Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Kamiony strhly trolej dva dny po sobě

PRAHA - Dvakrát během uplynulého týdne museli pracovníci pražského dopravního podniku vyjíždět k náročným opravám trolejového vedení, které v podjezdech způsobili nezodpovědní řidiči kamionů.

V obou případech došlo k poškození trolejí na již obvyklích místech, nejprve v podjezdu u Výstaviště, poté u Divadla na Fidlovačce...


Záběry dopravního podniku z podjezdu Výstaviště (19. listopadu 2015, Archiv DPP).

První mimořádná událost zastavila tramvajový provoz v úseku Výstaviště Holešovice - Strossmayerovo náměstí ve čtvrtek 19. listopadu ve 3.30 hodin, kdy po průjezdu kamionu došlo k rozsáhlému poškození trolejového vedení v podjezdu u Výstaviště. Provoz byl obnoven až v půl třetí odpoledne, během neplánované výluky byly tramvajové linky odkloněny přes Dělnickou a Vltavskou.

Hned následující den pak došlo krátce před pátou hodinou k poškození trolejového vedení v podjezdu u zastávky Divadlo na Fidlovačce. Zatímco v prvním případě se kamion na místě zastavil, v druhém případě z místa ujel. Poškozeny byly dva sloupy trakčního vedení, 30 metrů troleje, 30 metrů nerezového lana a osm spojek potřebných k uchycení troleje. Následnou organizaci provozu tramvajových linek tady navíc komplikoval fakt, že z důvodu výluky je dlouhodobě neprůjezdný úsek z Otakarovy na Bruselskou, a tak jediná možná odklonová trasa byla přes Nádraží Vršovice a Náměstí Míru. V obou dvou případech byla zavedena náhradní autobusová doprava.


Kamion, který poškodil podjezd u Výstaviště (19. listopadu 2015, Archiv DPP).

Mezi největší komplikace v takových případech dopravní podnik řadí jednak finanční náklady na opravu, a dále také nutné zajištění odklonů dotčených linek. Pokud je to možné, tak dopravní podnik zároveň zavádí také náhradní autobusovou dopravu zajištěnou stažením autobusů z jiných linek. Dále pak je možné kombinovat pravidelné autobusové linky s vozy náhradní dopravy vypravenými z nejbližších garáží. Po opravě pak nebývá jednoduché postupné vrácení pravidelných linek do úseku, respektive do svých časů a pořadí.

Celkové vyčíslení škod zahrnuje hned několik částí. Do vyčíslení škody je zahrnutý veškerý materiál použitý na opravu poškození. "Dále je vyčíslen výjezd pohotovostních složek, jako jsou dispečerská vozidla zajišťující činnost na místě a další, která zajišťují odklony linek dotčených mimořádnou událostí a informování cestujících na odklonových bodech, vozidla trakčního vedení zajišťující opravu, vozidla energetického dispečinku zajišťující vypnutí postiženého úseku od napájení, hasičského záchranného sboru dopravního podniku a jeřáb dopravního podniku zajišťující odvlečení najetých tramvají z úseku," uvedla tiskový mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Aneta Řehková. Dále je vyčísleno zavedení náhradní autobusové dopravy.


Poškozený podjezd u Divadla na Fidlovačce (20. listopadu 2015, Archiv DPP).

Dopravní podnik v současné době má přehled, kde dochází k téměř na chlup podobným mimořádným událostem, kdy nepozorný řidič kamionu vjede do nižšího podjezdu, než jak je vysoký jeho vůz. Nejčastěji jde o oba podjezdy v okový Výstaviště Holešovice, dále podjezd na Fidlovačce a na Zahradním městě. Ve statistikách ale figuruje také podjezd na Výtoni nebo ve Stejskalově ulici.

Právě proto, že dopravní podnik o rizikových místech ví, snaží se na tato místa více upozorňovat. "Na místech, kde je to technicky možné, jsou umístěné zábrany nad jízdním pruhem, které nepozorného řidiče upozorní zvukem - jsou to zavěšené kovové kruhy. V případě zjištění najetého vozidla v úseku pohotovostním vozidlem provozního dispečinku je toto vozidlo z úseku vyvedeno," dodala Řehková s tím, že zatímco za loňský rok eviduje dopravní podnik celkem 39 případů poškození trolejového vedení, tak letos už toto číslo dosahuje 38 případů.

Čtěte také...
- Škody na strhaných trolejích jdou do statisíců (vydáno 24. března 2014).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Tady je pachatel nehody neznámý, z místa ujel (20. listopadu 2015, Archiv DPP).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!