Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Nové elektrobusy posilují dopravu k BB Centru

PRAHA - Dva nové elektrobusy od českého výrobce SOR vyjely ve středu 3. února na trasy pravidelných linek BB1 a BB2 spojující multifunkční areál BB Centrum a stanici metra Budějovická na trase C v Praze 4.

Jedná se o první elektrobusy nasazené do provozu v pražské hromadné dopravě, které mohou cestující využívat bezplatně...


Nový elektrobus na lince BB1 v Praze (3. února 2016, Jakub Lachout).

Elektrobusy slavnostně pokřtili a uvedli do provozu zástupci developerské a investiční společnosti Passerinvest Group, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti Arriva v rámci společného projektu směřujícímu ke snížení zatížení životního prostředí zejména ve městech. Cestující ocení kromě cestování zdarma i další benefity, mezi něž patří nízká hlučnost elektrobusu a zvýšení četnosti spojů.

Posílit kyvadlovou dopravu spojující BB Centrum s významným dopravním uzlem linky C zvažovala společnost Passerinvest již od roku 2013, protože poptávka po této službě ze strany zákazníků - nájemců z celého areálu postupně narůstá. Příprava společného projektu započala zhruba před rokem.


Slavnostní představení elektrobusů pro linky BB Centra(3. února 2016, Jakub Lachout).

"Vzhledem k tomu, že se společností Arriva spolupracujeme už od roku 2007 a zároveň v rámci BB Centra se vždy snažíme podporovat naše nájemce i tím, že využíváme jejich produktů a služeb, jako je v tomto případě e-mobilita společnosti ČEZ, bylo pro nás nasazení elektrobusů ve spolupráci s těmito společnostmi jasnou volbou," uvedl k projektu Radim Passer, předseda představenstva Passerinvest Group.

Linky BB1 a BB2 mezi BB Centrem a stanicí Budějovická jsou tak od 3. února posíleny o dva nové elektrobusy SOR EBN 9,5. "Zatím tu jezdily tři dieselové autobusy, nově zajistí provoz na těchto linkách dva elektrobusy a dva diesely. Díky tomu pojede linka BB1 častěji než dnes. V ranní a odpolední špičce se výrazně zkrátí její interval, ráno nebudete čekat na autobus ani pět minut," řekl generální ředitel Arriva Daniel Adamka. "Elektrobusy jsou vynikající do měst s hustým provozem, kde zplodiny z dopravy neúměrně zatěžují životní prostředí. U nás jsou zatím spíš popelkou, budu se ale snažit, aby dál přibývaly. Zatím máme v Česku tři,," dodal.


Pohled na zadní část elektrobusů (3. února 2016, Jakub Lachout).

Do každého elektrobusu se vejde 73 pasažérů a na jedno nabití ujede v běžném provozu s cestujícími 130 až 150 kilometrů, maximální dojezd prázdného vozidla může být ale až 250 kilometrů, podle typu provozu, ve kterém se pohybuje. Za rok na těchto linkách najezdí elektrobusy dohromady přes 42 tisíc kilometrů.

Výrobcem a dodavatelem speciálně vyvinuté odlehčené karoserie elektrobusu je společnost SOR, kompletní elektrické vybavení do aktuálně vyráběných modelů dodává firma Cegelec. Vozidla jsou vybavena 180 články lithium-iontových akubaterií o celkové kapacitě 172 kWh. Baterie se dobíjí dvěma způsoby. Pomalým nabíjením 3× 400 V/32 A nebo rychlonabíjením 3× 400 V/250 A. Dobíjení z 30% na 100% kapacity trvá v prvním případě 7 až 8 hodin, ve druhém maximálně hodinu.


Moderní stanoviště řidiče nových elektrobusů (3. února 2016, Jakub Lachout).

Při brždění nebo jízdě z kopce vozidlo rekuperuje a dobíjí touto energií vlastní baterie. Velmi dobře se elektrobus chová na sněhu, pomáhá mu zatížení zadní nápravy těžkými bateriemi. "První elektrobusy jsou v provozu 5 let a stále jezdí na první sadu baterií s drobnou obměnou jednotlivých článků," doplnil Aleš Lipavský, zástupce obchodního ředitele SOR, který dodal, že elektrobusům vyhovuje spíš zima než léto, protože v zimě není potřeba chladit bateriový prostor, který se zahřívá.

Důležitá je zejména šetrnost elektrobusů k životnímu prostředí a velmi nízká hlučnost. V praxi jsou eBusy dokonce tišší, než trolejbusy. "Podporu elektrobusů chápeme jako další logický krok našich aktivit v oblasti rozvoje čisté mobility. Prostřednictvím projektu Elektromobilita ČEZ už totiž více než 5 let cíleně vytváříme podmínky pro růst podílu elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě. Momentálně nabízíme v České republice více než 50 stanic veřejného dobíjení elektromobilů, z toho 10 rychlodobíjecích, vysvětlil závěrem Tomáš Pleskač, člen představenstva a ředitel divize Nová Energetika ČEZ.


Nové vozy zdobí slušivá celovozová reklama (3. února 2016, Jakub Lachout).

V pražské hromadné dopravě nejsou elektrobusy novinkou. V minulosti řadu z nich testoval Dopravní podnik hlavního města Prahy a také v současné době probíhá testování elektrobusu nabíjeného z trolejového vedení v autobusovém terminálu Želivského. Cestující se s ním mohou svézt na linkách číslo 188 z Želivského na Kavčí Hory nebo 213 na Jižní Město.

Čtěte také...
- Elektrobus SOR začal zkušebně vozit cestující (vydáno 2. září 2015).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Elektrobusy nejsou pro pražské cestující novinkou (3. února 2016, Jakub Lachout).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!