Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Sesunutá trať u Dobkoviček asi dostane šanci

ÚSTECKÝ KRAJ - Vedení Ústeckého kraje nevzdává boj o kdysi turisticky atraktivní železniční trať vedenou Opárenským údolím. Tu v roce 2013 poškodil masívní sesuv půdy, který tehdy zastavil také stavbu dálnice D8.

Provoz na železniční trati mezi Radejčínem a Lovosicemi utichl již před pěti a půl lety, od té doby cestující vozí náhradní autobusy...


Pohled na osiřelou železniční trať u sesuvu (29. března 2014, Filip Vlček).

Provoz na železniční trati byl zastaven v noci ze čtvrtka 6. na pátek 7. června roku 2013. Od té doby se Ústecký kraj a stát domlouvají, jak bude oprava trati řešena. Teď snad došlo ke shodě. "V listopadu proběhlo jednání mezi Správou železniční dopravní cesty a Ústeckým krajem a došlo k domluvě na tom, že bude upraven projekt tak, aby řešil jen sanaci trati po sesuvu," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí Krajského úřadu Ústeckého kraje Magdalena Fraňková. Doplnila, že kraj se k návrhu ještě vyjádří a následně jej na jaře předloží do komise ministerstva dopravy.

Záměr obnovení tratě potvrdila i tisková mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová. "Zpracovává se záměr projektu na redukovanou variantu obnovy, tedy prosté uvedení trati do sjízdného stavu. To by zahrnovalo pouze sanaci úseku poškozeného sesuvem a převedení dráhy do režimu D3," řekl Pistoriusová s tím, že otázka termínu zprovoznění celé dráhy je zatím otevřená.


Rok po sesuvu byly pražce u konce tratě (29. března 2014, Filip Vlček).

Původní varianty v březnu loňského roku počítaly buď překonat poškozené místo náspem nebo mostní konstrukcí. V závěru roku pak Správa železniční dopravní cesty vybrala variantu takzvaného odlehčeného náspu s tím, že rekonstrukční práce trvající maximálně 18 měsíců začnou pravděpodobně v listopadu roku 2019. Letos ale Ústecký kraj předložil levnější variantu. "Měla by být rozhodně nižší než téměř miliarda v původní variantě," uvedla Fraňková.

Na železniční trati 097 nadále trvá dlouhodobá výluka. Vlaky ve směru od Teplic končí ve stanici Radejčín a dále do Lovosic jsou cestující přepravováni náhradní autobusovou dopravou. Protože trať byla využívána v hojné míře také turisty směřujícími například do Opárenského údolí nebo na Milešovku, Ústecký kraj i nadále počítá s objednávkou dopravy na této trati.

Čtěte také...
- Sesutou trať překlene odlehčený násep (vydáno 16. listopadu 2016).
- Sesunutou trať nahradí náspem nebo mostem (vydáno 8. března 2017).
- Kraj stále požaduje obnovu tratě přes Oparno (vydáno 20. dubna 2016).
- Osud tratě 097 po sesuvu je stále nejasný (vydáno 19. března 2014).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Pohled na poškozenou trať pár dnů po sesuvu (červen 2013, SŽDC).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!