Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Elektrobus SOR začal zkušebně vozit cestující

PRAHA - Elektrobus SOR EBN 11, který je součástí dlouhodobého ověřovacího provozu tohoto druhu vozidla, začal po dvou měsících od jeho příjezdu do Prahy vozit cestující. V úterý byl vůz představen veřejnosti.

Roční projekt pražského dopravního podniku, společnosti SOR Libchavy a Cegelec poslouží i jako zdroj dat v dalších městech...


Nabíjení elektrobusu před prvním nasazením na linku (1. září 2015, Jakub Lachout).

Elektrobus bude testován na různých autobusových linkách provozovaných pražským dopravním podnikem. Cílem je maximálně přiblížit provoz elektrobusu podmínkám běžným pro linky využívající vozidla s konvenčním pohonem.

"Cestující se s novým elektrobusem v první fázi setkají především na pravidelných autobusových linkách č. 213 a č. 188. Kapacita vozidla je plně srovnatelná se standardními autobusy na těchto linkách," informoval tiskový mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Jiří Štábl.


Součástí akce byla také prezentační jízda (1. září 2015, Jakub Lachout).

Elektromobilita v dopravě nabývá stále většího významu. "Uvedení nového elektrobusu do plného testovacího provozu je v souladu s naší strategií zavádět ekologičtější způsoby dopravy do metropole. Věřím, že testovací období bude úspěšné, a vozidla s nulovými emisemi se stanou pevnou součástí pražské MHD," uvedl náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek.

Snižování emisí autobusové dopravy je jedním z klíčových strategických cílů DPP a projekt dlouhodobého testování bezemisního elektrobusu standardní velikosti je důležitou iniciativou k jeho naplňování. Data z provozu elektrobusu navíc poslouží mezinárodním projektům, které se zabývají analýzou využití elektromobility ve veřejné dopravě.


Pohled na zadní část elektrobusu (1. září 2015, Jakub Lachout).

"Ověřovací provoz plánujeme na období jednoho roku, přičemž užívání vozidla bude poté možné případně prodloužit. Před nasazením do běžného provozu byly provedeny technické zkoušky nabíjecí soustavy a elektrobus jezdil na vybraných linkách bez cestujících," dodal generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.

Čtěte také...
- Prahu čeká roční testování dalšího elektrobusu (vydáno 25. června 2015).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Proslov měli Jaroslav Ďuriš i Petr Dolínek (1. září 2015, Jakub Lachout).

Pro zajištění potřebného denního dojezdu je elektrobus nabíjen nejen v noci, ale také během provozních přestávek v obratišti Želivského. Průběžné denní nabíjení probíhá pomocí dvoupólového pantografového sběrače na střeše vozidla z krátkého úseku speciálně vybudované trolejbusové troleje. Nabíjecí úsek je napájen z přilehlého úseku tramvajové sítě a je zabezpečen pomocí stacionárního galvanického oddělovacího zařízení.

"Nutno zdůraznit, že tento elektrobus je plně elektrický, včetně vytápění vozidla. Řada jiných elektrobusů má vytápění nadále naftové, případně plynové, čímž je emisní efekt zpochybněn," uvedl v tiskové zprávě Štábl.


V první den byl vůz nasazen na linku číslo 213 (1. září 2015, Jakub Lachout).

Společnost SOR Libchavy se zabývá vývojem a výrobou elektrobusů již od roku 2010. Dosud bylo vyrobeno a uvedeno do provozu 19 elektrobusů. Prototyp vozidla SOR EBN 11 se poprvé představil na výstavách v německém Hannoveru. Prodlouženou verzí městského elektrobusu vychází společnost SOR Libchavy vstříc aktuální poptávce po vozidlech na bateriový pohon srovnatelných s běžným dvanáctimetrovým vozidlem na naftu.

Celková obsaditelnost vozidla je 93 cestujících, z toho 23 plus 6 míst je určeno pro sedící. Maximální rychlost vozidla je 80 km/hod. Dodavatelem elektrovýzbroje pro elektrobusy SOR typové řady EBN je společnost Cegelec.


Pohled do přední části interiéru (1. září 2015, Jakub Lachout).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!