Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

NÁZOR: Necháme si líbit další útoky na řidiče?

ÚSTÍ NAD LABEM - Řidič, ten tvrdej chleba má. A obzvláště v dnešní době, kdy na něj číhá nebezpečí nejen v podobě ostatních nepozorných řidičů, ale prakticky kdekoli jinde. I na konečné, kde ho může kdokoli napadnout...

/NAŠE NÁZORY/ Kam to necháme dojít? Až bude umírat jeden řidič za druhým jen kvůli 'lidem', kteří se nehodlají přizpůsobit...?


Článek o napadení řidiče v roce 2009 v Praze (printscreen z webu idnes.cz).

Své by o tom mohl vyprávět řidič autobusu městské hromadné dopravy v Ústí nad Labem, který byl minulý týden odpoledne napaden čtyřiadvacetiletým mladíkem. Po dojezdu na konečnou na Václavském náměstí v Trmicích odstavil autobus na určeném místě. Do autobusu následně začala kopat skupinka obyvatel s tím, že si nepřejí, aby tam stál. Než stačil přijet dispečer nebo policie, chtěl s nimi řidič incident probrat. Jenže jeden z obyvatel ho udeřil do obličeje. Řidič je na nemocenské a v Trmicích panuje napjatá atmosféra.

Čtěte také...
- V Trmicích napadli řidiče autobusu MHD (vydáno 23. května 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Rok 2009 a napadení řidiče v Ústí (printscreen z webu denik.cz).

Povolání řidiče je už samo o sobě vcelku náročné. Takový člověk, před kterým já osobně mám velký respekt, musí být abnormálně pozorný, opatrný, ale zároveň i trošku dravý před ostatními řidiči, kteří se občas chovají, jako by autobus, trolejbus nebo třeba tramvaj neviděli. A když k tomu přičteme vcelku až na výjimky bídné mzdové podmínky, tak se vlastně divíte, že je ještě někdo, kdo se tomuhle povolání ještě věnuje...?

Dopravní společnosti se dlouhodobě potýkají s nedostatkem řidičů. Myslím tím těch kvalitních zkušených řidičů. Ale čemu se v dnešní době vlastně divíme? Rozumný člověk dá přece přednost jistotě prodavače v supermarketu za 12 tisíc čistého, kde mu maximálně spadne na nohu lahev vína, než aby pracoval jako řidič autobusu či jiného dopravního prostředku za lepších 16 tisíc čistého, kde mu ale hrozí útok od zdrogovaného, podnapilého nebo jinak nebezpečného mladšího či staršího floutka, který ve většině případech bývá snědší pleti. Kde je ta úcta k povolání řidiče? A kde je úcta k druhému člověku?


Ostraváci budou vybaveny, hlásal web v roce 2014 (printscreen z webu idnes.cz).

Víte, zkuste se vžít do role onoho řidiče. Přijedete na konečnou, těšíte se na chvíli odpočinku, odstavíte autobus a najednou dostanete přes držku klukem, který by sám jednu zasloužil. Kde to jsme? A to ještě onen ústecký řidič dopadl vcelku dobře. Jsou případy, kdy byly následky daleko horší. Například řidiče trolejbusu linky číslo 57 v ústeckých Předlicích v roce 2009 zbyli mladí Romové jen proto, že je na předchozí zastávce chytila revizorka načerno. Tady řidič sice skončil v tratolišti krve, ale přežil. Takové štěstí ovšem neměl řidič autobusu linky číslo 198 pražského dopravního podniku, který pouze napomenul cestujícího, který si zapálil v autobuse cigaretu. Opilý cestující řidiče zbil, ten na následky zranění následně zemřel. A v podobných případech můžeme pokračovat ještě dlouho.

Nechci vyvolávat rasovou nesnášenlivost ani nechci připravovat defenestraci či podobné akce. Ale pokud se nebudeme účinně bránit, tak to nebudou jednotlivé případy. Agresivita útočníků stoupá, a pak třeba mohou zmrzačit vašeho známého. Je potřeba řádně zakročit, je potřeba se přestat bát, protože toho útočníci velmi rychle využívají ke svému prospěchu. Dovolte mi jednu otázku závěrem. Kdo je v České republice vlastně tou utlačovanou menšinou? Pozvolna to vypadá, že utlačovaní jsme v naší zemi právě my Češi. A to je dost smutné...


Útočí se i v Brně, například v roce 2011 (printscreen z webu idnes.cz).

Náhodný obrázek

21369282_1398678466846990_1704057679398423312_n.jpg

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!