Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Jihlavu trápí problémy s parciálními trolejbusy

JIHLAVA - S problémy se potýkají nové parciální trolejbusy v Jihlavě. Dopravní podnik kvůli časté poruchovosti musí místo nich často nasazovat náhradní spoje zajištěné osmnáct let starými autobusy. 

To je realita provozu nejnovějších trolejbusů v jihlavské MHD, které místo aby jezdily, čekají s poruchami na opravy. A cestující se proto oprávněně zlobí....


S parciálními trolejbusy jsou v Jihlavě problémy (nedatováno, MÚ Jihlava)

Místo šesti moderních, tichých a pohodlných trolejbusů musí lidé v Jihlavě cestovat dlouho vysloužilými náhradními naftovými autobusy. Potýkat se musejí i s vynecháním nebo dlouhým zpožděním některých spojů. "Omlouváme se cestujícím za náhradní autobusovou dopravu, ale chyba není na naší straně. Dodavatelská společnost Tram for envi má vážné komplikace se subdodavatelským řetězcem a nezvládá záruční opravy, kterých je navíc nezvykle mnoho," zlobí se ředitel jihlavského dopravního podniku Radim Rovner. Podle jeho slov se počítalo s mnohem vyšším nájezdem kilometrů. Nejnovější vozy přitom najezdí jen asi 60 procent výkonů starších parciálů. Opakovaně se na nich projevují závady s bateriemi, s trakčními motory, se sběrači a s elektrickou výzbrojí vozu.

Podle dopravního podniku je zřejmé, že jde o špatně poskládané prototypové řešení trolejbusu od různých subdodavatelů, kteří nestíhají dodávat nové nebo opravovat porouchané díly. "Jsme s trolejbusy a s jejich dodavatelem velmi nespokojeni. Náklady za náhradní autobusovou dopravu a vícenáklady spojené s odstávkami nejnovějších bateriových trolejbusů už dosahují mnoha set tisíc korun," dodal Rovner s tím, že dodavatel nebyl ani za 3,5 roku od podpisu smlouvy schopen zajistit spolehlivost svých vozů a dostát všem závazkům.


S parciálními trolejbusy jsou v Jihlavě problémy (nedatováno, MÚ Jihlava)

Smlouvu dopravní podnik podepisoval v dubnu 2021, trolejbusy byly poté dodány až na poslední chvíli na konci roku 2023 a celý rok 2024 je pak ve znamení častých poruch. Po celou dobu zpoždění dodávky trolejbusů navíc dodavatel předkládal opožděně změny harmonogramu, který nakonec opakovaně nedokázal dodržet. Tímto svým jednáním v podstatě Dopravnímu podniku města Jihlavy znemožnil obstarat si jiného náhradního dodavatele. "Firma Tram for envi zásadně podcenila proces vývoje, výroby, zkušebního provozu i schválení typu a spolehlivou dodávku trolejbusů do Jihlavy a výrazně také ohrozila financování celé zakázky z IROPu," uzavřel Radim Rovner.

Informační portál Vlčoun.cz se s žádostí o vysvětlení či vyjádření obrátil i v této problematice přímo na tiskového mluvčího společnosti SOR Jana Nápravníka. Nejde totiž o jediný problém, který společnost SOR má. Trolejbusy nebyly v řádném termínu dodány ani do Zlína, kde mělo jít o čtyři vozy. Vícenáklady na údržbu zastaralých trolejbusů, které by jinak již mohly být vyřazeny, vznikají i ve Zlíně. "Necháme to bez komentáře," tlumočil pak Jan Nápravník postoj společnosti SOR k problémovým trolejbusů v Jihlavě. 

Čtěte také...
Nové trolejbusy DSZO ani po dvou letech nemá (vydáno 1. října 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz) 


S parciálními trolejbusy jsou v Jihlavě problémy (nedatováno, MÚ Jihlava)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!