Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

TÉMA: Lidé trolejbusy nemusí, Praha je rozšíří

PRAHA - Trolejbusy v Praze čeká slibná budoucnost. A to i přesto, že přes třicet procent Vlčounových čtenářů je proti trolejbusům. Dalších třicet procent pak preferuje parciální trolejbusy před těmi klasickými.

/TÉMA/ V současné době se připravují všechny kroky k tomu, aby mohla být v letošním roce zahájena výstavba infrastruktury pro linku číslo 137...


Nová linka číslo 59 spojuje Veleslavín s Letištěm (6. března 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

V anketě Informačního portálu Vlčoun jsme se tentokrát čtenářů ptali, zda preferují klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením nebo parciální trolejbusy s pomocným pohonem. Vcelku překvapivě se 33,3 procenta čtenářů vyjádřilo, že jsou proti trolejbusům obecně. Dalších 28,3 procenta čtenářů pak preferuje právě parciální trolejbusy před těmi klasickými. Pouhých 23,1 procent čtenářů pak nedělá rozdíly a je jim jedno, zda jim přijede trolejbus, parciální trolejbus nebo jiný dopravní prostředek. Pro klasické trolejbusy pak hlasovalo jen 15,4 procent. 

V případě hlavního města se Praha rozhodla pro parciální trolejbusy. Část trasy tak vozy na linkách číslo 58 a 59, které v ostrém provozu vyjel v letošním roce, trolejbusy zdolávají pod trolejovým vedením s průběžným dobíjením a část trasy pak jedou se staženými sběrači na pomocný pohon. V případě linky číslo 59, která vyjela začátkem března, trolejbusy jedou pod dráty zhruba dvě třetiny trasy. 

Čtěte také...
TÉMA: Praha má s trolejbusy velkolepé plány (vydáno 11. března 2024)
TÉMA: Proč mají trolejbusy odlišné označení? (vydáno 14. března 2024)
TÉMA: Trasa linky číslo 59 prošla úpravami (vydáno 18. března 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Trolejbus SOR na lince číslo 58 v Letňanech (15. února 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

A budoucnost trolejbusů je také slibná. V nejbližších letech se s parciálními trolejbusy počítá na lince číslo 51 v trase dosavadní linky číslo 131 z Hradčanské na Bořislavku, lince číslo 52 mezi Na Knížecí a Waltrovkou po trase linky číslo 137 s tím, že by vybrané spoje pokračovaly přes Nové Butovice až na Malou Ohradu, a dále také na lince číslo 53, která by měla nahradit linku číslo 176 v trase z Karlova náměstí na Stadion Strahov. Linka číslo 56 by měla v celé trase nahradit linku číslo 191, tedy z Letiště přes Dědinu a Vypich na terminál Na Knížecí. Jako trolejbus by měla jezdit také linka číslo 375.

Druhá etapa pak počítá s doplněním dalších dvanácti trolejbusových linek, které by měly nahradit autobusové linky číslo 112, 123, 124, 136, 139, 142, 149, 150, 157, 167, 174, 184 a 225. Podle tohoto plánu by tak do roku 2032 mělo být v provozu dvacet trolejbusových linek čísel 51 až 59, 62 až 64 a 66 až 69, na které by mělo vyjíždět okolo 250 trolejbusů různých délek. Z tohoto plánu je však nutné pravděpodobně odečíst linku číslo 59, která by tou dobou měla být již nahrazena kapacitní železniční dopravou.


Trolejbusy se postupně zařazují do provozu v Praze (6. března 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!