Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Bankovní kartou v Mostě
zaplatíme za rok a půl

 Budějovice od ledna zdraží
jízdné o polovinu

 Start nové dopravy
proběhl téměř bez problémů

 Ostravská vánoční tramvaj
znovu jezdí ulicemi města

NÁZOR: Proč se s T6A5 loučíme zase v týdnu?

OSTRAVA - Rozlučka s vozidly, která byla mnohá desetiletí součástí města, je vždy velká událost. Proto je většina dopravců pojme velkolepě a pořádá o víkendu, kdy se se starou tramvají či trolejbusem může rozloučit co nejvíc lidí...

/NAŠE NÁZORY/ Dopravní podnik Ostrava se ale rozhodl dopravním nadšencům takové rozlučky zkomplikovat a pořádá je v pracovních dnech...


Ostravské T6A5 dotvářely kolorit města (13. června 2017, Vlčoun/Filip Vlček)

Brno, neděle 18. června. Odpolední rozlučka s legendárními trolejbusy typu 14Tr, 15Tr a autobusy Karosa B961E. Nenechalo si ji ujít několik set lidí. Pardubice, pátek 9. až neděle 11. června. Třídenní rozlučková akce s posledním trolejbusem typu 14Tr v pravidelném provozu. Nenechalo si ji ujít několik set lidí. A mohli bychom pokračovat dále. Praha se v sobotu 29. srpna 2020 rozloučila s Citybusy, Mariánské Lázně se v sobotu 13. července 2020 rozloučily s posledním trolejbusem typu 14Tr nebo Opava se dost velkolepě loučila se stejným typem trolejbusu v sobotu 10. listopadu 2018.

Všechny jmenované rozlučkové akce s tramvajemi, trolejbusy či autobusy, které byly několik desítek let nedílnou součástí městské hromadné dopravy a jsou již technicky či morálně zastaralé, mají jedno společné. Uskutečnily se pro širokou veřejnost ve dnech, kdy se jich veřejnost - pro které je taková akce určená - může zúčastnit. Nejčastěji tedy v sobotu nebo neděli. Dopravní podnik Ostrava se ale v posledních měsících rozhodl jít opačnou cestou a oficiální rozlučkové akce pořádá tak, aby se jich mohlo zúčastnit lidí co nejméně. Jak jinak si vysvětlit, že s posledními trolejbusy typu 21Tr v Ostravě jsme se loučili v pátek a s posledními tramvajemi typu Tatra T6A5 se loučíme ve čtvrtek? Takřka uprostřed týdne? V běžný pracovní den?


Cestující se s nimi vozily i na páteřních linkách (23. července 2019, Vlčoun/Filip Vlček)

Osobně chápu, že moderní dopravní podnik, jakým Dopravní podnik Ostrava beze sporu je, se nejspíš nechce zviditelňovat tím, že provozuje tramvaje vyrobené v devadesátých letech. Daleko lepší mediální pohled je na moderní nízkopodlažní tyrkysové tramvaje, které si to ulicemi Ostravy sviští osmdesátkou, jsou klimatizované a cestující si v nich může nabít mobil. Nicméně téměř až utajování takových akcí mi přijde podobně logické, jako kdybychom v Ostravě ignorovali její důlní minulost. A to se třeba neděje, ba naopak! Prázdninové jízdy historickými vozidly k Dolu Michal nebo panorama Dolních Vítkovic se stalo ikonou moravskoslezské metropole.

I staré tramvaje tvořily nedílnou součást města. Tramvaje T6A5 vozily Ostravany téměř třicet let a jejich existenci nedokáže nikdo zapřít. Proč se tedy rozlučkové akce v Ostravě nemohou zase konat o víkendech, jako tomu bývalo dříve? Proč se poslední jízda tramvají T6A5 koná na lince X3, která zcela míjí centrum města? Pojďme z další podobné rozlučkové akce udělat velkolepou akci o víkendu. Nebo se snad dočkáme toho, že oficiální rozlučková jízda poslední tramvaje T3 za pár let se uskuteční v noci z úterý na středu...?

Filip Vlček, šéfredaktor Informačního portálu Vlčoun.cz


T6A5 ke koloritu Poruby neodmyslitelně patřily (3. října 2018, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!