Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Osud tratě 097 po sesuvu je stále nejasný

DOBKOVIČKY - Přes tři čtvrtě roku je zastaven provoz na železniční trati 097 mezi Lovosicemi a Radejčínem. Důvodem je sesuv obrovského množství zeminy, který strhl část tratě a zasypal dokončovanou dálnici D8.

I po tak dlouhé době stále není známo, kdy či zda vůbec se na trať vlaky vrátí. Stejně tak není jasno ani o osudu dálnice.


Pohled na sesuv, v pozadí stržená trať (červen 2013).

Správa železniční dopravní cesty coby vlastník tratě již po sesuvu loni v červnu informovala, že vše záleží na výsledcích studie geologické firmy, která by měla jasně určit, zda je obnovení vůbec možné a případně i to, jakým způsobem.

"Probíhající prace lesníků a těžké techniky jsou jen druhým kolem tohoto průzkumu," vysvětlil Jakup Ptačinský ze SŽDC.


Letecký pohled na sesuv ukazuje, jak velká masa půdy se sesula (červen 2013).

Provoz na trati je vyloučen od června, kdy se zastavila doprava v úseku Radejčín - Lovosice. České dráhy zajistily náhradní autobusy. "Od prosince došlo v úseku Teplice v Čechách – Radejčín k malým časovým úpravám u ranních vlaků, aby byl zajištěn jak návoz motorových jednotek do Radejčína, tak přípojné vazby," uvedla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Stejně tak došlo ke zrušení prvního ranního vlaku ve 4.37 z Chotiměře, spoj byl veden náhradní autobusovou dopravou.


Z tohoto důvodu je zastaven provoz vlaků mezi Radejčínem a Lovosicemi (červen 2013).

K sesuvu podle zprávy ředitele České geologické služby Zdeňka Venery došlo v noci ze čtvrtka 6. na pátek 7. června loňského roku na jihovýchodním svahu kóty Kubačka nedaleko obcí Litochovice nad Labem, Prackovice nad Labem a Dobkovičky.

"Sesuv strhl část zařízení lomu (buňky, nádrž na vodu, část kanceláří zůstala nad sesuvem) a větší objem kameniva, přerušil železniční trať Lovosice - Teplice v úseku
Úpořiny - Chotiměř (kolejový svršek byl ve staničení km 24,200 až 24,400 posunut o cca 20 m) a zcela vyplnil zářez pro dálnici D8," upřesňuje zpráva.


O obnově tratě je stále zbytečné spekulovat (červen 2013).

Podle Zdeňka Venery se doba průzkumných a projekčních prací odhaduje na 12 až 18 měsíců. Ani pak ale nebude vyhráno.

"Vzhledem ke složité geologické stavbě sesuvného území v prostoru mezi dálničním mostem Ječky a pražským portálem tunelu Prackovice nebude možné ani v budoucnu zaručit 100% bezpečnost trasy dálnice," dodává Venera.


Sesunutá půda s sebou brala všechno - od stromů po trať (červen 2013).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!