Brno nakoupí parciální trolejbusy i minibusy
BRNO - Celkem šedesát nových vozidel městské dopravy začne v průběhu roku sloužit cestujícím v brněnské městské dopravě. Součástí dodávky je například deset parciálních trolejbusů nebo stejný počet minibusů.
Realizován bude i projekt Řídící informační systém RIS II, který zajistí například přechod z analogu do digitální radiové sítě...
Cestující se dočkají desítek nových vozů (16. srpna 2017, Filip Vlček).
"V oblasti vozidel bude Dopravní podnik města Brna pokračovat v úspěšném programu rekonstrukce a modernizace tramvají typu T3 a K2 na Vario LF a Vario LF2," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Lukšová. V letošním roce tak budou tímto způsobem modernizovány tři tramvaje na typ LF a další tři pak na typ LF2.
Co se týče trolejbusové dopravy, tak tady dopravce plánuje pořízení deseti parciálních trolejbusů, tedy vozů s alternativním pohonem. "Výhodou těchto vozů je možný pohyb vlastním pohonem při objíždění překážek, výpadcích napětí či pohyb po trase v úsecích bez trolejového vedení," zdůraznila Lukšová. Vozy budou kompletně nízkopodlažní a vybavené klimatizací. První tři vozy z této dodávky budou do Brna dodány do konce března, zbývajících sedm trolejbusů pak do vozoven v Brně dojedou nejpozději do konce srpna.
Městskou dopravu omladí šestice nových tramvají (16. srpna 2017, Filip Vlček).
Nejvíce ale hodlá dopravní podnik investovat do autobusů s pohonem na zemní plyn a do minibusů. Do konce dubna letošního roku by tak mělo do Brna dorazit 11 nízkopodlažních kloubových a 16 nízkopodlažních dvounápravových autobusů. V červnu pak bude následovat zbývajících 10 kloubových autobusů. V tomto ohledu pak bude moci Dopravní podnik města Brna vyřadit starší autobusy Karosa řady B961, B941 a Citelis 18M.
Na linky s nižší přepravní poptávkou v okrajových dobách provozního dne pak bude určena dodávka celkem 10 minibusů s kapacitou až pro 37 cestujících. "Především je s nimi počítáno na linkách s potřebou malokapacitní přepravy," doplnila Lukšová s tím, že se předpokládá jejich dodávání v měsíčních cyklech po dvou vozech.
Dodány budou také parciální trolejbusy (16. srpna 2017, Filip Vlček).
Nejrozsáhlejším projektem, který bude v letošním roce realizován, je ale Řídící informační systém pro MHD Brno - RIS II. "Součástí projektu je především přechod analogové komunikace vozidel dopravního podniku do digitální radiové sítě či modernizace palubního a informačního systému vozidel městské hromadné dopravy dodáním nových palubních počítačů a souvisejících komponentů," vyčetla část rozsahu projektu mluvčí Barbora Lukšová. Součástí projektu je také náhrada stávajícího dispečerského pracoviště.
Projekt zahrnuje dodávku programu pro automatické vyhodnocování stavů vozidel a dopravní situace, umožní lepší provázanost komunikace mezi dispečinkem dopravního podniku a dispečinkem KORDIS JMK a zajistí přímé řízení zastávkových elektronických informačních panelů z dispečinku Dopravního podniku města Brna.
Tramvaje ale letos obdrží nejméně nových vozidel (16. srpna 2017, Filip Vlček).