Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Poslední vlak do Vejprt: Boj o trať nevzdáme

VEJPRTY, CHOMUTOV - Akci 'Poslední zimní vlak do Vejprt' uspořádal v polovině prosince spolek Vejprtská dráha. Jízda upozornila na to, že vlaky na trati od nového grafikonu jezdí už jen v letní sezoně. O cestující přitom rozhodně nebyla nouze.

Oba zimní vlaky do Vejprt a zpět svezly přes osm set lidí. Petici podepsalo dalších 450 lidí, kterým není osud tratě lhostejný.


Vlak musel být významně posílen (13. prosince 2014, Jarmila Ježilová).

Akce se ve spolupráci s odbory Federací strojvůdců ČR Chomutov a Federací vlakových čet Chomutov uskutečnila v sobotu 13. prosince, kdy vlaky na trati číslo 137 z Chomutova do Vejprt vyjely naposledy. Účelem akce bylo nasbírat co nejvíce podpisů do petice za zachování celoročního víkendového provozu.

Součástí akce bylo ale také rozloučení s železniční stanicí Vejprty jako takovou, se staničním personálem i posledním Desirem.


Zájemci se pod petici podepsali celkem 450 krát (13. prosince 2014, Jarmila Ježilová).

Posílená vlaková souprava ve složení 2x RegioNova a přívěsný vůz s motorovým vozem řady 810 byla na chomutovské nádraží přistavena v 7.30 hodin. Poslední dva vozy byly připraveny jako dispečerská záloha pro případ, kdyby přišlo hodně lidí. A protože jich přišel skutečně velký zástup, tak 15 minut před odjezdem bylo rozhodnuto, že dispečerská záloha pojedete také.

"O akci byl tak velký zájem, že 10 minut před odjezdem byl vlak plně obsazený. Posádka vlaku nasčítala v soupravě 341 cestujících do Vejprt," potvrdil Ladislav Dropný ze spolku Vejprtská dráha, který akci organizoval.


Rozloučení ve Vejprtech (13. prosince 2014, Jarmila Ježilová).

Posílený vlaky 16680 vyjel z Chomutova přesně v 8.03 hodin a díky dobré práci obou strojvedoucích vlak přijel do stanice Vejprty včas. Během cesty se cestující v RegioNovách mohli zaposlouchat do povídání o trati, které bylo zprostředkováno vlakovým rozhlasem. Po příjezdu do stanice Vejprty si cestující mohli prohlédnout dopravní kanceláře a pořídit fotografie. Po příjezdu motorové jednotky DB 642 Desiro z Chemnitz Hbf zapózovali fotografům zaměstnanci železnice.

Zpátky jelo přes čtyři sta cestujících

V 10.19 hodin pak odjel vlak Os 5299 z Vejprt zpět do Chomutova. "V tomto vlaku bylo napočítáno 412 cestujících. Do Chomutova přijel vlak asi s desetiminutovým zpožděním, které bylo způsobeno zastavováním v každých stanicích a zastávkách," uvedl Drobný.

Dalším důvodem zpoždějí také bylo, že jízdní řád vlaku 5299 je sestaven pro motorové jednotky DB 642 Desiro, které mohou jezdit po trati rychlostí 90 km/h a nemusejí z důvodu zastávek na znamení všude zastavovat.


Návrat do Chomutova. naposledy (13. prosince 2014, Jarmila Ježilová).

"Myslím si, že se akce velice vydařila, bylo nasbíráno přes 450 podpisů a z akce bylo patrné, že obyvatelé Ústeckého kraje nejsou spokojení s vedením kraje a mají zájem o celoroční provoz na této trati," uzavřel Ladislav Drobný.

Spolek Vejprtská dráha děkuje za pomoc při organizování svým kolegům, především si poděkování zaslouží Josef Kováč z Federarace vlakových čet Chomutov, Jaromír Hošťálek z Federace strojvůdců ČR Chomutov, Antonín Šebesta ze SŽDC PO Most, Josef Durna výpravčí ŽST Vejprty, dozorčí stanice Chomutov Eva Jelínková, strojmistr DKV Plzeň PP Most Zdeněk Nezdařil, strojvedoucí Ing. Tomáš Horák a Miroslav Sekera, vlakvedoucí Květoslava Svačinová a další.


Obrovská masa lidí na nádraží v Chomutově (13. prosince 2014, Jarmila Ježilová).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!