Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Nová tramvaj Škoda 52T
zkušebně vozí cestující

 K Šotodays se letos připojí
další dopravní podniky

 Budějovické trolejbusy 15Tr
definitivně dojezdily

 ČD Bus koupí stovku
zbrusu nových autobusů

Začala rekonstrukce Flory, v únoru se uzavře

PRAHA - Stavbaři začali s přípravnými pracemi na rekonstrukci stanice metra Flora na trase A. Stanici čeká modernizace, výměna starých eskalátorů, rekonstrukce distribuční transformovny a vybudování výtahů.

Práce od 2. února příštího roku pak stanici přibližně na deset měsíců vyřadí z provozu a vlaky budou pouze projíždět. Hotovo bude na konci příštího roku...


Stanice metra FLora před rekonstrukcí (6. října 2025, DPP/Petr Hejna)

Dopravní podnik hlavního města Prahy v těchto dnech předal vysoutěženému zhotoviteli, sdružení firem Strabag a OHLA ŽS, staveniště pro provedení kompletní rekonstrukce stanice metra Flora. Součástí této rozsáhlé investiční akce v hodnotě 1,293 miliardy korun je i výměna eskalátorů, rekonstrukce distribuční transformovny a vybudování výtahů, díky čemuž se Flora stane 49. bezbariérovou stanicí pražského metra. Stavební práce budou probíhat po etapách a potrvají celkem bezmála 29 měsíců. Od 2. února 2026 na zhruba deset měsíců bude stanice Flora mj. kvůli výměně eskalátorů uzavřena. Předpoklad jejího otevření je na přelomu listopadu a prosince 2026. 

"Zahájením rekonstrukce stanice metra Flora zmodernizujeme pro Pražany stanici, která po dokončení prací bude konečně bezbariérová. Projekt zahrnuje nové výtahy, modernizované zázemí a kultivovaný veřejný prostor. Dnešní prohlídka s odborným výkladem ukázala, co se ve stanici bude dít a jak dlouho práce potrvají. Věřím, že budeme v průběhu celé stavby postupovat bezpečně a s co nejmenšími omezeními pro obyvatele Prahy 3 i cestující," řekl pražský primátor Bohuslav Svoboda.


Stanice metra FLora před rekonstrukcí (6. října 2025, DPP/Petr Hejna)

"Stanice Flora se po více než čtyřiceti letech dočká kompletní proměny, která ji posune do 21. století. Díky rekonstrukci se stane modernější, bezpečnější, a hlavně dostupná úplně pro všechny – včetně lidí s omezenou schopností pohybu, rodičů s kočárky nebo seniorů. Nové výtahy a druhý výstup zásadně zvýší komfort cestujících a rozšíří možnosti využívání metra v této části města. Součástí projektu jsou také úspornější technologie a energeticky efektivnější provoz, což je důležité nejen pro městský rozpočet, ale i pro životní prostředí," dodal první náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib.

Rozsah stavebních prací ve stanici metra Flora bude obdobný, jako v případě nedávno realizované investiční akce v sousední stanici Jiřího z Poděbrad. Kompletní rekonstrukce se bude týkat veřejných i neveřejných částí. Stanici zhotovitelé kompletně odstrojí, provedou v ní rozsáhlé sanace průsaků a vymění původní tříramenné eskalátory sovětské výroby za nové, moderní a úsporné pohyblivé schody. Stanice dostane nové kabelové rozvody, energeticky úsporné LED osvětlení, vzduchotechniku, zabezpečovací zařízení a v neposlední řadě také informační systém. Pro cestující nejviditelnější částí rekonstrukce budou kromě eskalátorů a osvětlení nové podhledy a obklady.


Stanice metra FLora před rekonstrukcí (6. října 2025, DPP/Petr Hejna)

Na rozdíl od stanice Jiřího z Poděbrad proběhne v rámci této investiční akce také kompletní a náročná rekonstrukce technologie distribuční transformovny při zachování jejího provozu pro zajištění provozu metra na trase A. Nedílnou součástí stavebních prací ve stanici metra Flora bude vybudování jejího bezbariérového zpřístupnění z nástupiště do uliční úrovně. Flora se díky tomu stane 49. bezbariérovou stanicí pražského metra. Obdobně jako ve stanici Jiřího z Poděbrad bude bezbariérový přístup tvořit kaskáda dvou úrovní výtahů navzájem spojených krátkou přestupní chodbou. Dolní stanice výtahů bude umístěna a zapuštěna v čele střední lodi stanice naproti eskalátorům.

Cestující se jimi z úrovně nástupiště odvezou do úrovně přestupní chodby. Na jejím konci bude druhá úroveň výtahů, kterou se cestující vyvezou do horní stanice v uliční úrovni. Horní kiosek výtahu zhotovitelé vybudují ve Vinohradské ulici, u schodů vedoucích na Olšanské hřbitovy, naproti služebně Městské policie. Stanice v úrovni terénu bude mít dvě úrovně - výstup pod schodištěm přímo v úrovni vstupu na Olšanské hřbitovy a výstup nad tímto schodištěm, přímo na chodník ve Vinohradské ulici. Stanice tak dostane druhý výstup, který byl původně v době výstavby plánován v rámci druhého vestibulu pod Olšanskými hřbitovy, jenž ale nakonec nebyl realizován.


Stanice metra FLora před rekonstrukcí (6. října 2025, DPP/Petr Hejna)

"V první etapě, která potrvá do začátku února 2026, budou probíhat přípravné práce za plného provozu stanice, pouze s nezbytnými lokálními zábory. Dojde k částečnému odstrojení obkladů a k přípravě na samotné uzavření stanice, které je nezbytné pro výměnu eskalátorů a sanace průsaků. Od 2. února 2026 bude stanice pro veřejnost uzavřena, aby zhotovitelé mohli provádět veškeré práce v plném rozsahu. Lhůtu uzavření stanice zatím předpokládáme stejně jako v případě stanice Jiřího z Poděbrad, tedy deset měsíců. Během této doby budou vlaky stanicí pouze projíždět sníženou rychlostí," upřesnil rozsah omezení technický ředitel divize metro Jaroslav Kristen. 

Zmodernizovanou stanici, zatím bez výtahů, jejichž výstavba potrvá ještě čtrnáct měsíců, plánuje dopravní podnik zprovoznit na přelomu listopadu a prosince 2026. "Celková rekonstrukce stanice a její bezbariérové zpřístupnění zásadně zvýší komfort cestujících a rozšíří možnosti využívání metra v této části města pro osoby s omezenou možností pohybu. Velmi důležité z pohledu bezpečnosti je doplnění druhého výstupu ze stanice a v neposlední řadě snížení energetických nároků provozu metra díky instalaci nejmodernějších, úsporných zařízení," dodal Kristen.


Stanice metra FLora před rekonstrukcí (6. října 2025, DPP/Petr Hejna)

"Velmi nás těší, že se můžeme podílet na takto významné a technicky náročné rekonstrukci, která během 852 dnů promění stanici Flora v moderní, komfortní a bezpečnější prostor pro tisíce Pražanů. Navazujeme tím na úspěšnou realizaci rekonstrukce stanice Jiřího z Poděbrad, která byla dokončena v červnu loňského roku, a těší nás, že můžeme pro Dopravní podnik hlavního města Prahy opět realizovat projekt, který zlepší veřejnou dopravu v metropoli. V rámci našich společných aktivit můžeme aktuálně vyzdvihnout kompletní dokončení ražeb stanice Olbrachtova, první stanice na nové trase metra D," uzavřel za zhotovitele Jan Panuška, technický vedoucí oblasti podzemní stavby a technologie ze společnosti Strabag.

Stanice metra Flora je v rámci trasy A jednou z nejmělčeji uložených, a to v hloubce 25,4 metrů pod povrchem. Jedná se o trojlodní stanici se středovým ostrovním nástupištěm s celkovou délkou 108 metrů. Stanice má čtyři pozemní podlaží – úroveň vestibulu, pod vestibulem, nástupiště + kolejiště a pod nástupištěm. Veřejné prostory tvoří pouze zhruba třetinu stanice, cca 70 % tvoří zázemí pro technologie. Stanice byla uvedena do provozu v roce 1980 v rámci úseku Náměstí Míru – Želivského a doposud neprošla žádnou zásadní rekonstrukcí.


Stanice metra FLora před rekonstrukcí (6. října 2025, DPP/Petr Hejna)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!