Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Jízdní doba se protáhla, metrobus lidé neznají

PRAHA - Ačkoli změny linkového vedení v Praze prováděné v minulých letech měly přinést zpřehlednění a zjednodušení spojení v metropoli, průměrná jízdní doba do práce nebo do školy se prodloužila o dvě minuty!

Vyplývá to z průzkumu, který si na podzim loňského roku nechala společností Czech Consult vypracovat společnost Ropid.


Ačkoli změny v MHD měly přinést zkrácení jídních dob, ty se prodloužily (12. února 2014).

Při přepravním průzkumu bylo osloveno celkem 1400 cestujících. "Anketní průzkum se provádí každé dva roky a je pro nás cenným zdrojem informací o vývoji vnímání systému PID jeho cestujícími v průběhu času,“ uvedl Petr Ježdík, vedoucí odboru kvality služby.

Základní ukazatele a nasbírané údaje pak Ropid organizující dopravu v Praze a okolí porovnává s údaji z roku 2011.


Celkem 87% cestujících je spokojeno s fungováním MHD (11. února 2014).

V porovnání se stavem před dvěma roky cestuje stejně často 69% respondentů, méně často 15% a častěji 16%. Celková spokojenost s fungováním systému PID je 87%, čili stejný výsledek, jako při totožné anketě v roce 2011. Pouze 13% respondentů uvedlo, že je spíše nespokojeno, nespokojeno nebo dokonce velmi nespokojeno.

"Průměrná doba cesty do práce nebo do školy činí 35 minut, v roce 2011 to bylo 33 minut," uvedl tiskový mluvčí Ropidu Filip Drápal. Během typické cesty se zvýšil také počet přestupů z 1,26 na 1,47.


Nejvíce spokojeni jsou cestující s dostupností jízdenek či stavem vozů (15. února 2014).

Při dotazech na jednotlivé aspekty cestování panuje největší spokojenost s dostupností jízdenek, technickým stavem vozidel, informovaností i s návaznostmi. Naopak nejméně spokojeni jsou cestující s ochranou před trestnou činností a vandalismem.

Zajímavostí je, že 70% respondentů dává přednost rychlejšímu spojení s přestupy před přímým spojením bez přestupů (v roce 2011 to bylo 67%), rozšiřování Pražské integrované dopravy podporuje 54% dotázaných apro 60% cestujících je nejčastějším zdrojem informací internet a pro 32% zastávky. "Pouze 12% cestujících ví, co znamená pojem metrobus. Zde se tak nabízí prostor pro větší propagaci tohoto druhu dopravy," nastínil Drápal.


Spokojenost panuje také co se týče návazností (11. února 2014).

Respondenti také uváděli konkrétní připomínky, nejvíce se jich týkalo příliš dlouhých intervalů, bezbariérovosti a cen jízdného.

"Všechny poznatky od cestujících jsou cenným zdrojem pro naši další práci. Zejména důležitost jednotlivých kvalitativních aspektů bude vodítkem při nastavování společných standardů veřejné dopravy ve vznikajícím jednotném systému integrované dopravy v Praze a Středočeském kraji," doplnil Pavel Procházka, pověřený řízením ROPID.


Další průzkum se uskuteční zase za dva roky (15. února 2014).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!