Myčka nefunguje, čeká se na náhradní díly
PRAHA - Mycí linka v provozovně Hostivař pražského dopravního podniku je od poloviny března v poruše. Autobusy, které odtud každodenně vyjíždí, jsou vzhledem k charakteru počasí den ode dne špinavější.
Podle vyjádření tiskového oddělení pražského dopravního podniku čeká firma zajišťující opravu na dodání náhradních dílů.
Pohled na špinavá zadní čela autobusů. Foceno 26. března 2013.
Zatím, co autobusy z vršovické nebo řepské garáže jezdí relativně čisté, na přesný opak si stěžují pracovníci garáže Hostivař.
"Už delší dobu se u nás vůbec nemyjí vozy. Je to docela ostuda naší garáže, když vidíte stát autobusy na Želivského a jen hostivařské autobusy jsou nemyté, kdežto ostatní se blýskají," napsal Informačnímu portálu Vlčoun.cz jeden z řidičů. "Můžete zjistit, co se děje a proč se vozy nemyjí?," zeptal se. Informační portál Vlčoun.cz se proto obrátil na dopravní podnik.
Podobně špinavé vozy vyjíždí z Hostivaře už několik dnů. Foceno 26. března 2013.
Podle Anety Řehkové z tiskového oddělení je příčinou technická závada myčky. "Mycí rám v Hostivaři je od 18. března 2013 odstaven pro poruchu, dodavatel opravy zajišťuje náhradní díly," ujistila Řehková.
Vysvětlila ale, že mytí autobusů probíhá také v závislosti na klimatických podmínkách. Stručně: Pokud mrzne, vozy se nemyjí.
Srovnání hostivařského (vlevo) a vršovického busu (vpravo). Foceno 26. března 2013.
Pokud se teploty pohybují okolo 0°C, je zakázáno vnější mytí autobusů, a to hned ze dvou důvodů. "Za prvé, aby nám autobusy nezamrzly a ten druhý je bezpečnostního charakteru. Okapávající voda z autobusů zmrzne na komunikacích v objektech a dochází k zbytečným nehodám autobusů a ostatních vozidel," vysvětlila mluvčí.
Zaměstnanci tak musí podobným případům předcházet, což jim ukládá Pracovní řád, Zákoník práce či Kolektivní smlouva. "Hlavně nás na to ale upozorňuje také Technická správa objektů," dodala Řehková.
Nejšpinavější bývají především zadní čela autobusů. Foceno 26. března 2013.