Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

TÉMA: Trasa linky číslo 59 prošla úpravami

PRAHA - Jsou to již dva týdny, co hlavním městem místo autobusů na lince číslo 119 jezdí trolejbusy na lince 59. Kromě výstavby trolejového vedení a měníren bylo nutné také provést úpravy na trase této linky.

/TÉMA/ Největších úprav doznal výjezd i samotný terminál na Nádraží Veleslavín, i když v první den provozu tato opatření viditelná příliš nebyla...


Vyjíždějící trolejbusy z terminálu Nádraží Veleslavín (6. března 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Provoz trolejbusové linky číslo 59 byl zahájen v odpoledních hodinách ve středu 6. března. "Je téměř neuvěřitelné vzhledem na složitost legislativních a povolovacích procesů v České republice, že se obě investiční akce k trolejbusové lince číslo 59 podařilo kompletně připravit a zrealizovat za pouhých a necelých 4,5 roku od rozhodnutí Rady hlavního města Prahy o elektrifikaci autobusové linky číslo 119 ze 16. září 2019," uvedl generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Petr Witowski. Výroba 20 nadrozměrných velkokapacitních trolejbusů trvala přesně dva roky, samotná výstavba infrastruktury zabrala rok a tři měsíce. Nejen samotná infrastruktura ale předcházela úspěšnému zahájení provozu.

Hlasujte v anketě Informačního portálu Vlčoun.cz vpravo

Již v roce 2017 a 2018 si dopravní podnik ověřil průjezdnost dopravní infrastruktury na lince číslo 119 s velkokapacitními tříčlánkovými autobusy. Nicméně v rámci procesu homologace nového nadrozměrného vozidla pro provoz v republice a v souladu s platnou legislativou v rámci zkušebních jízd s velkokapacitními tříčlánkovými trolejbusy Škoda - Solaris 24m zrealizoval za účasti Policie České republiky, odboru dopravy pražského magistrátu a dalších úřadů ověření průjezdnosti vozidla v celé délce budoucí tratě.


Výjezd trolejbusu na Evropskou ulici (6. března 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Právě zmíněné orgány mají mají oprávnění místně upravit organizaci provozu na pozemních komunikacích. K tomu pak nakonec došlo. Na základě výsledků šetření došlo k úpravě preference pro velkokapacitní tříčlánkové trolejbusy na světelné křižovatce při výjezdu z Veleslavínské do Evropské ulice směr Letiště Václava Havla Praha tak, aby trolejbusy vyjíždějící z terminálu mohly na zelenou vlnu projet křižovatkou a vyjet rovnou do Evropské ulice. Hlavně v první den ostrého provozu se ale ani toto opatření neosvědčilo. 

Trolejbusy vyjížděly z terminálu Nádraží Veleslavín mnohdy až na tři pokusy. Nejprve je po výjezdu z nástupní zastávky poprvé zablokoval autobus regionální linky odbavující cestující na zastávce před ním, poté jej na výjezdu z obratiště Nádraží Veleslavín zablokovala vozidla projíždějící Veleslavínskou ulicí a potřetí pak kvůli nestihnutí zmíněné zelené vlny trolejbusy stály na vjezdu do Evropské ulice. V první den provozu tak desítky spojů jezdily se zpožděním ve výši až 25 minut. 


Složitá situace při průjezdu vlaku přes přejezd (6. března 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Kromě toho Dopravní podnik hlavního města Prahy ve spolupráci s organizací ROPID provedl změnu organizace odstavů v terminálu Nádraží Veleslavín. Technická správa komunikací hlavního města Prahy pak před zahájením pravidelného provozu trolejbusů na lince číslo 59 upravila vodorovné značení v Evropské ulici ve směru do centra v místě křížení s Veleslavínskou ulicí, kde došlo k rozšíření pravého pruhu a mírnému zúžení levého průjezdného pruhu a odbočovacího pruhu vlevo. "To umožní lepší nadjíždění nejen velkokapacitním tříčlánkovým trolejbusům, ale i kloubovým autobusům, nebo tříosým nekloubovým autobusům 15metrové délky," podotkla tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. 

Čtěte také...
TÉMA: Praha má s trolejbusy velkolepé plány (vydáno 11. března 2024)
TÉMA: Proč mají trolejbusy odlišné označení? (vydáno 14. března 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Vyjíždějící trolejbus z obratiště při západu slunce (6. března 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!