Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

RegioPanteři PID jezdí již na všech spojích S4

STŘEDOČESKÝ KRAJ - České dráhy zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter PID na celé lince S4, respektive U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. V úseku mezi Prahou a Kralupy navíc jezdí zdvojené soupravy.

Již v listopadu se jednotky objeví na další středočeské trati. RegioPanteři v barvách Pražské integrované dopravy nahradí staré stroje z Prahy do Kutné Hory...


RegioPanter v barvách PID (říjen 2024, Pražská integrovaná doprava)

"Regionální doprava prochází letos v celé České republice největší obnovou vozidlového parku nejen v historii Českých drah, ale za desítky uplynulých let. Do provozu uvádíme desítky elektrických jednotek RegioPanter a motorových vlaků RegioFox. Výjimkou není ani Středočeský kraj, hlavní město Praha a Ústecký kraj, kam nasadíme 22 nových Panterů. Provoz na lince S 4 / U 4 Praha – Ústí nad Labem už převzaly a na lince R 41 Praha – Kutná Hora nahradí dosluhující soupravy začátkem listopadu, tedy skoro o jeden a půl měsíce před plánovaným jízdním řádem,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.

Středočeský kraj přestává být podle krajského radního pro dopravu Petra Boreckého skanzenem veřejné dopravy. "Takové komfortní prvky, jako je klimatizace, elektrické zásuvky anebo připojení k internetu pomocí wifi se tedy staly samozřejmostí. Nechceme však usnout na vavřínech a chceme nabídnout i další zjednodušení cestování. Proto chystáme i v systému PID řadu novinek. Nově nabídne funkci ‚Klikni a jeď‘, kdy je cestujícímu cena jízdenky vypočtena podle projeté trasy se zastropováním na úrovni 24hodinových jízdenek," dodal Borecký.


Nově jezdí v celé trase až do Ústí nad Labem (říjen 2024, Pražská integrovaná doprava)

RegioPantery PID nyní obsluhují skoro všechny spoje na lince S4 i U4, a to jak v krátkém rameni Praha - Kralupy nad Vltavou, tak na celém více než stokilometrovém rameni Praha - Ústí nad Labem, a navíc také regionální spoje mezi Ústím nad Labem a Roudnicí nad Labem. V úseku Praha - Kralupy nad Vltavou budou vytížené spoje vedeny dvojitou trakcí s kapacitou 450 míst k sezení, což je zhruba o 140 míst více než u jednotky CityElefant.

U přímých vlaků Praha - Ústí nad Labem byl zaveden zkušební provoz s dělením souprav v Kralupech nad Vltavou, kdy jezdí v celé trase jen jedna jednotka. Při odjezdu z Prahy jede v celé trase přední část vlaku. Zadní část končí v Kralupech nad Vltavou. V Kralupech nad Vltavou musí cestující vyčkat s výstupem, respektive nástupem až na chvíli po rozpojení či spojení obou částí vlaku. Spojování a rozpojování jednotek RegioPanter přímo v provozu na pravidelných spojích se na této lince zkouší a od nového jízdního řádu by se mělo stát běžnou realitou. Je to poprvé v pravidelném provozu, kdy ke spojování a rozpojování tohoto typu vlaků dochází v běžném provozu v tak velké míře a přímo v nácestné stanici vlaku.


Regionální doprava se tak výrazně zmodernizovala (říjen 2024, Pražská integrovaná doprava)

V rámci plánovaných oběhů se aktuálně objevují nové vlaky také na dvou párech osobních vlaků do Benešova u Prahy a na jednom páru vlaků do Kolína. Naopak v rámci oběhů souprav v letošním jízdním řádu se na některých spojích na trati Praha – Kralupy nad Vltavou objevují stále ještě i jednotky CityElefant. Aktuálně je denně v provozu nasazeno 12 jednotek RegioPanter, které každý den ujedou více než 5300 kilometrů a nabízejí 2700 dalších míst k sezení.

Další rozšíření provozu RegioPanterů nastane na začátku listopadu na lince R41 z Prahy do Kutné Hory. Celkem do Prahy míří 22 jednotek řady 640.2, které rozšíří kapacitu příměstských vlaků v souhrnu o 4950 míst k sezení. Příměstskou dopravu posiluje také deset motorových jednotek RegioFox, které obsluhují spoje na linkách S6 Praha - Rudná u Prahy - Beroun a S75 Beroun - Rakovník. Ty rozšíří kapacitu příměstské dopravy o 1150 míst k sezení a na linkách nahradily starší RegioNovy s menší kapacitou míst i s menším rozsahem nabízených služeb na palubě vlaku.

Čtěte také...
Na lince do Kralup jezdí již čtyři RegioPanteři (vydáno 28. srpna 2024)
RegioPanter v nátěru PID vyjíždí na linku S4 (vydáno 13. května 2024)
ČD převzaly první RegioPanter v barvách PID (vydáno 18. dubna 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Vlaky zajíždí i do Benešova či Kutné Hory (říjen 2024, Pražská integrovaná doprava)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!