Ve třech pražských garážích slouží nové myčky
PRAHA - Dopravní podnik finišuje s rekonstrukcí mycích linek v garážích Hostivař, Kačerov a Vršovice. V Hostivaři a Kačerově již byly mycí rámy předány do běžného provozu, v garáži Vršovice ještě probíhá zkušební provoz.
Mycí linky v mnohých případech fungovaly několik desítek let a byly již značně zastaralé, jejich obnova tak byla více než nutná...
Nová mycí linka v garáži Vršovice (16. července 2019, DPP/Ondřej Volf).
Konstrukce mycí linky je nově kompletně provedena z žárově pozinkované oceli. U vjezdu do mycí linky jsou v podlaze umístěné vysokotlaké trysky určené pro spodní mytí vozidel. Následují dva rámy tvořené z galvanicky ošetřených trubek s tryskami. První rám je určen pro nanášení šamponu a druhý rám se středním tlakem je používán k odstraňování nadměrného množství chemických prostředků. Za čtyřmi svislými kartáči je umístěn rám pro nanášení vosku. Na konci mycí linky je umístěn rám sušení, který je osazen dvěma ventilátory na každé straně, a je tak zajištěno lepší usušení vozidla před výjezdem z mycí linky.
V garáži navíc opravili osvětlení, topení i rozvody
V rámci renovace byly provedeny i další úpravy, konkrétně rekonstrukce stěn, podlah a kanalizace v halách, rekonstrukce rozvodů vody, elektrické energie a stlačeného vzduchu. Dále pak proběhla oprava a údržba osvětlení, topení a odvětrávání. "Práce byly zahájeny v květnu roku 2018, poslední část rekonstrukce probíhala od února tohoto roku," upřesnila tisková mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Aneta Řehková.
"Rekonstrukce mycích linek bylo nutné realizovat, neboť technologie mycích rámů byly již zastaralé, třeba ve Vršovicích sloužily již od roku 1993. V garážích Hostivař a Kačerov už byly mycí rámy předány do běžného provozu, v garáži Vršovice ještě nyní probíhá zkušební provoz," doplnil Jan Šurovský, technický ředitel úseku Povrch pražského dopravního podniku.
Průhled skrz novou mycí linku (16. července 2019, DPP/Ondřej Volf).
Vnější mytí autobusů probíhá dle interního předpisu a za jeho zajištění odpovídá řidič. Jelikož úroveň znečištění exteriéru je velmi variabilní, protože se odvíjí od počasí, zatížení v provozu či obsluhované lokality, interní předpis nestanovuje žádný přesný interval, nicméně řidič má povinnost zajistit průjezd mycím rámem dle potřeby před každým odstavením autobusu. Samozřejmě je třeba přihlédnout i k různým anomáliím, jako jsou například klimatické podmínky.
Díky novým mycím linkám se tak snad nebude opakovat situace z jara roku 2013, kdy došlo k poruše mycí linky v autobusové garáži Hostivař. Tehdy se prakticky na tři týdny zastavilo umývání všech autobusů, které tak na linky vyjížděly den ode dne špinavější. Dopravní podnik byl podle tehdejších slov mluvčí Anety Řehkové závislý na provedení opravy externí firmy, která čekala na dodání náhradního dílu.
Čtěte také...
- Myčka nefunguje, čeká se na náhradní díly (vydáno 29. března 2013).
- Myčka už je funkční a autobusy zase čisté (vydáno 9. dubna 2013).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Podobná mycí linka je také v Hostivaři a na Kačerově(16. července 2019, DPP/Ondřej Volf).