Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Ostravské T6A5 dojezdily ve velkolepém stylu

OSTRAVA - Tramvaje Tatra T6A5 v Ostravě ve čtvrtek 29. června dojezdily ve velkém stylu. Překvapením či pomyslnou třešničkou na dortu pak bylo podvečerní vypravení spřažené trojice tramvají T6A5, se kterou se mohli zájemci svézt...

S tramvajemi typu T6A5 bylo možné se svézt kromě Ostravy také v Praze a Brně. A právě v Brně zůstávají tramvaje tohoto typu ještě v provozu...


Poslední den provozu tramvají T6A5 v Ostravě (29. června 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

S prvními tramvajemi typu Tatra T6A5 bylo možné se v Ostravě svézt již v roce 1994. A kdyby se podařilo Dopravnímu podniku Ostrava dodržet dříve oznámený termín ukončení provozu v roce 2024, zakončily by ostravské 'té šestky' svůj provoz krásným třicetiletým výročím. Obnova vozového parku ale pokračuje rychlejším tempem, a tak bylo možné provoz starých tramvají T6A5 ukončit již nyní, ve čtvrtek 29. června. Dopravní podnik Ostrava poslední soupravu ev.č. 1127 + 1124 a jeden sólo vůz ev.č. 1128 vypravil na dvě pořadí linky X3, která spojuje domovskou vozovnu vozů T6A5 v Porubě s Mariánským náměstím, Vítkovicemi a Dubinou. 

Tramvaje byly vypraveny na dvě pořadí, která jezdila jen ráno a odpoledne stejně, jako provoz linky X3. Zatímco ráno byl místo soupravy vypraven jen sólo vůz, odpolední souprava již v pořádku vyjela. A obě tramvaje byly už od rána podle očekávání v zaslouženém zájmu fotografů. Tramvaje ze zastávky Poruba vozovna spoje jezdily ve 4.27, 5.49, 6.09, 7.49, 13.49, 14.09, 15.49 a 16.09 hodin, z Dubiny naopak v 4.55, 5.15, 6.33, 6.53, 8.33, 14.33, 14.53, 16.33 a 16.53 hodin.

Čtěte také...
- Vyřazování ostravských T6A5 začne za pět let (vydáno 20. listopadu 2019)
- Tramvaje T6A5 čeká v Ostravě již jen pár dnů (vydáno 19. června 2023)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Na linku X3 byl vypraven sólo vůz i souprava (29. června 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Po zátahu poslední tramvaje T6A5 se pak přiblížilo oficiální vyvrcholení celé rozlučkové akce. V 18.15 hodin do smyčky Nádraží Vítkovice dorazila první vlašťovka v podobě sólo tramvaje. Následovala souprava, která se postavila za přistavený sólo vůz. Pro mnohé byl pak nečekaným překvapením příjezd třívozového soupravy tramvají ve složení 1125 + 1121 + 1120, která se postavila na druhou kolej smyčky Nádraží Vítkovice. Zájemci pak měli možnost si všech šest tramvají typu T6A5 důkladně prohlédnout.

Řada zájemců využila možnosti udělat si poslední fotky s tramvají, lidé se fotili v kabině řidiče i salonu pro cestující. Pamětníci pak ostatní bavili historkami z provozu těchto tramvají. Úderem 18.50 hodin se pak všechny tramvaje vydali na krátkou okružní jízdu z Nádraží Vítkovice přes Zábřeh vodárnu na smyčku Zábřeh. Zajímavé byly pohledy ze zadního čela první tramvaje směrem na projíždějící konvoj. V Zábřehu pak bylo možné si všechny tramvaje vyfotit. Nejprve přímo ve smyčce, následně na výjezdu ze smyčky za nástupní zastávkou za svitu zapadajícího slunce. 


Tramvaj T6A5 poblíž zastávky Palkovského (29. června 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Návrat kolony šestice tramvají plně obsazené zájemci a dopravními nadšenci se uskutečnil odlišnou trasou, a sice přes Zábřeh vodárnu, ÚMOb Jih a kruhový objezd v Hrabůvce dále přes Jubilejní kolonii na Nádraží Vítkovice. Odtud pak tramvaje popojely na trať mezi Nádražím Vítkovice a zastávkou Kolonie Jeremenko, kde se všech šest vypravených tramvají postavilo do oblouku za sebe tak, že bylo možné si tramvaje - nyní již opravdu naposledy - vyfotit pohromadě. 

Krátce po 20.00 hodině se kolona tramvají dala do pohybu. Všech šest tramvají zamířilo do areálu dopravního podniku v Martinově, který je jejich poslední stanicí. Jednak především z důvodu uvolnění kapacity vozovny v Porubě, která bude kvůli výluce v Nádražní ulici fungovat až do poloviny srpna jako jediná vozovna tramvají v Ostravě. A jednak také kvůli tomu, že z Martinova tramvaje rovnou poputují dále. Dopravní podnik Ostrava totiž tyto vozy stejně, jako další tramvaje typu T3 nabídl dopravnímu podniku v ukrajinském Konotopu. Celkem sem poputují tři autobusy a 25 tramvají, mezi nimi právě také vyřazené tramvaje T6A5. 


Souprava tramvají na křižovatce u Nové Vsi (29. června 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Tramvaje T6A5 ale z Ostravy úplně nevymizí. Kromě tisíců fotografií si Dopravní podnik Ostrava ponechal jeden vůz tramvaje Tatrat T6A5 ve své sbírce v Depozitáři historických vozidel. Ten bývá zpřístupňován při vybraných kulturních akcích, jako je například Ostravská muzejní noc na přelomu května a června, a nebo třeba Den ostravských dopraváků. Kdo tedy nestihl se s tramvajemi T6A5 rozloučit, protože se rozlučková akce uskutečnila téměř nelogicky uprostřed pracovního týdne a o čem také Informační portál Vlčoun.cz psal, má možnost v sobotu 2. září.  

Čtěte také...
NÁZOR: Proč se s T6A5 loučíme zase v týdnu? (vydáno 29. června 2023)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Všech šest tramvají u smyčky v Zábřehu (29. června 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Tatra T6A5 je čtyřnápravová tramvaj, která byla v letech 1991 až 1998 vyráběna firmou ČKD Tatra v Praze pro český a slovenský trh. Celkem bylo vyrobeno 296 těchto vozů, které byly dodávány do Prahy, Brna, Ostravy a slovenských Košicích a Bratislavě. Největší zastoupení měla ve své době Praha, kde se prohánělo až 150 tramvají tohoto typu. Následovala Ostrava s 38 vozy a končilo Brno s dvacítkou tramvají. Díky jejich postupnému odprodeji z Prahy se ale s těmito vozy mohou potkat cestující také v ukrajinské Charkově a v bulharské Sofii.

Když tramvaje stejného typu končily v hlavní městě Praze, Informační portál Vlčoun.cz se kromě Brna, které odkoupilo několik desítek těchto tramvají, se stejným dotazem obrátil také právě na ostravský dopravní podnik. Ten o vyřazované tramvaje zájem neměl. "V rámci další modernizace vozového parku budou T6 naopak postupně vyřazovány," potvrdila tehdejší tisková mluvčí ostravského dopravního podniku. Jediným českým městem, které tramvaje T6A5 i nadále provozuje, zůstává jihomoravské Brno. To má ve svém stavu 48 tramvají tohoto typu.

Čtěte také...
V republice jezdilo přes dvě stě tramvají T6A5 (vydáno 29. června 2023)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Poslední fotografie šestice tramvají T6A5 pohromadě (29. června 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Moravskoslezský kraj teď

zdroj: https://pocasi.miksa.cz/

zdroj: http://portal.chmi.cz/

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

Redakce Ostrava:

214 moravskoslezsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ostrava na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!