Petice žádá zrušení Ropidu či změnu vedení
PRAHA - Neustálé změny jízdních řádů a postupné omezování dopravy vyburcovaly řidiče autobusu v Praze ke vzniku petice za zrušení Ropidu nebo alespoň za personální změny v této organizaci.
Internetovou peticí, kterou dosud podepsalo přes 150 lidí, se ale Ropid nezabývá. Rada hlavního města na dotaz nereagovala.
Autor a iniciátor internetové petice Jiří Molo (21. ledna 2014).
Petice byla na internetu založena minulý týden. "Touto peticí žádáme Radu hlavního města Prahy, aby organizace ROPID ukončila činnost a veškeré koordinace dopravy opět řídil Dopravní podnik hl. m. Prahy, který tuto práci dělal lépe a efektivněji," píše se v ní.
Podle petice je další možnou alternativou výměna vedení a neschopných lidí za ty, kteří mají kvalifikaci a rozumí problematice.
"Ropid nám mění jízdní řády někdy i několikrát do měsíce," říká iniciátor (21. ledna 2014).
Autorem internetové petice je Jiří Molo, řidič autobusu pražského dopravního podniku. "Denně přicházím do styku s cestujícími, kteří si často stěžují. To mne podnítilo k tomu založit petici," řekl Jiří Molo. "Ropid nám mění jízdní řády někdy i několikrát do měsíce, omezuje všude dopravu a vymlouvá se na finance, které dostává na dopravu," dodal.
Samotné změny podle něj tvoří velké náklady pro všechny dopravce a Ropid se tak nechává platit za práci, kterou pořád po sobě opravuje, čímž dává najevo, jak je neschopný, soudí řidič autobusu.
Jízdní řády navrhuje a dopravcům poté zasílá Ropid (21. ledna 2014).
On sám se s Ropidem několikrát dohadoval, ale neúspěšně. Podle jeho slov nedostal jedinou odpověď, která by dokázala jejich postoj obhájit. "Navíc mne zaráží, že každá slušná firma má v kontaktech uvedená jména, ale ROPID má jenom nicneříkající čísla a obecný popis, komu se dovoláte. Žádná jména, aby si nemohl nikdo organizaci spojit s politiky," zmínil také.
Poslední kapkou v pomyslném poháru trpělivosti byly další změny jízdních řádů, za poslední dva měsíce již po šesté.
Další informace...
- Petice "Zrušení ROPIDu nebo personální změny"
(zdroj: www.petice24.com)
Ropid se odvolává na výluky nebo jiné provozní důvody (21. ledna 2014).
Ropid přiznal, že jízdní řády mění i několikrát do měsíce, svoji vinu ale odmítá. "Důvodem jsou v 95 procentech případů výluky či jiné provozní důvody, které ROPID neovlivní," vysvětlil tiskový mluvčí Ropidu Filip Drápal. Doprava se podle něj omezuje jen v případě snížené poptávky a s ohledem na schválený a přidělený rozpočet od hlavního města či dalších objednatelů.
"Protože tak velká většina změn je způsobena vnějšími vlivy, tyto argumenty považujeme za bezpředmětné a touto internetovou peticí, pod kterou se může podepsat naprosto kdokoli, se nijak hlouběji nezabýváme," dodal.
Pokud se internetová petice setká se zájmem, rozjede se i ta tištěná (21. ledna 2014).
Redakce informačního portálu Vlčoun.cz oslovila také tiskové oddělení Magistrátu hlavního města Prahy, aby se k celé věci vyjádřilo. Marně. Do dnešního dne, kdy jsme článek vydali, na náš mail nereagovalo.
Jiří Molo odhodlán jít dál. "Uvažuji, že ji rozjedu v tištěné podobě," dodal. Po provozovnách DP ji rozveze nejpozději do středy.
Jiří Molo je řidičem autobusu, stížnosti cestujících slýchává z první ruky (21. ledna 2014).