InterPanter už není vizí. Svezl první cestující
OLOMOUC, BRNO - Nejnovější elektrická jednotka InterPanter ze Škody Vagonka ve středu 4. listopadu slavnostně svezla první cestující na pravidelném rychlíkovém spoji Olomouc - Břeclav - Brno.
Jedná se o první ze čtrnácti nejmodernějších vlaků, které si objednaly České dráhy pro meziregionální a dálkovou dopravu...
Historicky první nasazení do provozu (4. listopadu 2015, Škoda Transportation).
"Vozidla InterPanter navazují na osvědčené řešení jednopodlažních souprav RegioPanter pro regionální dopravu. Základní rozměry a barevné řešení obou typů souprav je shodné, odlišující se však zejména technickým řešením, počtem vstupních dveří a rovněž interiér je uzpůsoben pohodlnému cestování na větší vzdálenosti," uvedl Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation.
Samozřejmostí je komfortní klimatizovaný interiér, bezbariérové toalety nebo moderní audiovizuální informační systém s LCD. Hlavně mladí pak ocení Wi-Fi nebo možnost napájet své notebooky či mobilní telefony po celou dobu cesty.
Záběr do ostravské Škodovky v závěru dubna (29. dubna 2015, Filip Vlček).
Nové elektrické jednotky InterPanter budou s novým jízdním řádem nasazeny na rychlíkovou linku R13 Olomouc - Přerov - Otrokovice - Břeclav - Brno. "V průběhu jara 2016 také na linku R19 z Prahy přes Pardubice, Českou Třebovou, Svitavy a Blansko do Brna. Úplně nové vlaky odstraní bariéry pro cestování lidí na vozíku, maminek s kočárky nebo cyklistů s koly," řekl člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán, který také zdůraznil klimatizaci prostoru pro cestující.
Jednotky mají polstrované a polohovatelné sedačky, sklopné stolky, oddělené oddíly pro cestující s dětmi do 10 let nebo prostory pro uložení jízdních kol, kočárků a dalších objemných zavazadel. Soupravy budou navíc vybaveny rezervačním systémem a to nejen na rezervaci míst pro cestující, ale i pro rezervaci míst na kola.
Interiér druhé vozové třídy (25. června 2015, Škoda Transportation).
Deset pětivozových a čtyři třívozové soupravy jsou určeny pro elektrifikované tratě s trakčním napětím 25 kV, 50 Hz a 3 kV a mají maximální rychlost 160 km/h. Skříň je lehké integrální stavby z velkoplošných hliníkových profilů. Oproti klasickým železným skříním tak dochází ke snížení hmotnosti vozidla a současně k prodloužení jeho životnosti. Rychlý nástup a výstup cestujících umožňují široké dvoukřídlé vstupní dveře.
Čtěte také...
- Tohle je InterPanter. Vlak pro dálkové spoje (vydáno 29. dubna 2015).
- Ve Velimi pokřtili novou šelmu železnic (vydáno 26. června 2015).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Červený interiér první vozové třídy (25. června 2015, Škoda Transportation).