NÁZOR: Zazdil Ústecký kraj potenciál nádraží?
ÚSTECKO - To, že železniční doprava na menších lokálkách je pro Ústecký kraj naprosto zbytečná záležitost, je již dávno všeobecně známá věc. Za příklady nemusíme daleko, Kozí či Švestková dráha by mohly vyprávět.
/NAŠE NÁZORY/ Podobně je to s některými nádražími, které pro změnu spadají do správy Správy železniční dopravní cesty...
Zájem o rekonstrukci Bitvy u Chlumce byl velký. Foceno 31. srpna 2013.
Ústecký kraj má za sebou jednu z největších kulturních akcí tohoto desetiletí. Tisíce zájemců si poslední srpnový víkend nenechaly ujít rekonstrukci historicky známé Bitvy u Chlumce, kterou Ústecký kraj uspořádal při dvoustém výročí této akce.
Nicméně nejen kraj, ale také samotní dopravci se potýkali s jedním velkým problémem: Jak dostat lidi na akci a zpět?
Připravujeme...
- Bitva přitáhla tisíce lidí, MHD nápor zvládla (8. září 2013)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Silnice se pod mostem vedoucím ke stanici změnila v parking. Foceno 31. srpna 2013.
Obrovská kampaň spočívající v distribuci desetisíců letáčků o organizaci autobusové dopravy a informování na webových stránkách jednotlivých dopravních společností v dostatečném předstihu byla fajn. Nicméně ne každý se rozhodl vydat na akci "sockou".
A tak se silnice v okolí bitvy proměnily v parkoviště. A přitom stačilo tak málo a půlka aut mohla zůstat v garáži. Jak? Pár desítek metrů od bitvy (a dokonce ještě blíž, než provizorní parkoviště), se nachází železniční stanice.
Nádraží v Chabařovicích je pro veřejnost uzavřené. Foceno 31. srpna 2013.
Ústecký kraj v roce 2008 rozhodl, že od změny grafikonu dne 14. prosince 2008 v Chabařovicích přestanou zastavovat všechny vlaky. Uspíšil se tím sice jízdní řád, ale zároveň došlo k tomu, čeho se lidé obávali: Z nádraží se stal chátrající brownfield...
Ústecký kraj již delší dobu poměrně aktivně spolupracuje s Českými drahami. Proč tedy nevytvořili speciální jízdenku...?
Chátrající perony, okolo kterých vlaky jen projíždí. Foceno 31. srpna 2013.
Z ústeckého hlavního nádraží je to do Chabařovic 8 kilometrů, což dle aktuálního ceníku pro 2. vozovou třídu vyjde na 19 korun. Mohla tedy vzniknout výhodná jízdenka "Na bitvu a zpět" za 20 korun. Nízká cena by nabídla alternativu autobusové dopravě, kterou by nebylo nutné operativně posilovat, a cestující by se na bitvu dostali mnohem komfortněji.
Na trasu Ústí nad Labem hlavní nádraží - Ústí nad Labem západ - Chabařovice mohly České dráhy nasadit kapacitní CityElefant, který by jezdil v dopoledním intervalu 60 a odpoledním intervalu 30 minut. Jak snadné.
V budově funguje jen stanoviště výpravčího, jinak je opuštěná. Foceno 31. srpna 2013.
Letos ale došlo k definitivnímu zazdění vstupu do budovy i samotných podchodů. Existuje ale ještě jedna přístupová cesta, a sice okolo nájezdové rampy k nákladní části nádraží. A pokud by někdo chtěl zmínit cosi o nebezpečí pohybu cestujících v kolejišti, tak za připomenutí stojí rekonstrukce hlavního nádraží v Ústí nad Labem, kde jediná cesta na 3. nástupiště vedla také přes koleje...
Kromě podchodu v tomto případě došlo ještě k jednomu zazdění. Zazdění potenciálu železniční stanice...
Filip Vlček, šéfeditor informačního portálu Vlčoun.cz
Celkový pohled na dva perony a několik provozních kolejí. Foceno 31. srpna 2013.