Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Problémy s dálnicí nejsou, D1 Express dojezdil

PRAHA, BRNO - Měla to být alternativa k dálnici D1, během jejíž rekonstrukce odborníci očekávali nemalé komplikace. Stovky lidí se přesunou z aut do komfortnějších vlaků. Dálnice je ale průjezdná, do vlaků moc lidí nepřesedlalo.

I proto České dráhy od prosincové změny jízdního řádu přistoupili k ukončení provozu speciální vlaků označených jako D1 Express.


Speciální D1 Express na nádraží v Pardubicích (15. září 2013).

Vlaky byly zavedeny pro rychlejší spojení mezi dvěma největšími městy, Prahou a Brnem. Od 4. října 2012 byly v provozu mezi Prahou a Brnem v pracovní dny a později i v neděli jako posila vlaků vyšší kvality. Jezdily 2 páry z Brna do Prahy ráno a z Prahy do Brna večer.

Později D1 Express byl posílen i spojem v 11.09 hodin z Prahy a zpět se vracel ve 14.08 hodin z brněnského hlavního nádraží.


Digitální oritnace na jednom z vagonů D1 Expressu (31. října 2013).

Další úpravou D1 Expressu bylo pak následné zastavování v Pardubicích. Někteří namítnou, proč vlaky nezastavovaly v Pardubicích. Jen znalci vyvodí dvě možnosti trasování z Prahy do Brna.

První možností bylo trasování z pražského hlavního nádraží přes Kolín a Havlíčkův Brod, druhou možností pak bylo vedení přes Pardubice a Českou Třebovou. O definitivní trase rozhodoval podle aktuální situace na kolejích dispečer.


D1 Express před svým odjezdem z Prahy (31. října 2013).

Zrušení D1 Expressů bylo nahrazeno klasickými vlaky EuroCity či InterCity. Jak uvedla tisková mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová, tyto vlaky budou mít mezi sebou interval 1 hodinu a jízdní doba mezi Prahou a Brnem činí přibližně 2 hodiny a 40 minut.

Stáhněte si...
- Jízdní řád tratě vlaků Praha - Brno a zpět v roce 2013 si stáhněte zde.
  (zdroj: www.cd.cz)


Třívozový D1 Express odjíždí z pardubického hlavního nádraží ku Praze (15. září 2013).

Komfort vlaků EC je srovnatelný s D1 Expressy, jelikož se zde nachází klimatizované nové nebo modernizované vozy, které jsou buď velkoprostorové nebo oddílové (kupé), dále restaurační vůz, vozy 1. a 2. třídy a dále i elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky. Neopomeňme i na místa pro vozíčkáře, cyklisty, oddíly pro cestující s dětmi.

Výjimkou jsou pouze maďarské vozy, které se vyskytují na mezinárodních vlacích EC 170, 171, 174 a 175.


Vybrané vozy, které spojovaly Prahu a Brno, měly polep D1 Expressu (31. října 2013).

"Předpokládáme instalaci WiFi do dalších typů rychlíkových vozů, takže pak dojde k pokrytí touto službou u více spojů mezi Prahou a Brnem," zmínila plánované novinky na jedné z důležitých českých tratí Radka Pistoriusová.

Dále je očekávaná dodávka nových Railjetů, které budou během roku 2014 nasazovány do zkušebního provozu na vybrané spoje.


Odjezdová tabule se zmínkou "bez zastavení" (31. října 2013).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!