Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Patnáctky a pětadvacítky dojezdí už příští rok

ČESKÉ BUDĚJOVICE - Poslední zimu před sebou mají trolejbusy Škoda 15Tr v Českých Budějovicích. Dojezdí ale i nízkopodlažní vozy typu 25Tr, protože první dodávka nových trolejbusů se očekává již v první polovině příštího roku.

Kompletní dodávka nových trolejbusů v první polovině roku 2026 změní podobu trolejbusové dopravy, v plánu je například jejich zavedení na lince číslo 15...


Trolejbusy 25Tr v Budějovicích dojezdí příští rok (27. září 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Legendární 'patnáctky', které v Českých Budějovicích v roce 1991 zahajovaly třetí etapu trolejbusové dopravy, čeká poslední provozní zima. Již v první polovině příštího roku se očekává první várka nových parciálních trolejbusů Škoda 33Tr, což umožní po 34 letech věrné služby vyřadit poslední trolejbusy typu Škoda 15Tr. "Pro provoz městské hromadné dopravy máme k dispozici posledních 9 trolejbusů Škoda 15Tr či 15TrM, které jsou pravidelně nasazovány do provozu na všech trolejbusových linkách," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí Dopravního podniku města České Budějovice Barbora Fišer. 

Dva vozy 15Tr jsou z let 1990 a 1991, zbývající trolejbusy jsou pak typu 15TrM z let 2002 a 2003. K tomuto počtu je pak nutné připočítat také historický trolejbus ev.č. 1 z roku 1991, který si dopravní podnik ponechal ve stavu bez modernizačních prací. Vyjíždí příležitostně pouze při výjimečných událostech a cestující jej poznají velmi jednoduše. Kromě klasického původního nátěru za čelním sklem totiž linku neoznačují digitální informační panely, ale klasické cedule. 


I tyto trolejbusy jezdí na všech trolejbusových linkách (27. září 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

"K jejich nahrazení bude docházet v průběhu roku 2025, jak budou dodávány vozy Škoda 33Tr v předpokládaných 3 dodávkách," doplnila pak tisková mluvčí dopravního podniku s tím, že alespoň jedna z nich se předpokládá již v první polovině roku 2025. Dá se tak předpokládat, že příští léto už se obejde bez starých trolejbusů 15Tr. Společně s legendárními 'patnáctkami' se ale pomyslný konec provozu blíží také u dalšího typu trolejbusů. "Novými trolejbusy plánujeme nahradit také část vozidel typu 25Tr Irisbus, které Dopravní podnik města České Budějovice zařazoval do vozového parku průběžně v letech 2005 až 2012," uvedla Informačnímu portálu Vlčoun.cz již dříve mluvčí. 

Současná flotila budějovických trolejbusů se v průběhu roku 2025 a 2026 rozroste o moderní vozidla Škoda 33Tr. Jedná se o kloubové 18metrové trolejbusy vybavené moderním informačním a odbavovacím systémem. Cestující se mohou těšit na prostorný a klimatizovaný interiér, díky němuž bude cestování po městě ještě pohodlnější. "Tento kontrakt je pro nás velmi důležitý pro obnovu vozového parku, zároveň je to také největší investice v historii dopravního podniku," řekl Slavoj Dolejš, ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku města České Budějovice

Čtěte také...
Trolejbusy do Budějovic dodá Škoda příští rok (vydáno 13. února 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Legendární 15Tr připravené na výjezd na noční linky (27. září 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

"Jsme nesmírně rádi, že můžeme dále rozvíjet už tak pevné vztahy s Českými Budějovicemi - městem, které je domovem téměř 60 trolejbusů Škoda. Jsme připravení poskytnout jeho obyvatelům spolehlivé a udržitelné řešení veřejné dopravy. Trolejbusy Škoda 33Tr znamenají posun nejen v dopravě, ale i ve zprostředkování mimořádného zážitku každému cestujícímu," doplnil pak Karel Majer, Předseda představenstva Škoda Electric ve Škoda Group.

Nová vozidla budou vybavena trakční baterií pro dojezd minimálně 12 kilometrů. Díky tomu mohou pohodlně obsluhovat i úseky bez trakčního vedení. Pro zvýšení bezpečnosti pak bude instalovaný moderní kamerový systém. Prvních 14 trolejbusů bude dopravnímu podniku předáno v první polovině roku 2025, poslední vozidlo bude doručeno v polovině roku 2026. Nákup 21 parciálních trolejbusů umožnilo získání dotací pro dvojici projektů z 28. výzvy Integrovaného regionálního operačního programu. Investici tak bude do výše 70 procent způsobilých výdajů spolufinancovat Evropská unie. Dalších 14 vozidel získalo podporu z téhož programu jako součást územního nástroje Integrované teritoriální investice Českobudějovické aglomerace.


Trolejbusy 25Tr jsou nedílnou součástí MHD (27. září 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

A právě díky rozšíření počtu parciálních trolejbusů bude možné rozšířit také počet linek, na které jsou parciální trolejbusy nasazovány. Dopravní podnik města České Budějovice tak chce parciální vozy nasazovat na další linky. Ambiciózní a zatím nejkonkrétnější plán má konkrétní rysy v podobě převedení autobusové linky 15 na trolejbusovou, přičemž v části trasy by právě využívaly bateriový pohon.

Stávající trasa autobusové linky číslo 15 spojuje sídliště Vltava a Šumava s Výstavištěm a přes Koh-i-noor pak pokračuje na točnu Papírenská. Podle záměru na převedení linky číslo 15 na trolejbusovou by tak trolejbusy využívaly alternativní pohon pouze v části trasy mezi Výstavištěm a Koh-i-noorem, což je úsek dlouhý přibližně 2,5 kilometru. Dopravní podnik také podle mluvčí zvažuje zavedení trolejbusových linek do některých okolních obcí, které nyní obsluhují autobusy, ačkoliv značná část dotčených linek vede zatrolejovanými úseky.

Čtěte také...
Budějovice chtějí šestou trolejbusovou linku (vydáno 20. listopadu 2023)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Trolejbusy 15Tr dojezdí již v první polovině příštího roku (29. září 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!