Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

V Praze vyjede další elektrobus - od SORky

PRAHA - Už od zítřka budou moci cestující v Praze vyzkoušet další elektrobus. Po méně úspěšných zkušebních jízdách vozu Rampini od Siemensu tak jízdní vlastnosti předvede elektrobus společnosti SOR.

Dopravní podnik jej bude až do úterý nasazovat na linku 216, aby mohl provoz obou vozidel s elektrickým pohonem porovnat.


Elektrobus v garáži pražského dopravního podniku (6. února 2014).

Praha testováním dalšího elektrobusu potvrzuje svůj dlouhodobý cíl, a to odlehčit městu po dopravní stránce a postupně zavádět ekologický způsob dopravy na vybraných linkách. "Závislost na ropných palivech je třeba trvale snižovat a elektřina se dá získat i z obnovitelných zdrojů. Rádi vyzkoušíme další odlišný typ,“ uvedl technický ředitel Jan Šurovský.

Elektrobus SOR EBN 8 byl veřejnosti poprvé představen v létě roku 2012. Společnost SOR do této doby vyrobila devět elektrobusů, které jsou provozovány jak v České republice, tak i v zahraničí. Elektrobus SOR EBN 8 je osmimetrový autobus s kapacitou 51 cestujících, z toho 16 sedících. Celková hmotnost činí 12,7 tun, při obsazení pak může dosáhnout až 16,5 tuny. Je konstruován na maximální rychlost 80 kilometrů v hodině.


Pohled na akumulátory v zadní části autobusu (6. února 2014).

Elektrický pohon tvoří vodou chlazený asynchronní šestipólový trakční motor a trakční polovodičový měnič Cegelec. Oba jsou spolu s Lithium/Iontovými akumulátory o kapacitě 300 Ah umístěny v zadní části vozidla. Nabíjení se provádí prostřednictvím třífázové zásuvky ze zdroje napětí 3 x 400 VAC. Spotřeba elektrické energie na 100 km je 0,7 až 0,9 kWh. Elektrobus SOR EBN 8 lze dobíjet pomocí běžné zásuvky 400 V.

Nabíjení akumulátorů trvá přibližně jednu až osm hodin, dle zvoleného způsobu dobíjení. Pro lepší představu to znamená, že jedna hodina nabíjení znamená 25 ujetých km. Výrobcem udávaný dojezd je v městském provozu až 180 kilometrů. V Praze bude vůz nasazován na linku číslo 216 až do úterý 11. února.


Vyjíždět bude opět ze střešovické vozovny (6. února 2014).

"Před lety jsme již tento elektrobus v pražském provozu zkoušeli, bylo to však pouze na jeden den. Současné testování tak lépe ukáže, jak naše vozidlo dokáže obstát v porovnání s konkurencí," připomněl obchodní ředitel společnosti SOR Jindřich Chudý. Jeho slova doplnil obchodní ředitel společnosti Cegelec Praha a.s. Zdeněk Vytouš. "Cílem zkušebního provozu bude ověřit jízdní vlastnosti v pražském kopcovitém terénu," dodal.

Dopravní podnik již mám avizovanou další nabídku ke zkouškám elektrobusu. "Je zřejmé, že před jakýmkoliv rozhodnutím musí proběhnout dlouhodobé zkoušky a jejich podrobné vyhodnocení," dodal Šurovský.


Interiér elektrobusu značky SOR (nedatováno).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!