Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Petici se stovkami podpisů předají na Kraji

CHOMUTOV - Snahy o obnovení celoročního víkendového provozu na trati číslo 137 z Chomutova do Vejprt neuhasly. Dnes končí termín, kdy bylo možné podepsat petici. Tu nyní zástupci spolku předají krajskému úřadu.

Pod petici se podepsalo sedm stovek zájemců, kterým není lhostejný osud této turisticky atraktivní tratě na severu Čech...


Na podobnou scenérii si musí cestující ještě pár měsíců počkat (2014, Jarmila Ježilová).

V polovině prosince loňského roku přestal Ústecký kraj v zimní sezoně objednávat víkendové vlaky na trati 137 z Chomutova do Vejprt. Spolek Vejprtská dráha / Weipertbahn proto rozjel petici za obnovení celoročního víkendového provozu, kterou přijelo na poslední akci 13. prosince podpořit na čtyři stovky zájemců.

"Nás rozhodnutí kraje štve, protože na trati jezdí celoročně lidi v hojném počtu, ať už to jsou kolaři nebo cyklisté," uvedl zdroj blízký spolku Vejprtská dráha, který si nepřál být jmenován. Jméno je ale redakci známo.

Čtěte také...
- Poslední vlak do Vejprt: Boj o trať nevzdáme (vydáno 28. prosince 2014).
- Vlaky do Vejprt v sobotu končí, vrátí se v létě (vydáno 10. prosince 2014).
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


V zimní sezoně vlaky na trati již nejezdí (2014, Jarmila Ježilová).

Podle pořadatelů byla akce 'Poslední zimní vlak do Vejprt' zhodnocena jako povedená a splnila svůj hlavní úče -propagaci tratě a získání dalších podpisů petice. V současné době petice obsahuje sedm set podpisů a další ještě i v posledních dnech přibývají.

Právě dnes - ve čtvrtek 12. února - končí termín pro sbírání podpisů. Následně ji pořadatelé doručí Krajskému úřadu Ústeckého kraje. "Plně respektujeme, že petice je jedna z možností svobodného vyjádření názoru. V případě jejího doručení budeme standardně postupovat v rámci interních směrnic," uvedla v prosinci Magdalena Hanáčková z tiskového oddělení Krajského úřadu.

Proti omezení je další obec - Měděnec

Mezitím se spolek Vejprtská dráha snaží navazovat spolupráci s dalšími obcemi v okolí tratě. V polovině ledna se k seznamu obcí přidala také obec Měděnec. Další obecní úřady pak zástupci spolku navštíví v následujícím období osobně.


Vlaky podle rozhodnutí Kraje pojedou jen v letní sezoně (2014, Jarmila Ježilová).

Spolek Vejprtská dráha / Weipertbahn v současnosti aktivně řeší další kroky k obnovení celoročního víkendového provozu. "Bude připraven projekt, který se bude zabývat propagací tratě a jednotlivých zastávek a stanic a turistických zajímavostí v okolí. Tento projekt bude předán i s peticí na příslušný úřad," uvádí se pak na webových stránkách sdružení.

Trocha historie neuškodí

Nákladní doprava byla na trati z Chomutova do Vejprt zahájena po několika zkušebních jízdách 15. února 1872. Trať totiž nebyla dokončena, neboť chyběl úsek z Vejprt do Annabergu. Zpoždění na saské straně bylo způsobeno potížemi německé společnosti, což ona sama nerada přiznávala. Slavného dne se tak dočkalo městečko Vejprty 1.srpna 1872, kdy sem přijel i slavnostně ozdobený osobní vlak.


Trať zatím žije jen nákladním provozem (2014, Jarmila Ježilová).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!