelů, které přibližují právě proběhlou rekonstrukci lanové dráhy, včetně několikaminutového videa s nejzajímavějšími záběry z této rekonstrukce. Po rekonstrukci mostu lanovka jezdí dle letního jízdního řádu, tedy v intervalu 10 minut. Doba jízdy jednoho spoje lanové dráhy na Petřín je 5 minut, včetně odbavení cestujících ve stanici Nebozízek.

Loni zajistili 652 mimořádných jízd nad rámec jízdního řádu

V případě většího zájmu cestujících Dopravní podnik standardně vypravuje jízdy nad rámec schváleného jízdního řádu. Těch bylo v loňském roce 632, v roce 2014 pak 1 152 a v roce 2013 celkem 754 mimořádných jízd.


Kabinky dostaly novou podlahu i samotný lak (21. března 2016, DPP Jan Arazim).

Rekonstrukce 510 metrů dlouhé lanové dráhy na Petřín, spojená s dosud nejdelší výlukou od přerušení provozu po sesuvech půdy v roce 1965, začala loni v září. První měsíc po zahájení výluky Dopravní podnik hlavního města Prahy zajišťoval také náhradní autobusovou dopravu z Malovanky. V lednu pak jeřáb usadil poslední nosníky nutné pro pokračování rekonstrukce stanice na Nebozízku.

Čtěte také...
- Začala půlroční oprava lanovky na Petřín (vydáno 7. září 2015).
- Rekonstrukce Nebozízku odstavila lanovku (vydáno 26. října 2015).
- Jeřáb usadil poslední nosníky na Nebozízku (vydáno 25. ledna 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Podzimní demoliční práce na staré stanici Nebozízek (23. října 2015, Ladislav Grepl).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!