Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Za rok v Praze vyjedou další trolejbusové linky

PRAHA - Už za rok by měly finišovat práce na zavedení trolejbusové dopravy na linkách číslo 131 a 176. V Praze totiž začala výstavba trolejové infrastruktury, která ty zmíněné linky promění v linky číslo 51 a 53.

Předpokládané náklady na elektrifikaci linky číslo 131 vyjdou 265 milionů korun, v případě linky číslo 176 pak jde o částku ve výši 352 milionů korun...


Sjezd k Evropské třídě bude brzy zatrolejován (23. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)

V rámci elektrifikace linky číslo 131 v těchto dnech současně začaly v Šárecké ulici v Praze 6 přípravné práce pro výkopy základů budoucích stožárů a kabelových tras. Dopravní podnik a zhotovitelé se zde koordinují s probíhající rekonstrukcí vodovodů, které realizuje Pražská vodohospodářská společnost a následně s celkovou rekonstrukcí této ulice, kterou připravuje Technická správa komunikací hlavního města Prahy. Samotné stavební práce na elektrifikaci autobusové linky číslo 176 začnou v průběhu června. V rámci výstavby dopravní podnik v maximální možné míře využije stávající uzavírku Zapovy ulice a omezení v Holečkově ulici, které souvisí se stavebními pracemi PVS a TSK.

"Spuštění výstavby infrastruktury pro elektrifikaci linek číslo 131 a 176 je dalším krokem na cestě k čistší a tišší dopravě v Praze. Nasazujeme moderní bateriové trolejbusy, které mohou jezdit i mimo trolejové vedení, takže není nutné stavět trolejové vedení po celé trase. Podporujeme tento směr nejen kvůli lepšímu ovzduší a menšímu hluku, ale i proto, že zvyšuje komfort cestování a posouvá pražskou veřejnou dopravu zase o kus dál," řekl pri slavnostním zahájení stavby první náměstek pražského primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.


V těchto místech u zastávky Zelená začnou troleje (23. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)

"Předáváme staveniště k elektrifikaci linek číslo 131 a 176, infrastruktura pro linku číslo 137 je od srpna ve výstavbě. Všechny tři zmiňované linky vedou extrémně kopcovitými lokalitami, kde skutečná spotřeba každého autobusu je enormní. U linky číslo 137 se bavíme o táhlém stoupání se sklonem přes 7%, u linky číslo 176 o jednom z nejdelších kopců v Praze. Pro obsluhu těchto linek jsou zcela nevhodné naftové autobusy. Není vůbec divné, že právě lokalitách Hanspaulka, Baba nebo Strahov trolejbusy již v minulosti jezdily," doplnil Jan Šurovský, technický ředitel dopravního podniku. 

Pro elektrifikaci autobusové linky číslo 131 dopravní podnik vybuduje trolejové vedení v celkové délce zhruba osm kilometrů pokrývající zhruba 50 procent délky trasy. Zatrolejovaný bude úsek mezi zastávkami Zelená a Bořislavka, z toho trolejové vedení v úseku z ulice Na Pískách k terminálu Bořislavka vznikne pouze v tomto směru. Dopravní podnik zároveň vybuduje krátkou odbočku trolejového vedení do původní smyčky Bořislavka v Kladenské ulici, která bude výhledově sloužit jak pro potřeby nabíjení elektrobusů, které se do budoucna plánují využívat na vybraných autobusových linkách, tak i pro příležitostný provoz historických trolejbusů z Muzea MHD ve Střešovicích.


Také u zastávky Na Santince budou jezdit trolejbusy (23. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)

Napájení bude zajišťovat nová měnírna U Matěje, kterou Dopravní podnik hlavního města Prahy postaví v ulici Na Šťáhlavce, přibližně v polovině délky trasy trolejového vedení. Měnírna bude citlivě zasazena do okolního terénu tak, aby co nejméně vizuálně rušila okolí. Bude proto zapuštěna do svahu a z pohledu od ulice Na Míčánce nebude takřka vidět. Její okolí včetně fasády bude v maximální možné míře ozeleněno.

Trolejové vedení na budoucí trolejbusové lince číslo 53, což je stávající linka číslo 176, vznikne v celkové délce bezmála osmi kilometrů, přičemž zatrolejovaný bude úsek od smíchovského předpolí Jiráskova mostu u Dienzenhoferových sadů až ke Stadionu Strahov. Krátkou nabíjecí trolej dopravní podnik nechá vybudovat také nad místy pro odstavy vozidel na obou konečných zastávkách na Karlově náměstí i na Strahově. Trolejové vedení bude v případě trolejbusové linky číslo 53 pokrývat zhruba 65 procent délky trasy.


Táhlé soupání pod stadionem na Strahově (23. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)

Troleje budou napájeny ze stávající tramvajové měnírny Hřebenka, která projde modernizací a doplněním o technologii pro napájení trolejbusových tratí. Kromě toho v rámci této investiční akce vznikne na Strahově za dispečerským stanovištěm mezi ulicemi Motoristická a Turistická úplně nová společná měnírna pro tramvaje a trolejbusy, která bude připravena jak pro budoucí tramvajovou trať Malovanka - Strahov, tak i pro napájecí infrastrukturu budoucí trolejbusové tratě pro linku číslo 191, jejíž elektrifikaci dopravní podnik v současnosti projektově připravuje. Krátká nabíjecí trolej na Karlově náměstí bude napájena ze stávající tramvajové infrastruktury.

Elektrifikace autobusových linek v Praze je dalším krokem ke kvalitnější, tišší a ekologičtější dopravě v hlavním městě. "Vítáme, že nejde jen o izolovanou investici, ale součást dlouhodobého a koncepčního plánování modernizace městské hromadné dopravy. Praha tímto způsobem naplňuje vizi udržitelného a efektivního dopravního systému pro 21. století. Těší nás, že tento přístup přináší konkrétní přínosy - ať už jde o snížení hlukové zátěže v obydlených ulicích, nebo o zlepšení spojení mezi centrem, Strahovem a oblastí Smíchova," zmínil radní pro dopravu Prahy 2 Tomáš Halva. 


Na Strahově bude infrastruktura i pro další trolejbusy (23. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)

"Jsme rádi, že se nám podařilo uspět v soutěži na další zajímavý projekt ekologické dopravy v Praze. K realizaci přistupujeme s respektem, neboť se jedná o stavbu v rezidenční zóně v centru města. Budeme se snažit o co nejmenší zásah do života dotčených oblastí i občanů, ale zároveň prosíme o určitou míru tolerance - bez nezbytných omezení provozu totiž projekt tohoto rozsahu není možné realizovat," uzavřel Martin Janovský, místopředseda představenstva a výkonný ředitel společnosti Elektrizace železnic Praha.

"Dovolte mi ocenit všechny, kteří se podíleli na přípravě a plánování tohoto projektu. Zvláštní poděkování patří zástupcům hlavního města Prahy a městských částí, bez jejichž vstřícnosti, podpoře a aktivní účasti by nebylo možné projekt připravit ani realizovat. Jejich zájem o rozvoj ekologické a udržitelné dopravy, ochota hledat společná řešení jsou tím hlavním klíčem. Věříme, že společným úsilím projekt úspěšně dokončíme a že obě trolejbusové linky přinesou Praze i jejím obyvatelům komfortní, ekologickou a spolehlivou dopravu," uzavřel Martin Tkáč, vedoucí oddělení realizace staveb pro MHD společnosti Elektroline.


Klesání k zastávce Švandovo divadlo (23. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!