Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Měsíc platí nový GVD, přinesl řadu změn

ÚSTECKÝ KRAJ, ČR - Přesně měsíc uplynulo od spuštění nového Grafikonu vlakové dopravy 2014. V Ústeckém kraji jezdí denně 714 osobních vlaků, 34 spěšných vlaků, 97 rychlíků, 12 vlaků EuroCity a 5 vlaků EuroNight.

Počet vlakokilometrů dosáhl 7,076 milionů, denně pak 23 351 vlkm. Je to téměř stejný rozsah, jako v uplynulém roce.


Tiskové konference se zúčastnili zástupci Českých drah i kraje (28. listopadu 2013).

V kraji zůstává po delší době na všech tratích stejný model jízdního řádu, na některých tratích dochází jen k minutovým úpravám. Neruší se ani neobnovuje osobní železniční doprava na žádné trati. Nový jízdní řád má začít platit na trati z Děčína do Rumburku, a to od 1. července 2014, kdy se očekává otevření železničního přechodu Dolní Poustevna – Sebnitz.

Naopak stagnuje situace okolo železniční tratě z Lovosic do Teplic, kde došlo v červnu loňského roku k sesuvu velkého množství zeminy a deformaci železniční tratě. Mezi Lovosicemi a Radejčínem musí cestující i nadále počítat s autobusy.


Pohled na sesunutou trať u Dobkoviček (12. června 2013).

Náhradní autobusy zastavují i na zastávkách, které jsou v jízdním řádu uvedené v závorce; tyto zastávky nejsou tarifním bodem Českých drah. V úseku Teplice v Čechách – Radejčín došlo k malým časovým úpravám u ranních vlaků, aby byl zajištěn jak návoz motorových jednotek do Radejčína, tak přípojné vazby. Dále došlo k několika drobným úpravám ostatních vlaků.


Trať byla radikálně poškozena při sesuvu nad dálnicí D8 (12. června 2013).

Na trati z Děčína do Bad Schandau dojde od druhé poloviny roku k otevřením přechodu Dolní Poustevna – Sebnitz a zavedení nového jízdního řádu; vlaky jedoucí do Bad Schandau budou pokračovat přes Sebnitz a Dolní Poustevnu až do Rumburka.

České dráhy slibují modernizaci vozového parku. "Do provozu budou uvedeny poslední modernizované bezbariérové vozy typu Bbdgmee, které České dráhy nasadí na trasu z Prahy přes Ústí do Chebu," uvedla Radka Pistoriusová, tisková mluvčí ČD.


Nový jízdní řád nastínil změny od letošního léta (14. prosince 2013).

Kromě toho ale nový grafikon přinesl řadu dalších novinek. Na tiskové konferenci, která se uskutečnila v závěru listopadu loňského roku, byl představen nový Tarif Českých drah. Podle dopravce se ceny zvedly o 2 procenta a dopad na cestujícího je v řádech korun. Následně byla také zmíněna dokončená rekonstrukce odbavovací haly stanice Ústí nad Labem - západ.

Zmínit bychom také měli zařazení nových vlakových jednotek RegioShark na Pardubicku, které pořídil Pardubický kraj.

Čtěte také...
Západní nádraží je po opravě, stála 2 miliony (vydáno 5. prosince 2013)
- Změna Tarifu ČD: Někde dráž, jinde levněji (vydáno 18. prosince 2013)
- RegioShark ve službách Pardubického kraje (vydáno 11. ledna 2014)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Hala pro cestující na západním nádraží v Ústí po modernizaci (28. listpadu 2013).

Malé využití D1 Expressů vedlo České dráhy k jejich zrušení. Vlaky byly nahrazeny vlaky EuroCity či InterCity. Jak uvedla tisková mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová, tyto vlaky budou mít mezi sebou interval 1 hodinu a jízdní doba mezi Prahou a Brnem činí přibližně 2 hodiny a 40 minut. Nových vozů se dočkali také cestující na trati z Prahy do Českých Budějovic a Linze.

Mezi posledními změnami bylo trvalé odstavení lokomotiv řady 749 přezdívaných též Bardotky nebo Zamračené.

Čtěte také...
- Bardotky dojezdily, některé zůstávají v záloze (vydáno 15. prosince 2013)
Do Linze začaly jezdit modernizované vozy (vydáno 28. prosince 2013)
Problémy s dálnicí nejsou, D1 Express dojezdil (vydáno 4. ledna 2014)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Závěr z tiskovky v listopadu na statistické údaje (28. listopadu 2013).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!