Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Závada na nové troleji zastavila trolejbusy

ÚSTÍ NAD LABEM - Obnovení trolejbusového provozu po dvoutýdenní výluce se ve středu neobešlo bez komplikací. Dopoledne totiž došlo k poruše nového trolejového vedení, a to poblíž Hraničáře.

Ačkoli k poruše došlo v místě, které tady instalovala externí firma, dopravní podnik uvedl, že to s novými trolejemi nesouvisí...


Poškození převěsu trolejového vedení zastavilo trolejbusy (29. července 2015, Ladislav Grepl).

K mimořádné události došlo přibližně v 8.45 hodin. Na novém křížení na výjezdu z obratiště Panská směrem k Hraničáři jeden z projíždějících trolejbusů strhl část převěsu trolejového vedení. Dispečer okamžitě zastavil trolejbusový provoz na všech linkách kromě linek číslo 57 a 62 a začal připravovat náhradní dopravu, na místo pak okamžitě vyjeli technici ústeckého dopravního podniku.

Dopravní podnik mezitím vypravil několik autobusů jako náhradní dopravu za trolejbusové linky. Konkrétně byly nasazeny na linky číslo 54, 55, 56 a 60. Zajímavostí bylo nasazení kloubového plynového autobusu ev.č. 805 na linku číslo 55. Fotogalerii k mimořádné události najdete na facebookové stránce Vlčoun.cz (přímý link ZDE).


Pohled na přetržený převěs (29. července 2015, Josef Mašek).

Před neprůjezdným místem se takřka ihned začaly tvořit kolony trolejbusů dosahující v jednom směru až ke kruhovému objezdu Pražačka, ve směru druhém pak až k zastávkám u Divadla. Provoz se podařilo díky rychlému zásahu pracovníků Pevných trakčních zařízení dopravního podniku obnovit již před půl desátou.

Podle ústeckého dopravního podniku tato závada neměla nic společného s novým trolejovým vedením. Jisté je ale to, že k poškození došlo v místě, které během celosíťové dvoutýdenní výluky trolejbusů instalovala společnost Strabag v rámci výstavby nového obratiště. Firma zvítězila ve výběrovém řízení na projekty výstavby nového obratiště Panská a na rekonstrukci stávající točny Mírová.


Několik autobusů vyjelo na náhradní dopravu (29. července 2015, Ladislav Grepl).

Prakticky pár hodin po provedení pantografických zkoušek pak internetové diskuse zaplnily desítky fotografií a názorů na odvedenou práci společnosti Strabag. Ať už mimořádná událost s novým trolejovým vedením souvisí či nikoliv, názory se vesměs nerůzní a práce hodnotí velmi negativně. Některé části nového trolejového vedení jsou pokroucené, některé dokonce vykazují nápadné znaky toho, že nejsou nové.

Laici i odborníci se pak navíc pozastavují také nad tím, proč najatá firma využila ke stavbě zastaralé komponenty Esko. V loňském roce si totiž dopravní podnik zmodernizoval například trolejové vedení na křižovatce na Předmostí, kde použil komponenty od společnosti Elektroline, a výsledky byly jasné hned v prvních dnech provozu. Jednak se snížil počet závad na troleji na minimum a jednak bylo možné zvýšit rychlost průjezdu křižovatkou, neboť zmíněné komponenty jsou stavěny pro větší rychlost.


Kolony dosahovaly k Divadlu i Pražačce (29. července 2015, Ladislav Grepl).

Výstavba nového obratiště Panská v centru města probíhala od 13. do 28. července během celosíťové trolejbusové výluky a v úterý večer ji zakončily pantografické zkoušky. Nové obratiště zvýší operativní možnosti trolejbusů v případě nesjízdnosti některých tratí, případně nehod a dalších mimořádných událostí.

K jednotlivým výlukám vyvolaným výstavbou nového obratiště i modernizaci trolejového vedení pod Městským stadionem se bude Informační portál Vlčoun.cz tento a příští týden postupně vracet.


Po opravě ještě technici DP kontrolovali průjezd (29. července 2015, Ladislav Grepl).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!