Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Oprava na Pražského povstání zastavila metro

PRAHA - Prodlouženého velikonočního víkendu i letos využil Dopravní podnik hlavního města Prahy a během více jak třídenní výluky opravil dvě výhybky ve stanici Pražského povstání na trase C.

I tentokrát se práce neobešly bez nutého vyloučení provozu, bylo nutné zastavit metro mezi stanicemi Muzeum a Roztyly...


Souprava metra v konečné stanici Roztyly (4. dubna 2015, Jakub Lachout).

Výluka metra začala v pátek 3. dubna v 19.45 hodin. Dopravní podnik v rámci výluky vyměnil výhybky, které zajišťují jízdu přímým směrem mezi stanicemi Pražského povstání a Vyšehrad. Během prací dělníci také vyměnili kolejovou spojku mezi výhybkami a kompletně vyměnili kolejové lože.

"Vzhledem k rozsahu prací jsme některé přípravné činnosti zahájili již na konci února," uvedl Zdeněk Rampa, vedoucí odboru Řízení provozu. Dodal, že před výlukou pak bylo do tunelů naváženo jen kolejilo a další materiál.


Autobus náhradní dopravy XC u stanice Muzeum (5. dubna 2015, Jakub Lachout).

Během prací byl provoz metra přerušen mezi stanicemi Muzeum a Roztyly. V úseku Letňany - Muzeum byl provoz veden podle výlukového jízdního řádu s tím, že mezi stanicemi Florenc a Muzeum soupravy jezdily jen po jedné koleji obousměrně.

V úseku Roztyly - Háje pak byl zachován provoz metra s tím, že dvě soupravy metra jezdily kyvadlově po obou kolejích.

Náhradní XC až na Hlavní nádraží

Pro zajištění náhradní autobusové dopravy dopravní podik zavedl zvláštní linku XC z Roztyl přes Kačerov a všechny uzavřené stanice až na Hlavní nádraží. V tomto ohledu tak dopravní podnik vyšel vstříc především turistům, kteří tak pro cestu na hlavní nádraží nemuseli ve stanici Muzeum kvůli jedné stanici přestupovat na metro.


Dělníci při obnově výhybky (5. dubna 2015, Archiv DPP).

Po dobu samotné výluky bylo nutné během tří dnů a nocí postupně odpojit veškerou trakční kabeláž i kolejnice, navést nové pražce a zhruba 400 tun nového štěrku, který nahradí dosavadní podklad výhybek a spojovací koleje. Vytěží se staré pražce i původní kolejivo, na nový štěrk se položí pražce nové a dojde k montáži, podbití a seřízení obou výhybek. Na závěr se nainstaluje přívodní kolejnice a opětovně se připojí veškerá kabeláž.

Navážení materiálu bylo tentokrát logisticky natolik náročné, že musí být zajištěno trvalé spojení do depa Kačerov, což neumožnilo ve stanici Kačerov provádět obraty vlaků. Proto vlaky z Hájů jezdily kyvadlově pouze na Roztyly.


Nástupní zastávka Roztyly s autobusem linky XC (4. dubna 2015, Jakub Lachout).

Pro zajištění informovanosti cestujících bylo ve stanicích i na zastávkách povrchové dopravy rozmístěno celkem 90 informačních tabulí se schematickým nákresem a základními textovými informace v češtině, angličtině a němčině.

Kromě toho bylo navíc vytištěno 25 tisíc letáčků o výluce a organizaci provozu, které si mohli cestující jednak brát ve stojanech drátěného programu ve stanicích a v informačních vitrínách ve stanicích metra nebo ve vozech povrchové dopravy. Současně s tím je rozdávali také informátoři dopravního podniku.

Dvacítka informátorů

V pátek od 19.00 do 22.00 hodin a dále od 8.30 do 20.00 hodin bylo cestujícím k dispozici celkem 20 informátorů v reflexních vestách, kteří byli schopni radit v češtině i angličtině, na Velikonoční pondělí pak byli k dispozici o hodinu déle.


Cestující čekající na soupravu ve stanici Muzeum (5. dubna 2015, Jakub Lachout).

Na výluku upozorňovalo od pondělí 30. března hlášení ce stanicích metra. Ve stejný den byly do stanic instalovány také stojany s plakáty obsahující základní informace o výluce. Provoz metra pak byl plně obnoven od ranního výjezdu v úterý 7. dubna.

Stáhněte si...
- Informační leták o výluce metra na trase C si stáhněte zde.
  (zdroj: Dopravní podnik hlavního města Prahy)


Fotogenické místo pro autobusy XC na Nuselském mostě (5. dubna 2015, Jakub Lachout).

Postupnou obnovu výhybek v pražském metru Dopravní podnik hlavního města Prahy zahájil přesně před třemi lety, kdy také o Velikonocích musel vyloučit centrální část trasy metra C. Od té doby se podařilo během výluk opravit několik výhybek na všech trasách pražského metra, poslední výluka se uskutečnila loni v listopadu. A ani ta letošní velikonoční nebyla poslední, v létě se dělníci vrhnou na obratiště Háje...

Čtěte také...
Při výluce metra opravili výhybky u Želivského (vydáno 19. listopadu 2014).
DP opraví výhybky. I letos to zastaví metro (vydáno 10. února 2015).
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Jedna z výhybek po celkové opravě (5. dubna 2015, Archiv DPP).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!