Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Tedom skončil s výrobou autobusů

Třebíčská společnost Tedom v první polovině ledna oznámila ukončení výroby všech svých autobusů. Firmu k tomuto rozhodnutí donutily neuspokojivé ekonomické výsledky divize Autobusy v posledních třech letech.

Dopravní podniky provozující tyto autobusy, mezi kterými je i sedm ústeckých, se ale obávat nemusí. Servis bude zajištěn.


První dodaný Tedom na Mírovém náměstí na lince číslo 6. Foceno 12. prosince 2011.

Výroba autobusů byla oficiálně ukončena k 10. lednu 2012. "Děje se tak zároveň v době, kdy naše divize Kogenerace zažívá růst poptávky po kogeneračních jednotkách," uvádí se na webových stránkách společnosti.

Tedom se bude proto nadále soustředit především k uspokojení zvýšené poptávky po kogeneraci, k čemuž hodlá využít i prostory výrobního závodu divize Autobusy.


Vůz 57 se v poslední době usadil na lince číslo 1. Foceno 18. prosince 2011.

Všem svým zákazníkům z řad dopravních podniků a autobusových dopravců Tedom zaručuje poskytování plné servisní podpory a dodávky náhradních dílů po dobu nejméně 10 roků.


Při slavnostním představení jsme zachytili Tedom ev.č. 58. Foceno 4. října 2010.

Dopravní podnik města Ústí nad Labem momentálně provozuje celkem sedm autobusů značky Tedom, a sice šest dvanáctimetrových a jeden kloubový s pohonem na zemní plyn. Jde ve své podstatě o unikát, neboť jde o první a zároveň poslední kloubový autobus tohoto typu.

V Ústí nad Labem obdržel evidenční číslo 801. Cestující se s ním setkali již v dubnu roku 2010 při zkušebních jízdách, po jeho odkoupení pak autobus dorazil v závěru prosince jako historicky první plynový autobus patřící ústeckému dopravnímu podniku.


Při výjezdu na šejdr je v Tovární ulici zachycený vůz ev.č. 59. Foceno 17. srpna 2011.

Dalších šest standardních autobusů bylo dodáno v letech 2009 a 2010 a jezdí pod evidenčními čísly 54 a 57 až 61. Jsou nasazovány především na krajské linky, tedy linky jedoucí za hranice města Ústí nad Labem.


Kvůli uzavírce Předmostí se Tedom 60 objevil v Přístavní. Foceno 16. července 2011.

Historie výroby autobusů Tedo se začala psát v roce 2004, kdy byl na základě licence Neoplanu představen první prototyp městského autobus. Důležitým mezníkem bylo zahájení výstavby nového moderního výrobního závodu v Třebíči v roce 2006, o rok později tady pak byla zahájena výroba.

V roce 2007 byl představen nový design autobusů Tedom, který spočíval ve vyšším předním skle nebo snadnější výměně žárovek. Rok 2010 přinesl další důležitou novinku; dokončení prototypu plynového městského kloubového autobusu TEDOM C18G.


Poslední krátký Tedom jsme zachytili na lince číslo 9. Foceno 13. ledna 2012.

Dne 10. ledna 2012 ale došlo po vyhodnocení ekonomičnosti výroby k ukončení sériové výroby autobusů. Servis všech vyrobených autobusů bude podle sdělení společnosti Tedom zaručen po dobu minimálně deseti let.


Kloubový Tedom již v majetku DP Ústí těsně po dodání. Foceno 21. prosince 2011.

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!