Vyhrazený jízdní pruh je sice krátký, ale účinný
PRAHA - Dalších pár metrů vyhrazeného jízdního pruhu slouží od minulého týdne pražským autobusům na sjezdu z Barrandovského mostu ve směru na Smíchov k zastávce Lihovar.
Autobusy hned pěti páteřních autobusových linek tak do cíle na SMíchovském nádraží dorazí až o dvě minuty dříve...
Vyhrazený jízdní pruh na sjezdu z Barrandovského mostu (15. září 2015, ROPID).
Ačkoli je vyhrazený jízdní pruh velmi krátký, tak přesto významně zrychluje a zjednodušuje průjezd páteřním autobusovým linkám číslo 118, 125, 196, 197 a 253. "Ráno tudy projede skoro 50 spojů za hodinu," uvedl Filip Drápal, tiskový mluvčí společnosti Ropid organizující dopravu v Praze a okolí. Dodal, že opatření bylo realizováno Technickou správou komunikací hlavního města Prahy na základě řešení zajištěného Ropidem.
"Nový vyhrazený pruh zrychluje průjezd autobusů zhruba o 2 minuty, a to zejména při kolonách vzniklých regulací vjezdu do tunelu Mrázovka a dalších návazných tunelů," upřesnil Drápal. Linky číslo 118, 196, 197 a 253 navíc nově jedou ve stejném jízdním pruhu z branické nájezdové rampy až k odbočení k zastávce Lihovar.
Hlavní město vyhrazené pruhy prběžně rozšiřuje (15. září 2015, ROPID).
Zatím poslední větší rozšíření vyhrazených jízdních pruhů v Praze se uskutečnilo loni v Podbabské a Roztocké ulici. Tady byla situace ale daleko horší, neboť kolony byly i několikakilometrové a zpoždění na linkách dosahovalo až patnácti minut. Začátkem loňského září tak byl zřízen 1,2 kilometru dlouhý vyhrazený pruh.
Čtěte také...
- Autobusy z Podbaby jezdí ve 'svých' pruzích (vydáno 4. září 2014).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Autobus páteřní linky číslo 118 najíždí do 'svého' pruhu (15. září 2015, ROPID).