Autobusy z Podbaby jezdí ve 'svých' pruzích
PRAHA - Tento týden začal fungovat nový vyhrazený jízdní pruh pro autobusy městské hromadné dopravy v Podbabské a Roztocké ulici v Praze. Jde o místo, které se vyznačuje častými kolonami.
Uvedeným úsekem projede během přepravní špičky v pracovních dnech až 32 autobusů za hodinu s 43 tisíc cestujících denně.
Autobusy v části dne jezdí ve svých vyhrazených jízdních pruzích (3. září 2014).
Jde o místo, kde zůstávaly stát v kolonách autobusy jedoucí od Suchdola či Roztok na Dejvickou. "Pravidelně se zde tvořily kolony od světelné křižovatky na Podbabě až ke kruhovému objezdu na úpatí suchdolského kopce," uvedl Ondřej Kubala, tiskový mluvčí Ropidu.
Autobusy tu stály v koloně v těch nejhorších případech více než kilometr a jejich zpoždění se blížila čtvrthodině.
Ve špičce pracovního dne tudy projede až 32 spojů (3. září 2014).
Vzhledem k tomu, že se jde o místo, kudy projíždí ve špičce 32 autobusů Pražské integrované dopravy za hodinu a že v pracovní den tudy projede v linkových autobusech 43 tisíc lidí, bylo nezbytné situaci řešit.
Nový pruh je vyhrazený pro autobusy, cyklisty a vozy taxislužby v ranní a odpolední špičce, měří zhruba 1,2 kilometru a využívají ho linky číslo 107, 116, 147, 160, 340, 350 a 355.
Pohled na stejná místa v polovině června (11. června 2014).
Preferenční opatření pro tramvaje a autobusy pomáhají zvyšovat rychlost a také spolehlivost městské hromadné dopravy. "Díky podpoře hlavního města Prahy se podařilo od roku 2010 otevřít 10 kilometrů nových vyhrazených pruhů pro autobusy, přibylo 30 světelně řízených křižovatek, které preferují projíždějící tramvaje a na více než 60 dalších křižovatkách semafory upřednostňují také autobusy," dodal Kubala.
Pro autobusy tak funguje už 31 kilometrů vyhrazených pruhů, z toho 22 kilometrů samostatných a devět společných s tramvajemi. Světelně řízených křižovatek, které upřednostňují autobusy, je přes 180 a tvoří ji třetina všech semaforů v Praze.
Autobusy jezdily kvůli postávání v kolonách až o 15 minut déle (11. června 2014).