Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Bardotky dojezdily, některé zůstávají v záloze

ČESKÁ REPUBLIKA - Každá změna Grafikonu vlakové dopravy (GVD) přináší různé novinky a změny – ať už je to ubírání či posilování spojů, tak i změny ve vozidlech. Nejinak tomu je i v GVD pro rok 2014.

Nejzásadnější změnou ve vozovém parku je vyřazení jedné z největších legend české železnice - lokomotiv řady 749.


749.006 rozjíždějící se ze Lštění s Sp 1832 Sázava, je jedinou zástupkyní z ověřovací série
(T478.1003 - 1007) rekonstruovanou na řadu 749. Foceno 21. července 2013.

Líbivé stroje vyrobené v šedesátých letech minulého století známé pod přezdívkou Bardotka (podle francouzské zpěvačky Brigitte Bardott) či Zamračená vyrobila firma ČKD v období 1964 - 1971 v počtu 230 strojů řady 751 a 82 strojů řady 752.

Posledně jmenované se od 751ček lišily absencí parního generátoru pro vytápění vlakových souprav.


"Sedmička" je posledním strojem z ověřovací série a zároveň prvním, který má v bočnici
prolisy. 751.007 byla vyfocena v EKV Libeň, kterak vyčkává na svůj další osud. Foceno 8. února 2013.

Lokomotivy řady 751 prodělaly za svůj dlouhý život řadu více či méně rozsáhlých rekonstrukcí. Bezesporu nejdůležitější je rekonstrukce na řadu 749. Rekonstrukce se týká hlavně topení – z parního na elektrické.


Slovenské stroje 752.026, 052 a 070 odstavené v Prešově. Foceno 26. června 2012.

První stroj byl takto modernizován v roce 1992 (šlo o stroj 751.039), sériové dosazování elektrického topení proběhlo v letech 1994 a 1995. Celkem bylo modernizováno a řadou 749 označeno 60 strojů.

V současnosti jde o nejstarší provozované skříňové lokomotivy. Zatímco na Slovensku se rekonstruují, v ČR postupně mizí.


749.121 již s "novým" nátěrem, kterým byla opatřena na srazu Zamračených v Lužné
u Rakovníka, projíždí s R 1143 úsekem Kojovice - Byšice. Foceno 24. října 2013.

Mezi poslední výkony těchto lokomotiv s nezaměnitelným bublavým zvukem motoru patřily zejména víkendové vlaky na tratích Posázavského pacifiku z Prahy do Čerčan (v jízdním řádu ji najdeme pod číslem 210), v letní sezoně i v čele rekreačních vlaků z Čerčan do Zruče nad Sázavou a Světlé nad Sázavou (trať 212).

Také jsme je mohli potkávat na Šumavě s osobními vlaky z Českých Budějovic do Nového údolí či o víkendu na rychlících z Prahy do Tanvaldu.


Barča 749.252 s Os 8121 zachycena v Hořici na Šumavě. Foceno 17. srpna 2011.

Nesmíme opomenout ani to, že tyto stroje stanuly v čele světoznámého vlaku Venice Simplon Orient Express, a to 17. září 2003, kdy kvůli výluce jel odklonem přes Pražský semmering - Hostivici - Kladno - Žatec - Karlovy Vary a Cheb. V čele se objevila tehdejší chomutovská perla - 749.039, jako vlaková byla řazena 749.081. Z Prahy hlavního nádraží do Prahy Zličína jim na postrku pomáhala ještě pražská 751.007.

Podruhé se Zamračené na Orient Expressu objevily 27.4.2006, kdy kvůli povodním v Rakousku byl veden v trase z Vídně přes České Velenice - České Budějovice a přes Plzeň do Prahy. Tentokrát byly v čele stroje 749.018 a 749.051, které však jely jen do Českých Budějovic.


749.121 s vlakem Os 9066 nedaleko Pecerad. Foceno 26. ledna 2013.

I když budou vyřazeny z GVD, nezmizí úplně. ČD si nechají několik strojů na zálohu. Navíc má fanoušky jak u nás, tak v zahraničí.


První rekonstruovaný stroj 749.039, který má kvůli výluce v Týnci nad Sázavou na postrku
749.006 byl zachycen s vlakem Os 9057 nedaleko Prosečnice. Třicetdevítka" má ještě jeden
unikát: v roce 2009 byla (jako jediná Zamračená) opatřena reklamou, konkrétně na AŽD.
Foceno 19. října 2013.

Hlavně Britové pořádají hromadné výlety do Čech jen proto, aby si mohli poslechnout zvuk motoru. Nechají si vypravit zvláštní vlak v čele se Zamračenou a vyžadují přitom striktně lokomotivu bez tlumičů, kvalitní mikrofon pro nahrávání motoru v jejich výbavě je naprostou samozřejmostí.


14.12.2013. V tento den skončilo turnusové nasazení lokomotiv řady 749, proto byl stroj
749.107 opatřen věncem (na druhém čele) a cedulkou oznamující tento fakt. Stosedmička
byla poslední, která se po trati 210 projela jako turnusová. Před poslední jízdou do Čerčan
byla zachycena v Praze na hlavním nádraží s vlakem Os 9063
. Foceno 14. prosince 2013.

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!