Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Historické metro připomnělo výročí trasy A

PRAHA - Cestující i zájemci o dopravu se mohli při příležitosti 36. výročí zahájení provozu trasy metra A v neděli 10. srpna svézt historickou soupravou typu 81-71, která projela postupně celou trasu.

První cestující svezla v 11.45 hodin ze stanice Dejvická stejně, jako při slavnostním zahájení provozu metra A v roce 1978.


Přijíždějící souprava do stanice Náměstí Míru (10. srpna 2014).

První jízda soupravy pro širokou veřejnost se uskutečnila ze stanice Dejvická do stanice Náměstí Míru. Trasa i termín úvodní jízdy byly identické jako při zahájení provozu v roce 1978. Druhá jízda historické soupravy vedla po trase Dejvická - Želivského (1980), třetí jízda vedla až na Strašnickou (1987) a další až na Skalku (1990).

Pátá jízda vedla až na Depo Hostivař zprovozněné v roce 2006. Jízda s cestujícími do stanice Depo Hostivař byla v historii pražského metra výjimečná, neboť provoz na tomto úseku byl zahájen až po ukončení provozu vozů 81-71 na trase A.


Pohled na historickou soupravu typu 81-71 (10. srpna 2014).

Soupravy řady 81-71, přezdívané díky charakteristickému designu čela pracovníky metra i Pražany 'briketa' nebo 'černá huba', byly vyvinuty speciálně pro sklonově náročnou trať A. Od roku 2009 se již v pravidelném provozu nevyskytují.

Fanoušci metra i široká veřejnost se dočkali hlášení staničního rozhlasu s uvedením aktuální cílové stanice a informací o datu zahájení na tomto úseku. Vozy metra byly řízeny strojvedoucími v dobových hnědých uniformách a souprava byla vybavena na čelech vlaku autentickými dobovými tabulemi s konečnou stanicí.


Vlaky končily na Leninově, odpoledne se jméno změnilo na Dejvickou (10. srpna 2014).

"Jízda historickou soupravou 81-71, která byla před dvěma lety kompletně zrekonstruována, byla vhodnou příležitostí pro zpestření prázdninové neděle," uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel pražského dopravního podniku.

Trasa A je hlubinná trať, na které se Pražané poprvé setkali se zcela novým typem stanic – s raženými trojlodními stanicemi. Jde se o stanice, které tvoří tři tunely vedle sebe, s vyraženými prostupy mezi nimi. V krajních vedou koleje a je hrana nástupiště, v prostředním tunelu je prostor pro průchod cestujících.


Vlaková souprava jezdila jako pořadí číslo 99 (10. srpna 2014).

Věděli jste, že...
...poprvé se Pražané setkali s přestupní stanicí (Muzeum, přestupní stanice mezi trasami A a C).
...stanice Náměstí Míru je nejhlubší nejen na tomto první úseku tratě A, ale dodnes je nejhlubší stanicí metra.
...významné urbanistické proměny zaznamenala oblast dnešní stanice Hradčanská.


Historická souprava byla až do odpoledne v obležení zájemců (10. srpna 2014, Petr Jelínek).

V roce 1978 jezdilo na nové lince, označené stejně jako stavební trať písmenem A, 9 vlaků v minimálním intervalu 180 s a v maximálním intervalu 360 s. Začínalo se s čtyřvozovými soupravami, osádku vlaků tvořili strojvedoucí a jeho pomocník. Teprve od 2. 7. 1979 byla zavedena tzv. jednomužná obsluha, tj. jen strojvedoucí.

Od 17. listopadu 1981 začaly být na linku A částečně vypravovány pětivozové soupravy a teprve od 28. února 1982 jsou všechny soupravy na této lince pětivozové. Když začalo metro na lince A jezdit, byly v metru tehdy ještě turnikety.


Se soupravou se cestující setkávají jen zřídka (10. srpna 2014).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!